خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

احتمال سفر نخست‌وزیر لبنان به عربستان/ تحریم چندین نهاد در روسیه و چین از سوی آمریکا/ وقوع انفجار در اردوگاه آوارگان فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۰۰۳

احتمال سفر نخست‌وزیر لبنان به عربستان، تحریم چندین نهاد در روسیه و چین از سوی آمریکا و وقوع انفجار در اردوگاه آوارگان فلسطینی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که تحریم‌ها علیه این کشور نباید لغو شود.

- معاون سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران قویاً به گروگان گرفتن نیازهای بشردوستانه به‌عنوان ابزار سیاسی یا نظامی از جمله با اعمال محاصره برای تحمیل قحطی در میان غیرنظامیان را محکوم می‌‌کند.

- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، اعلام کرد که برخی سوء‌تفاهم‌هایی که در مذاکرات هفته گذشته ایجاد شده بود، رفع شده‌اند.

- هم‌زمان با پایان سفر ولیعهد عربستان به بحرین، دو کشور با صدور بیانیه‌‌ای مشترک، بر لزوم همکاری و هماهنگی مواضع در قبال برنامه هسته‌ای و موشکی ایران تأکید کردند.

-  منابع محلی از وقوع انفجارهای شدید در اردوگاه «البرج الشمالی» که محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهر «صور» در جنوب لبنان است، خبر دادند.

- دادگاه عالی تجدیدنظر بریتانیا به استرداد بنیان‌گذار وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، به آمریکا رأی داد.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین نهاد در روسیه و چین را به دلیل نقض قطعنامه‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی گفت که هرچند دولت آمریکا گزینه‌های متعددی در اختیار دارد، اما همچنان دیپلماسی را اولویت نخست خود در قبال تهران می‌داند.

- سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا از رویکرد دولت سابق این کشور در قبال ایران به عنوان الگو استفاده نخواهد کرد.

- طرح «متوقف‌کردن پهپادهای ایران» در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

- بانک جهانی از توافق کشورهای کمک‌کننده به افغانستان بر سر آزادسازی ۲۸۰ میلیون دلار از حساب مسدود شده این کشور خبر داد.

- یک مقام لبنانی از احتمال سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر این کشور به عربستان خبر داد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز