خبرگزاری کار ایران

پروژکتور ال ای دی و انواع مختلف آن چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۵۴

پروژکتور یا نورافکن ال ای دی جهت روشنایی و نورپردازی محیط‌های مختلف از جمله روشنایی محوطه ‌های بزرگ و استادیوم‌های چند ده هزار نفری تا روشنایی و نورپردازی تابلوهای کوچک استفاده می گردد.

از مزیت های پروژکتور ال ای دی می توان به ذخیره انرژی ، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری و عملکرد بهینه روشنایی و نورپردازی اشاره کرد.

جدیدترین تکنولوژی نور دنیا تا به امروز تکنولوژی ال ای دی بوده و تمامی اصطلاحات دیگر همانند SMD ، COB ، DOB و کامپکت و ... به روش های مختلف طراحی و نصب LED ها اطلاق می گردد که برای کاربری های مختلف بوجود آمده اند و هیچ کدام تکنولوژی های جدیدتر و یا مرغوب تر نیستند !

بر خلاف تفکری که به اشتباه شکل گرفته تفاوتی در کیفیت یا راندمان انواع مختلف پروژکتور وجود ندارد و تنها عاملی که باعث افزایش شدت روشنایی، طول عمر، درخشندگی و شفافیت نور می گردد کیفیت و مرغوبیت چیپ های ال ای دی به کار رفته در آنهاست.

در ادامه به معرفی انواع مختلف پروژکتور ال ای دی خواهیم پرداخت.

پروژکتور سی او بی  (COB)

پروژکتور COB از تراشه ای تشکیل شده که اجتماع بزرگی از ال ای دی ها است و به طور مستقیم بر روی مدار نصب می شود و این نوع پروژکتور ، نوری متمرکز بر سطح مورد نظر ساطع می‌کند.

پروژکتورهای سی او بی با توجه به ساختاری که دارند (فشرده و متمرکز) هزینه ساخت نسبتا پایین تری نسبت به چراغ های اس ام دی دارند

پروژکتور ال ای دی و انواع مختلف آن چیست؟

پروژکتور اس ام دی  (SMD)

پروژکتور اس ام دی نسبت به COB بسیار کارآمدتر می باشد. زیرا منبع نور در هر وات، لومن بیشتری تولید می کند و به این معنی است که آنها با وات کمتر، نور بیشتری تولید می کنند.

در چراغ های SMD بر خلاف COB خبری از یک بورد واحد نیست، بلکه چندین ال ای دی در کنار هم بر روی یک پنل نصب می‌شوند و این نوع محصولات نور را به صورت پخش و یکنواخت بر روی سطح مورد نظر ساطع می‌کنند.

همچنین آنها پرتو وسیع تری از نور تولید می کنند که در منطقه ای خاص بیشتر پخش می شود. این بدان معناست که برای خنک کردن گرما ، مواد کمتری لازم است که به نوبه خود به معنی اقتصادی بودن آنهاست.

حال اگر بخواهیم به تفاوت SMD و COB اشاره کنیم به زبان ساده می توان گفت که در مدارهای اس ام دی چینش چیپ های ال ای دی پراکنده و در نتیجه نور پراکنده تری خواهیم داشت ، ولی در مدارهای سی او بی چینش چیپ های ال ای دی متمرکز بوده و نور خروجی متمرکز خواهیم داشت.

پروژکتور پاور ال ای دی  (Power LED)

پروژکتور پاور ال ای دی به دلیل استفاده از لنز و ال ای دی های یک وات توانایی بالایی جهت هدایت نور و امکان ساطع کردن نور با طیف رنگی دارد. به همین دلیل عموما از این محصولات در زمینه نورپردازی نماها و محوطه هایی که نیاز به نور رنگی دارند استفاده می گردد. لنزها وظیفه تنظیم زاویه پخش نور را برعهده دارند و زاویه پخش نور در آنها بین (۵ تا ۱۲۰ درجه) برای هر LED می باشد.

پروژکتور ال ای دی و انواع مختلف آن چیست؟

در ادامه به معرفی برخی از پروژکتورهای تولیدی شرکت روشنایی آذرطیف با توان های مختلف خواهیم پرداخت:

پروژکتور 100 وات  اس ام دی

پروژکتور 100 وات اس ام دی آذرطیف با شار نوری 12000 لومن می تواند مکان هایی مانند نمایشگاه ها، سالن های بزرگ، محیط های باز و بیلبورد خیابان ها را به خوبی روشن کرده و نوری یکنواخت و مطلوب را ایجاد نماید. همچنین این محصول در داخل محوطه، حیاط، پارکینگ، روف گاردن، جلوی درب منازل و بسیاری دیگر از مکانها قابل استفاده است. پروژکتور 100 وات ال ای دی قابل جایگزینی با لامپ های متال هالید و بخار سدیم 250 وات می‌باشد.

پروژکتور 150 وات اس ام دی

پروژکتور 150 وات اس ام دی آذرطیف با ضمانت 24 ماهه می‌تواند در دو طیف رنگ نور مهتابی (سفید) و آفتابی (زرد) به خوبی مکان هایی مانند سالن های بزرگ، محیط های باز، سالن های صنعتی، ورزشگاه ها و بیلبوردهای خیابانی را روشن کرده و نوری یکنواخت و مطلوب را مطابق با نیاز ایجاد نماید. پروژکتور 150 وات ال ای دی جایگزین مناسب لامپ های متال هالید و بخار سدیم 400 و 500 وات می باشد.

پروژکتور 200 وات اس ام دی

پروژکتور 200 وات اس ام دی آذرطیف با داشتن درجه مقاومت IP66 و شار نوری 24000 لومن می تواند در فضاهای باز و در مجاورت برف و باران قابل استفاده باشد و نور مورد نیاز مکان هایی مانند داخل محوطه، حیاط، پارکینگ، جلوی درب فروشگاه ها، خیابان ها، محیط های باز، پارک ها و نیز کارگاه های تولیدی را به خوبی تامین کند. پروژکتور 200 وات  ال ای دی قابل جایگزینی با لامپ های متال هالید و بخار سدیم 1000 وات امکان می باشد.

پروژکتور 300 وات اس ام دی

پروژکتور 300 وات اس ام دی آذرطیف نیز مانند سایر محصولات ذکر شده میتواند استفاده های گوناگونی از جمله روشنایی کارخانجات و سوله های صنعتی و سالن های چند منظوره ورزشی داشته باشد. پروژکتور 300 وات ال ای دی جایگزین مناسبی برای لامپ های متال هالید و بخار سدیم 1000 وات (مصطلح به لامپ های خیاری) می‌باشد.

شرکت روشنایی آذرطیف ، تولیدکننده انواع پروژکتور ال ای دی

شرکت روشنایی آذرطیف ، تولیدکننده چراغ های صنعتی شامل انواع پروژکتور ، چراغ های خیابانی ، چراغ های کارگاهی و پنل های سقفی با تکنولوژی فوق کم مصرف LED ، SMD و COB می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات می توانید از طریق شماره های 02156573311 و 09120887008 با کارشناسان شرکت صنایع روشنایی آذرطیف در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز