خبرگزاری کار ایران

وکیل خانواده در تهران

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۲۲

مطابق مقررات قانون مدنی به محض اینکه عقد ازدواج صحیحاً بین طرفین واقع شود زوجین به عنوان زن و شوهر در قبال یکدیگر دارای حقوق و تکالیفی قانونی اند و موظفند به تکلیف خود در قبال طرف مقابل عمل کنند و در صورتی که از انجام وظیفه خود در مورد خاصی خودداری کنند طرف صاحب حق می تواند برای الزام طرف مقابل به دادگاه مراجعه کند.

یک وکیل متخصص در امور خانواده و به عبارتی وکیل خانواده ، شخصی که با تسلط خود به حقوق و تکالیف شمرده شده در قانون که به عبارتی حقوق و تکالیف زوجین نسبت به یکدیگر نامیده شده شما را راهنمایی می کند، تا این حقوق را به درستی بشناسید از جمله این حقوق و تکالیف بحث تمکین زن از مرد است که مطابق ماده 1105 قانون مدنی ریاست خانواده از خصوصیت های شوهر است که این مسئولیت شبیه یک تکلیف اجتماعی است تا اجرای حق شخصی، و هیچ مردی به رابطه­ ی اینکه قانون او را رئیس خانواده می‌داند نمی تواند از همسر خود خواسته های غیر مشروع یا غیرقانونی و غیر عقلانی داشته باشد، به هر حال یکی از اثرات ریاست مرد به خانواده این است  که زن موظف است در برابر تمامی خواسته های مشروع و قانونی مرد تمکین داشته باشد و تمکین در اصطلاحات حقوق خانواده در 2 معنی مطرح است:

  1. تمکین به معنای خاص به جهت انجام امور زناشویی و برآورده ساختن خواسته های مشروع او در این مورد.
  2. تمکین به معنای عام به معنی اطاعت زن از شوهرش در سایر موارد .

 در صورتی که خانم موارد بالا را بدون عذر شرعی و قانونی انجام ندهد مرد با مراجعه به دادگاه الزام زن به تمکین از خود را درخواست می کند.

نکته ی مهم در صورت اثبات عدم تمکین زن از شوهر ، زن ناشزه محسوب می شود  و مستحق دریافت هیچگونه نفقه‌ای نخواهد بود که در قسمت وکیل خانواده مبحث نفقه این مورد بیشتر توضیح داده خواهد شد،

2- وکیل متخصص خانواده شما را در به اثبات رساندن این امر برای صدور حکم الزام به تمکین همسرتان (زوجه) یا عدم اثبات این امر برای زوجه راهنمایی می کنند تا از عواقب صدور حکم عدم تمکین در امان باشید.

3- دادخواست های مرتبط به دعوای خانوادگی با موضوع نفقه که با کمک یک وکیل خانواده تهران به صورت تخصصی می‌توانید مطرح نمائید عبارت است از:

دادخواست صدور حکم تمکین است نکته قابل توجه در ارتباط با این نوع دعاوی این است که یک وکیل متخصص در امور خانواده ، (وکیل خانواده) با راهنمایی شما می تواند، خواسته های مشروع و قابل پذیرش از جانب زوج یا زوجه را مورد بررسی قرار دهد و قبل از مطرح نمودن این دعاوی وکیل خانواده با مشاوره و راهنمایی به شما نتیجه دعوا را تا حدود زیادی پیش بینی می کند، ضمن اینکه وکیل خانواده با مدارکی و دلایل و نکاتی که بیان می‌کند شما را برای گرفتن رأی الزام زوجه به تمکین یاری‌تان می نماید.

در مبحث بعدی دلایل رد دادخواست الزام به تمکین در مباحث وکیل خانواده با شما مطرح می گردد.

حق اشتغال زوجه

در مبحث مربوط به امور مرتبط به تمکین در راستای مطالب ذکر شده  لزوم فرمان­برداری زن از شوهر در چارچوب خواسته های مشروع، مسئله اشتغال زن نیز از همین مسائل است و اگر شغل زن با مصالح خانوادگی یا حیثیت خودش یا شوهرش منافات داشته باشد مرد می تواند زن خود را از اشتغال به آن شغل منع کند در قوانین  مختلفی در این مورد تعیین تکلیف شد در ماده 1117 قانون مدنی و ماده 18 قانون حمایت خانواده این اختیار ذکر شده.

که در همین راستا وکیل متخصص خانواده در بیان و مشخص نمودن مصادیق و مواردی که شوهر حق منع زوجه را از اشتغال دارد، راهنماییتان می کند.

مطابق نظر بسیاری از حقوق دانان این اختیار مطلق نیست و فقط در صورتی که در دادگاه این مسئله را اثبات کند که شغل همسرش مخالف خانواده یا شئونات آن ها است می تواند تقاضای منع اشتغال آنها را بنماید. یک وکیل خانواده متخصص می تواند شما را در اثبات یا عدم اثبات این امر یاری نماید.

نکته مهم که وکیل خانواده متخصص این را حتماً در هنگام مشاوره با شما بیان می‌نماید این است که حتی اگر شوهر قبل از عقد نیز به شغلی که زن دارد رضایت داده باشد اما بعد از عقد بتواند اثبات کند که آن شغل با مصالح خانوادگی و شئونات آنها سازگاری ندارد بازهم می تواند از اختیار قانونی خود برای منع همسرش استفاده کند.

وکیل خانواده متخصص در همین راستا بیان می‌دارد که زن هم می‌تواند در صورتی که شغل شوهر خود را مخالف با مصالح خانوادگی یا شئوناتشان بداند تقاضای منع اشتغال همسرش به آن شغل را از دادگاه بخواهد که البته در این مورد دادگاه در صورتی که اختلالی در معیشت خانواده ایجاد نشود مرد را از اشتغال به آن شغل منع خواهد نمود.

وکیل خانواده در راستای پاسخ به دعوای مطرح شده با عنوان دادخواست منع زوجه یا زوج از اشتغال به شغل یا برای طرح این دعوا  دلائل و منضماتی که مورد قبول دادگاه باشد راهنمایی و شمارا یاری می نماید.

گروه وکلای ره جویان عدالت با دارا بودن بهترین وکلای خانواده و مجموعه حقوقی کاردان در زمینه حقوق خانواده آماده ارائه خدمات مشاوره و قبول وکالت در امور و دعاوی خانوادگی شما عزیزان می باشد خانواده هایی که با مشکلات حقوقی خانوادگی درگیر می باشند یک وکیل خانواده توانمند می تواند راهگشا آنها باشد. در پرونده های خانوادگی به دلیل پیچیدگی های فراوان و مرتبط بودن موضوع با بنیان خانواده و درگیر بودن عاطفه و احساسات و جدانشدن مسائل عاطفی با مشکلات حقوقی نیاز به یک وکیل خانواده بیشتر از سایر دعاوی احساس می شود.

دعوای بذل مدت در ازدواج موقت

دعوای بذل مدت در ازدواج موقت و دادخواست های مرتبط با آن همانطور که عقد نکاح دائم با طلاق یا فسخ نکاح از سوی طرفین منحل می شود و پایان می پذیرد عقد موقت علاوه بر فسخ آن از سوی طرفین از 2 راه انقضاء مدت یا بذل مدت از سوی زوج (آقا) پایان می یابد.

انقضاء مدت در عقد مدت موضوع ماده 1139 قانون مدنی آمده که طبق تعریف یک وکیل خانواده عبارت است از اینکه زمان تعیین شده برای مدت نکاح پایان یابد و بذل مدت هم عبارتست از عبارت است از بخشیدن و منصرف شدن مرد از مدت زمان باقی مانده عقد موقت  توسط مرد مثلاً اگر زن و مرد برای عقد موقت خود مدت یکسال را در نظر بگیرند بعد از عقد مرد می تواند در هر زمان که بخواهد مدت باقیمانده را به زن ببخشد و در این صورت از زمانی که مرد بذل مدت می کند رابطه مطابق ماده 1152 عده بذل مدت نگه دارد (تفهیم و حق شما باشد) در معنی بذل مدت یعنی تا مدت زمان که شخص که عبارت است از دو پاکی زن از عادت زنانگی و اگر زن با اقتضا سن عادت نشود این مدت 45 روز خواهد بود.

در تعریف و تفهیم این عبارت یک وکیل خانواده متخصص می تواند راهگشای الهامات شما باشد.

نکته دیگر اینکه اگر زن در زندگی با مردی که در عقد موقت اوست دچار عسر و حرج یعنی هر سختی و مشقت غیر قابل تحمل شود می تواند از او یا وکیل خانواده وی دادگاه الزام شوهرش به بذل مدت را بخواهد نمونه دادخواستی که وکلای خانواده در این مورد مطرح می نمایند دادخواست الزام زوج به بذل مدت در نکاح موقت به علت اعتیاد زوج به طور مثال می باشد.  

دعوای ازدواج مجدد مرد

مطابق احکام دین اسلام و مقررات کشور ما تعدد ازدواج برای زن ممنوع است اما مرد می تواند در شرایطی او یا وکیل خانواده وی در دادگاه تقاضای ازدواج مجدد نماید دادگاه هم پس از بررسی واجد شرایط بودن برای ازدواج مجدد این حکم را صادر می نماید.

مطابق ماده 16 قانون قانون حمایت خانواده سال 53 مرد در این موارد می تواند همسر دوم بگیرد:

  1. رضایت زن اول
  2. قادر نبودن همسر اول به انجام وظایف زناشویی
  3. عدم تمکین زن از شوهر
  4. ابتلا زن به جنون یا امراض صعب العلاج به نحوی که دوام زناشویی برای طرف دیگر مخاطره آمیز باشد
  5. محکومیت زن به حکم قطعی به مجازات 5 سال حبس یا بیشتر یا محکومیتش به جزای نقدی که بر اثر حجر در پرداخت منجر به 5 سال حبس یا بیشتر شده باشد.
  6. مبتلا شدن زن به هر گونه اعتیاد مضر به تشخیص دادگاه که به اساس زندگی خانوادگی خلل آورد.
  7. ترک زندگی خانوادگی از طرف زن
  8. عقیم بودن زن
  9. غایب مفقود الاثر شدن زن

مطابق ماده 27 قانون حمایت خانواده متقاضی درخواست ازدواج مجدد یا یک وکیل خانواده از ناحیه زوج باید درخواست خود را به دادگاه تسلیم و دلایل خود را برای ازدواج مجدد در آن قید نماید و دادگاه بعد از تعیین وقت رسیدگی و انجام تحقیقات در صورت احراز وجود شرایط ذکر شده توسط مرد و نکته مهم که یک وکیل خانواده متخصص حتماً به شما یادآور خواهد شد که در صورت احراز توانایی مالی مرد و اجرای عدالت اجازه اختیار همسر مجدد را خواهد داد.

در مشاوره با یک وکیل خانواده به شما این نکته را می گوید که در تمامی این موارد بعد از ازدواج مجدد حتی با اجازه دادگاه، همسر اول این حق را خواهد داشت که از دادگاه تقاضای طلاق نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز