خبرگزاری کار ایران

سرگئی شویگو:

باید آماده دفع هرگونه نفوذ تروریست‌ها از افغانستان باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۵۴۰

وزیر دفاع روسیه بر اهمیت آمادگی متحدان و شرکای این کشور در سازمان پیمان امنیت جمعی برای مقابله با نفوذ احتمالی تروریست‌ها از اراضی افغانستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه ‌طی سخنرانی در کنفرانس جوانان بر اهمیت آمادگی متحدان و شرکای این کشور در سازمان پیمان امنیت جمعی برای مقابله با هرگونه نفوذ احتمالی تروریست‌ها از خاک افغانستان تاکید کرد.

شویگو تصریح کرد که گروه طالبان پس از خروج آمریکا، نیروهای دولتی را از بسیاری از مناطق خارج کرده و بر مرزهای افغانستان با ازبکستان و تاجیکستان سیطره دارد.

وی افزود: «خطرهای ناشی از افغانستان در زمینه قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها به کشور از طریق تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان کاهش نیافته است. بنا‌بر‌این برای ما بسیار مهم است که همکاران، متحدان و شرکای سازمان پیمان امنیت جمعی برای این کار آماده باشند. ما در این زمینه با تمام توان تلاش می‌کنیم».

شویگو گفت: «برای ما مهم است که نیروهای مسلح تاجیکستان و ازبکستان آماده پاسخگویی به تحریکات احتمالی باشند ، اگرچه طالبان و رهبران آن می‌گویند که هیچ اقدامی خصمانه برای عبور از مرز و حمله به اراضی همسایگان انجام نخواهند داد».

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز