خبرگزاری کار ایران

انتشار فایل ویدیوئی از سرکرده القاعده

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۱۸

سرکرده شبکه تروریستی القاعده در تلاش برای پایان دادن به شایعه‌ها درباره مرگش ویدئوی جدیدی را از خود منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «ایمن الظواهری»، رهبر سازمان تروریستی ‌القاعده روزگذشته -‌شنبه- ویدئوی جدیدی را در تلاش برای پایان دادن به شایعه‌ها درباره مرگش در بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر منتشر کرد.

الظواهری در ویدئوی یک ساعته‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد‌، از حمله‌ای که توسط یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در یکم ژانویه در منطقه «تل السمن» در استان رقه در شمال شرقی سوریه‌، انجام شد و عناصر «حراس الدین» وابسته به گروه القاعده مسئولیت آن را به عهده گرفته بودند، تقدیر کرد.

الظواهری گفت: «مرحله کنونی ما را ملزم می‌کند که دشمن را به گونه‌ای تحت فشار قرار دهیم که با مشکلات اقتصادی و نظامی گریه و ناله کند.‌ یکی از برجسته‌ترین عملیات در این زمینه تل السمن است».

او همچنین در این فایل ویدیوئی به خروج آمریکا از افغانستان اشاره کرد، اما حرفی از کنترل مجدد طالبان بر کابل نزد.

الظواهری در سال ۲۰۱۱ پس از هلاکت «اسامه بن لادن» به دست نیروهای عملیات ویژه آمریکا در مخفیگاه خود در پاکستان‌، رهبری القاعده را بر عهده گرفت.

برخی گزارش‌ها در ماه نوامبر از مرگ الظواهری به صورت طبیعی خبر داده بودند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز