خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

لایحه وکیل خانواده در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است/ داشتن وکیل حق مردم است

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۶۱۳

معاون پارلمانی رییس جمهور از بررسی لایحه وکیل خانواده در کمیسیون‌های تخصصی دولت خبرداد و گفت: در بحث‌های مربوط به وکالت نظر وکلای کشور را می‌گیریم.

حسینعلی امیری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره سرانجام طرح وکیل خانواده و بیمه وکالت گفت: این موضوعات در زمینه‌ حقوق شهروندی است. موضوع حقوق شهروندی دامنه وسیعی را به خود اختصاص می‌دهد یک بخشی از آن بر می‌گردد به فصل سوم قانون اساسی و حقوق ملت. داشتن وکیل حق مردم است و یکی از حقوقی است که قانون اساسی برای مردم در نظر گرفته است.

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: موضوع وکیل خانواده و بیمه وکالت در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است منتهی هنوز به صحن دولت نیامده است. ما در بحث وکالت و کانون وکلا به عنوان قدیمی‌ترین نهاد دموکراسی کشور مشورت می‌کنیم و در بحث‌های مربوط به وکالت نظر وکلای کشور را می‌گیریم کما اینکه راجع به لایحه وکالت نیز حسب دستور رئیس جمهور ما با کانون وکلای مرکز و برخی از استان‌ها جلسه داشتیم و مشورت کردیم و نظر آنها را گرفتیم و به نظرات آنها ترتیب اثر دادیم.

او تاکید کرد: نهاد وکالت برای دولت تدبیر و امید مهم است حق داشتن وکیل برای این دولت مهم است. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولتی که خود یک حقوقدان است در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز