خبرگزاری کار ایران

واکنش جامعه جهانی به فراخوان مخالفان شورای نظامی میانمار برای انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۴۴۱

در پی فرخوان مخالفان حکومت نظامی در میانمار به انقلاب در این کشور، کشورهای جنوب شرق آسیا و غرب خواستار اجتناب از خشونت در بین طرف‌های درگیر میانمار شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پس از آنکه مخالفان حکومت نظامی خواستار انقلاب در این کشور شدند‌، کشورهای جنوب شرقی آسیا و غرب از همه طرف‌های میانمار خواستند تا از خشونت اجتناب کنند و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه را بدهند.

دولت وحدت ملی، نیروی مخالف شوای نظامی، با فرا‌خوان نیروها و مقامات برای پیوستن به جنبش خود بر آغاز جنگ دفاعی مردمی تاکید کرد. 

این در حالی است که سخنگوی ارتش ارتش میانمار ضمن مخالفت با دعوت به انقلاب، آن را ترفندی برای جلب توجه بین‌المللی خواند که نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

«توکو فائز اسیا» سخنگوی وزارت خارجه اندونزی گفت: «همه طرف‌ها باید ایمنی و رفاه مردم میانمار را در اولویت قرار دهند».

اندونزی در خط مقدم تلاش همسایگان میانمار برای حل بحران ناشی از سرنگونی دولت غیرنظامی «آنگ سان سوچی» در یکم فوریه قرار دارد.

«پیت فاولز»، سفیر بریتانیا در میانمار با انتشار پیامی ‌گفت: «ما کودتا و وحشیگری شورای نظامی را به شدت محکوم می‌کنیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم وارد گفت‌و‌گو شوند».

«سیف الدین عبدالله»، وزیر ‌خارجه مالزی نیز گفت: «من فقط می‌توانم ابراز ناامیدی کنم از این که توافق به دست آمده در اسرع وقت اجرا نشد».

این در حالی است که خبرگزاری کیودو ژاپن روز گذشته‌ از موافقت شورای نظامی میانمار با در خواست آسه‌آن برای تسهیل ارسال کمک‌های انسانی در این کشور خبر داد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز