خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی؛

انتشار فراخوان سرمایه گذاری فاز سوم بندر شهیدرجایی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۶۳

فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای فاز سوم بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلار تا پایان سال منتشر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای فاز سوم بندر شهید رجایی گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای فاز سوم بندر شهید رجایی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلار تا پایان سال منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعیدنژاد در نشست خبری شانزدهمین همایش صنعت دریایی با بیان اینکه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به زودی به شش میلیون تن می‌رسد، گفت: در حال حاضر ظرفیت بندر شهید کلانتری چابهار دومیلیون تن است که سال گذشته این بندر یک و نیم میلیون تن عملیات داشته است.

وی با اشاره به توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ادامه داد: طرح جامع بلند مدتی برای بندر شهید بهشتی چابهار تهیه شده است که با اجرای فاز اول آن ظرفیت این بندر به ۶ میلیون تن می‌رسد. در حال حاضر با استفاده از منابع داخلی سازمان ساخت بندر شهید بهشتی تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سعیدنژاد ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به ساخت ایتن بندر از دولت خواسته ایم از منابع عمومی اعتباراتی را برای این بندر در نظر بگیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: خبر خوش در مورد بندر شهید بهشتی این است که با عملیات لایروبی این بندر تا پایان سال کشتی‌هایی با آبخور ۱۴ متر برای کالاهای فله و عمومی می‌توانند در این بندر پهلو بگیرند.

وی ادامه داد: بندر شهید کلانتری هم در حال حاضر آبخور ۱۱متر دارد که با توسعه این بندر آبخور این بندر شهید کلانتری به ۱۴ متر می رسد و ظرفیت آن توناژ آن به هزار تن افزایش می یابد.

سعید نژاد در مورد سسرمایه گذارانی که برای حضور در این بندر ابراز تمایل کرده اند گفت: تاکنون چندین سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ابراز تمایل و آمادگی کرده اند که هند و چین از جدی‌ترین سرمایه گذاران در بندر چابهار محسوب می شود.

وی ادامه داد: چندی پیش دولت چین برای ورود به بندر چابهار و سرمایه‌گذاری در این بندر بیانیه‌ای را اعلام کرد.

سعیدنژاد با اشاره به انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شروع فاز سوم بندر شهید رجایی، تاکید کرد: در آینده نزدیک احتمالا تا پایان سال فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای شروع عملیات اجرایی فاز سه بندر رجایی سازمان بنادر منتشر خواهد کرد.

وی با اشاره به جزییات این فراخوان، گفت: این فراخوان به صورت سرمایه‌گذاری فاینانس خواهد بود که بازگشت سرمایه را هم سازمان بنادر تضمین خواهد کرد. در این فراخوان میزان سرمایه‌گذاری برای فاز سوم بندر شهید رجایی ۵۰۰میلیون دلار اعلام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به طرح جامع بنادر ایران گفت: تمام طرح‌ها و پروژه‌های بنادر در توسعه بنادر در شمال و جنوب کشور بر اساس طرح جامع بنادر به اجرا می‌رسد که پیشنهادات بخش خصوصی هم مورد بررسی قرار می دهیم و اگر توجیه اقتصادی داشت پیشنهادات بخش خصوصی در این حوزه به اجرا می رسد.

وی با اشاره به توسعه بنادر شمال کشور، گفت: برای بنادر شمال کشور هم طرح جامعی تدوین و تهیه شده است که در بین این بنادر بندر آستارا پیشرفت فیزیکی خوبی را داشته و بسیاری از فعالان متقاضی جابجایی کالا در این مسیر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز