خبرگزاری کار ایران

گزارش رویترز درباره سفر آتی امیرعبداللهیان به چین

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۰۵۹

رویترز در گزارشی به سفر وزیر خارجه ایران به چین پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد وزرای امور خارجه کشورهای خلیج فارس، ایران و ترکیه این هفته به طور جداگانه برای گفتگو با مقامات چینی به این کشور می‌روند، در حالی که مذاکرات در وین درباره احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران در جریان است. وزرای امور خارجه عربستان سعودی، کویت، عمان، بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در روزهای دوشنبه تا جمعه به چین سفر می‌کنند. 

وزیر امور خارجه ترکیه قرار است روز چهارشنبه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه به این کشور سفر کنند.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: چین و ایران قاطعانه از یکدیگر در موضوعات اصلی حمایت می کنند.

وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد: امیرعبداللهیان توافقنامه همکاری ۲۵ ساله دو کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد. چین پس از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای به حلقه نجاتی برای اقتصاد ایران تبدیل شد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در روزهای دوشنبه و سه شنبه با وزرای بحرین و عربستان سعودی دیدار و درباره مذاکرات هسته ای ایران تبادل نظر کرد.

وانگ یی به همتای سعودی خود گفت که در حالی که سیستم جهانی منع اشاعه باید محافظت شود، "نگرانی های درست  و منطقی" کشورهای منطقه نیز باید در نظر گرفته شود.

موضوعات اقتصادی نیز در دیدار مقامات سعودی و چینی  مورد بحث قرار گرفت و وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن مایل است با ریاض در زمینه انرژی ، تجارت الکترونیک، اجرای قانون و پروژه های باستان شناسی همکاری کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز