خبرگزاری کار ایران

کارشناس حوزه رمزارزها:

سرمایه‌گذاری مطمئن با سوددهی بالاتر برای کاربران با ورود هارد فورک‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۶۲۵

کارشناس حوزه رمز‌ارزها با اشاره به سرمایه‌گذاری مطمئن با سوددهی بالاتر برای کاربران با ورود هارد فورک‌ها، بیان کرد:‌ زمانی که در یک شبکه تغییرات جدیدی اضافه می‌شود، شبکه فعلی نمی‌تواند تغییرات ایجاد شده را بپذیرد به همین دلیل ما شاهد یک جدایی دائمی شبکه جدید از بلاکچین قدیمی هستیم.با توجه به معنی فورک، زمانی که قوانین جدیدی به شبکه اضافه می‌شود، ادامه زنجیره قبلی با توجه به میزان تغییرات ممکن نیست و زنجیره جدیدی شکل می‌گیرد که گاهی داده‌های قبلی نیز به آن اضافه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمهداد خاتمی در تعریف فورک و انواع آن اظهار کرد:‌ در دنیای کریپتو، فورک به تغییرات بزرگی گفته می‌شود که یک پروتکل شبکه تجربه می‌کند و این موضوع می‌تواند باعث نامعتبر شدن بلاک و تراکنش‌های ذخیره شده قبلی شود والبته برعکس این حالت نیز ممکن است. 

وی افزود:‌ نکته اساسی این است که در تکنولوژی بلاکچین به دو دسته هارد فورک و سافت فورک تقسیم می‌شود.هارد فورک باعث ایجاد زنجیره جدیدی می‌شود که از کوین اختصاصی خود استفاده می‌کند و سافت فورک در واقع به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری شبکه هستند که به تقسیم شبکه منجر نخواهند شد. 

خاتمی بیان کرد:‌ به همین خاطر وقتی پروتکل یک ارز رمزنگاری شده یا کد آن بروزرسانی می‌شود، “Fork” انجام شده است.فورک‌ یک نسخه متناوب از بلاک‌چین ارز دیجیتالی مربوطه را ایجاد می‌کند و 2 بلاک‌چین اجازه می‌یابند در بخش‌های مختلف شبکه به طور همزمان اجرا شوند، که البته این موضوع به نوع Fork نیز بستگی دارد. 

وی درباره انواع فورک‌ها نیز  گفت:‌ در ارزهای رمزنگاری شده (ارزهای دیجیتال) فورک‌ها دو نوع هستند فورک نرم (Soft Fork) که سازگار با قبل است (Backward Compatible)و فورک سخت (Hard Fork) که سازگار با قبل نیست. (Non- 

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:‌ بنابراین فورک‌های نرم که به فورک‌های “سازگار با قبل” شناخته می‌شوند، اختیاری هستند ولی هارد فورک‌ها “سازگار با قبل” نیستند و پیاده‌سازی آنها اجباری است. 

وی عنوان کرد:‌ فورک‌ها، همیشه باعث موفقیت یک شبکه نمی‌شوند و این موضوع می‌تواند به از بین رفتن سرمایه کاربران منجر شوداما نباید فراموش کرد که بازار عرضه و تقاضا تعامل احساسات اعضای یک پروژه و سرمایه‌گذاران است. 

خاتمی بیان کرد:‌ برای ارزیابی احساسات مردم و بازدهی سرمایه‌گذاری بر روی  فورک، باید به بازخورد کاربران آن توجه کنید. مراجعه به انجمن‌های پروژه مورد نظر و شبکه‌های اجتماعی مانند Reddit یا شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند شما را در جریان احساسات موجود قرار دهد اما برای درک بیشتر هارو فورک باید اشاره کنیم به این نوع از Fork، دائمی است و نیازمند آپدیت شدن همه نودها (Nodes) و کاربران به آخرین ورژن از آن پروتکل، نرم‌افزار است. 

وی افزود: برای مثال، اگر شما بخواهید یک فایل تولید شده توسط اکسل 2015 را در نرم‌افزار اکسل 2003 باز کنید و سازگاری را نداشته باشید، اینکار برای شما مقدور نخواهد بود، زیرا این فایل “سازگار با قبل” نیست.به همین ترتیب، وقتی در یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، تغییر اساسی اتفاق می‌افتد، قوانین قبلی منسوخ می‌شوند و یک نسخه جدید از بلاک‌چین اصلی از آن نقطه به بعد تکامل می‌یابد. 

کارشناس حوزه رمز‌ارزها بیان کرد:‌ زمانی که در یک شبکه تغییرات جدیدی اضافه می‌شود، شبکه فعلی نمی‌تواند تغییرات ایجاد شده را بپذیرد به همین دلیل ما شاهد یک جدایی دائمی شبکه جدید از بلاکچین قدیمی هستیم.با توجه به معنی فورک، زمانی که قوانین جدیدی به شبکه اضافه می‌شود، ادامه زنجیره قبلی با توجه به میزان تغییرات ممکن نیست و زنجیره جدیدی شکل می‌گیرد که گاهی داده‌های قبلی نیز به آن اضافه می‌شود. 

وی افزود:‌ تفاوت سافت فورک با هارد فورک این است که همه قوانین جدید ایجاد شده، قوانین قدیمی را منسوخ نمی‌کند و در نهایت یک فرایند “سازگار با قبل” ایجاد می‌شود.این نوع از فورک، نیاز به بروزرسانی جهانی نودها و نرم‌افزار ندارد، زیرا نودهای قدیمی متوجه تغییر می‌شوند.اما این نوع از فورک نیازمند این است که بسیاری از استخراج‌کنندگان، دست به بروزرسانی بزنند تا تغییرات، وادار به اعمال شود. 

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد:‌از نظر امنیتی اما تفاوت‌ها بیشتر قابل توجه است چرا که توسعه‌دهندگان و کاربران یک شبکه می‌توانند به راحتی باعث یک هارد فورک شوند.در بسیاری مواقع برای رفع مشکل یک یافت فورک یا همان تغییر نرم می‌تواند مشکل را حل کند اما از نظر به خطر افتادن حریم خصوصی، هارد فورک منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز