خبرگزاری کار ایران

مقام ارشد تجاری آمریکا:

روابط تجاری پکن و واشنگتن در مرحله سختی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۷۲۳

مقام ارشد تجاری آمریکا روابط تجاری بین واشنگتن و پکن را در مرحله سختی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کاترین تای»، بلندپایه‌ترین مقام تجاری در دولت آمریکا اعلام کرد که روابط تجاری واشنگتن و پکن در مرحله سختی قرار دارد ولی «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد به محافظت از اقتصاد این کشور در برابر پیامدهای منفی سیاست‌های چین است.

تای به عنوان نماینده تجاری آمریکا گفت که تیم وی در گفت‌وگوهای عمیق با چین بر سر تعهدات پکن برای خرید کالاهای آمریکایی بر اساس توافق نامه‌ای است که در زمان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا امضا شد.

وی افزود: «ما در مرحله سختی از این روابط تجاری قرار داریم و گفت‌وگوها آسان نیست».

تای گفت که مذاکرات گام نخست با چین درباره  توافق را آغاز کرده است، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی در جمع انجمن ملی وکلای آمریکا در آسیا و اقیانوسیه گفت که هدف گسترده‌تر دولت دفاع از اقتصاد ایالات متحده، کارگران و شرکت‌هایمان در برابر پیامدهای منفی سیاست‌های غیربازاری چین است.

تای با ابراز خرسندی از فرصت‌های اصلاحات در سازمان تجارت جهانی تأکید کرد که این سازمان یک نهاد مهم و درخور  توجه است.

وی گفت: «ممکن است دیدگاه‌های متفاوتی درباره آنچه که می‌خواهیم سازمان تجارت جهانی باشد، داشته باشیم، اما بیایید در این فرایند مشارکت کنیم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز