خبرگزاری کار ایران

با ورود دادستانی؛

مشکل یک شرکت با سرمایه‌گذاری 30 میلیون دلاری در قزوین حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۸۲۲

دادستان قزوین گفت: یک شرکت با سرمایه‌گذار خارجی که برای یک طرح ملی 30 میلیون دلاری در استان درخواست مجوز کرده بود با مشکل مواجه شده بود که با ورود دادستانی این مشکل حل و در حال پیگیری است که با این راه‌اندازی این واحد از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در جلسه مشترک بین مدیرکل محیط زیست و مدیرعامل شرکت‌های صنعتی استان قزوین با تعدادی از کارمندان سفارت چین که با محوریت سرمایه‌گذاری کشور چین در قزوین، برگزار شد گفت: شرکای سرمایه‌گذار خارجی در شرکت «صنایع فلزی آبتین آذر آدلی» جهت ایجاد کارخانجات تولید «ورق‌های زنگ نزن و آلیاژ فرو منگنز» که از محصولات کاملا وارداتی هستند، به رغم اخذ برخی مجوز‌ها با مشکلات و قوانین دست و پا گیر اداری مواجه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: پس از مراجعه به اداره محیط زیست استان قزوین بدون ارائه راهکار اجرایی و کارشناسی، برای اجرای این طرح ملی که درصورت راه اندازی، از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری و موجب اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ و غیرمستقیم ۲ هزار نفر می‌شود، مخالفت شد.

وی ادامه داد: این درحالی است که کشور‌های نویسنده «نسخه ممنوعیت‌های زیست محیطی» مانند آمریکا خودشان چند برابر ایران تولید ورق‌های زنگ نزن را دارند و متاسفانه این نسخه‌ها بدون هوشمندی لازم توسط برخی ارگان‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند که معنی آن توقف تولید و خام فروشی خواهد بود.

رجبی بیان کرد: شرکت چینی با مبلغ ۲۷ میلیون دلار آورده برای ساخت شرکت در قزوین برای گرفتن مجوز به سازمان صنعت معدن استان رجوع می‌کند که متاسفانه بی نتیجه است.

وی تصریح کرد: در نتیجه مدیرعامل کارخانه به دادستانی استان قزوین رجوع می‌کند که با حمایت رئیس کل دادگستری استان منجر به ورود و پیگیری دادستان استان قزوین برای رفع این مشکل از جمله (گرفتن مجوز برای این شرکت و زمین از شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسه و مصوبه) می‌شود.

در این جلسه مقررشد طرح توجیهی این شرکت در زمینه مصرف آب و استفاده بهینه از پسماند مجددا بازنگری شود و شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص مکان نیز مساعدت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز