خبرگزاری کار ایران

پروژکتور ال ای دی چی بخرم؟ راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۲۹

امروزه برای نورپردازی مکان‌های وسیع از بزرگترین ورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ، انتخاب اول پروژکتورهای ال ای دی هستند. پروژکتورهای ال ای دی با مصرف برق بسیار پایین‌تر یعنی حدود 80 درصد مصرف کمتر، توانسته‌اند نیاز به یک روشنایی با صرفه و با دوام برای فضاهای بزرگ را به خوبی تأمین کنند.

علاوه بر مصرف بسیار کمتر پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتور قدیمی،‌ پروژکتور ال ای دی به دلیل استهلاک بسیار کمتر نسبت به پروژکتورهای قدیمی طول عمر بالاتری دارد. همچنین تکنولوژی ال ای دی و ساختار بدنه در پروژکتور ال ای دی به گونه‌ای طراحی شده است تا حرارت تولیدی در پروژکتور ال ای دی کم است.

مزایای پروژکتور ال ای دی

  • مصرف انرژی بسیار کمتر در پروژکتور ال ای دی

  • گرمای تولید شده کمتر در پروژکتور ال ای دی

  • قابلیت شخصی سازیو امکان استفاده از چیپ‌های رنگی در پروژکتور ال ای دی

  • تنظیم زاویه و شدت نور مطابق دلخواه در پروژکتور ال ای دی

انواع نورپردازی با استفاده از پروژکتور ال ای دی

  • نورپردازی امبینت یا عمومی با کمک پروژکتورهای ال ای دیدر فضاهای وسیعی که ما نیاز به یک روشنایی عمومی با کیفیت داریم که در آن تمام اشیاء و افراد باید به خوبی دیده شوند، پروژکتور ال ای دی اولین انتخاب ما است.

به عنوان مثال در نورپردازی یک سالن ورزشی با استفاده از نور با کیفیت پروژکتور ال ای دی محیط از روشنایی کافی برای بازی بازیکنان برخوردار است و تماشاچیان هم تجربه بهتر و خوشایندتری از فضا می‌گیرند. همین موضوع در سوله‌ها و اماکن صنعتی مانند کارخانه‌ها نیز صادق است و پروژکتور ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی این دست فضاها است.

بسیاری از کارخانجات و انبارهای صنعتی نیز از نورافکن ال ای دی برای تامین نور محیط داخلی خود استفاده می‌کنند. کیفیت بالای نور باعث افزایش روحیه و انرژی کارکنان می‌شود، همچنین ایمنی محیط کار را نیز بهبود می‌دهد.

  • نورپردازی امنیتی با استفاده از پروژکتورهای ال ای دی: اولین اصل در تأمین امنیت یک فضا برقراری یک نورپردازی درست و اصولی با استفاده از یک نور با کیفیت است. پروژکتور LED مکمل خوبی برای سیستم‌های امنیتی است. در کشورهای پیشرفته نیز پروژکتورهای ال ای دی نقش کلیدی در تأمین روشنایی معابر عمومی را دارند. همچنین روشنایی یکی از فاکتورهای مهم در کاهش جرائم شهری می‌باشد که با استفاده از پروژکتورهای ال ای دی به خوبی این نکته‌ی مهم منظور می‌شود.

  • نورپردازی تزئینی با کمک پروژکتورهای ال ای دی:

    قابلیت پروژکتور ال ای دی در تنظیم شدت نور و زاویه نور سبب شده است پروژکتور ال ای دی به انتخاب اصلی در نورپردازی فضاهای تاریخی و اماکن فرهنگی تبدیل شود. همچنین امکان استفاده از چیپ‌های رنگی با رنگ‌های دلخواه در پروژکتور ال ای دی نیز از دلایل دیگر انتخاب این پروژکتور در این فضاها می باشد.

 

4نکات مهم خرید پروژکتور ال ای دی

به طور کلی برند تولیدکننده پروژکتور ال ای دی مهم‌ترین نکته در بحث خرید پروژکتور ال ای دی است. با توجه به این موضوع چند فاکتور مهم در بحث خرید پروژکتور ال ای دی را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

 

  • درجه حفاظت پروژکتور ال ای دی (IP) :

از آنجایی که عموما از پروژکتور ال ای دی برای نورپردازی فضاهای بیرونی یا outdoor استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی برای پروژکتور ال ای دی برخورداری از استاندارد محافظت بالا است. درجه حفاظت IP به بررسی مقاومت یک چراغ در برابر رطوبت، گرد و غبار و دیگر عوامل محیطی و آب و هوایی می‌پردازد. یک پروژکتور ال ای دی قابل اظمینان و با کیفیت از درجه محافظت IP66 باید برخوردار باشد.

  • شاخص نمود رنگ بالا برای نمایش رنگ‌های واقعی‌تر:

از شاخص منور رنگ یا همان CRI برای سنجش کیفیت رنگ اجسام در زیر نور چراغ استفاده می‌شود و عددی مابین 0 تا 100 را به خود اختصاص می‌دهد. هرچه شاخص نمود رنگ (CRI) به عدد 100 نزدیک‌تر باشند رنگ اجسام تحت نور آن چراغ واقعی تر است. پس در هنگام خرید پروژکتور ال ای دی عدد شاخص نمود رنگ پروژکتور ال ای دی را جویا شوید.

 

  • نور بدون فلیکر و چشمک:

فلیکر موجب ایجاد اختلال و برفک درتصاویر دوربین‌های مداربسته شده و چشم انسان را نیز آزار می‌دهد. در هنگام خرید دقت کنید پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان از این ویژگی برخوردار باشد.

 

  • گارانتی و ضمانت معتبر و بدون قید وشرط

    با توجه به کاربری‌هایی که پروژکتور ال ای دی در آن استفاده می‌شود ودردسرها و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری حتما پروژکتور ال ای دی مورد نظرتان را از برندی تهیه کنید که ضمانت و گارانتی معتبر به همراه خدمات پس از فروش قوی ارائه کند. در این حالت در صورتی که مشکلی برای چراغ پیش بیاید خیالتان راحت است.

اگر بازهم میخواهید خرید پروژکتور را با خیال راحت انجام دهید بهتر است سری به وبسایت ecowat.com بزنید. پروژکتورهای ال ای دی اکووات در طرح‌های مختلف متناسب با کاربری‌های مختلف تولید شده استو بالاترین استانداردها را دارا هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز