خبرگزاری کار ایران

صبحانه برای هیئت [7 پیشنهاد سالم و مقوی]

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۵۰۸

طعم غذای نذری هیئت در ایام سوگواری شهادت امام حسین علیه السلام، همیشه با غذاهای روزمره متفاوت بوده و جور دیگری برایمان مزه داشته است. شاید دلیل آن، اعتقاد به متبرک بودن غذایی است که با نام حسین برای عزاداران آن تهیه می‌شود.‌

 اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید برای عزاداران امام حسین غذای نذری تهیه و توزیع کنید، می‌توانید با چند ایده خلاقانه یک نذر متفاوت داشته باشید. علاوه بر تهیه وسایل هیئت عزاداری باید به فکر پذیرایی آن هم بود.

اکثر صاحبین نذر در این ایام سوگواری به دنبال تهیه غذا برای وعده‌های ناهار و شام هستند؛ اما ممکن است تا کنون کسی برای هیئت عزاداری، صبحانه توزیع نکرده باشد یا حداقل این شکل از نذری دادن بسیار کم دیده می‌شود، صبحانه هیئت می‌تواند یک ایده بسیار عالی برای پذیرایی از عزاداران حسینی باشد. تنها کافی بدانید چگونه می‌توان صبحانه هیئت را با کیفیت بالا تهیه کرد.

صبحانه هیئت و نذری چه ویژگی داشته باشد؟

همانطور که گفتیم، تهیه و توزیع صبحانه به عنوان یک وعده غذایی کامل می‌تواند بهترین انتخاب برای ادای نذر شما در ایام شهادت امام حسین و بهترین خدمت به عزاداران امام شهیدمان باشد. آنچه در این بین مورد توجه قرار می‌گیرد، تهیه یک صبحانه سالم و مقوی است. در واقع بهتر است وقتی به فکر خدمت به سوگواران امام حسین هستید، به بهترین شکل از آن‌ها پذیرایی کرده و صبحانه‌ای در شأن عزادارن تهیه کنید. پیشنهادهای متنوعی برای تهیه وعده صبحانه برای هیئت وجود دارد.

البته آنچه در حال حاضر مد نظر ماست، تأمین کیفیت صبحانه نذری به اندازه کیفیت یک غذای سالم و گرم است. نذر صبحانه هیئت، یک نذری جالب و متفاوت است و شما می‌توانید با پیشنهادها و ایده‌های جذاب، صبحانه‌ای تهیه کنید که به گرمی از آن استقبال می‌‌شود. صبحانه در دو دسته گرم و سرد تقسیم می‌شود. نکته اینجاست که هیچ محدودیتی برای تهیه صبحانه برای سوگواران وجود ندارد و همین مسئله سبب می‌شود که ایده‌های مختلفی قابل اجرا باشد.‌ شما می‌توانید با چند پیشنهاد خلاقانه از عزاداران روضه امام حسین به بهترین شکل پذیرایی کنید.

صبحانه هیئت گرم باشد یا سرد؟

در بند قبل اشاره کردیم که صبحانه در دو دسته سرد و گرم جای می‌گیرد و هیچ محدودیتی برای انجام این کار خیر وجود ندارد؛ اما قطعا صبحانه‌ای که برای تهیه آن به اصطلاح زحمت کشیده باشید و سالم و مقوی بودن آن را در نظر گرفته باشید، ارزش بیشتری دارد. صبحانه گرم شامل: حلیم، املت، عدسی و... و صبحانه سرد شامل: نون‌پنیرسبزی، خامه، مربا و مانند آن می‌شود. فراموش نکنید که ایرانیان به صبحانه گرم علاقه بیشتری دارند.

۱- حلیم

حلیم به عنوان یک غذای نذری به فراوانی در ایام محرم تهیه و توزیع می‌شود. با وجود اینکه حلیم یک ایده جدید نیست؛ اما بی شک از طرفداران زیادی برخوردار است و به عنوان یک وعده کامل، سالم و مقوی نیز شناخته می‌شود. اگر خودتان قصد پختن حلیم را دارید، باید در نظر بگیرید که زمان پخت حلیم کمی طولانی است و باید از شب قبل برای پختن آن اقدام کنید تا برای وعده صبحانه هیئت آماده باشد. برای توزیع آن نیز می‌توانید از کاسه‌های یک بار مصرف درب‌دار استفاده کنید. با توجه به اینکه سلیقه افراد در خوردن حلیم متفاوت است، باید برای احترام به سوگواران حسینی، حلیم را با شکر، دارچین، کنجد، آبلیمو و نمک توزیع کنید.

 

۲- عدسی

صبحانه برای هیئت [7 پیشنهاد سالم و مقوی]

عدسی نیز جزو آن دسته از غذاهای کاملی به شمار می‌رود که مخصوص وعده صبحانه بوده و به شدت از آن استقبال می‌شود. عدسی به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود. آنچه در پختن عدسی مورد توجه قرار می‌گیرد، پخت کامل آن برای لعاب دادن و خوش طعم شدن است. شما می‌توانید عدسی را در کاسه‌های یک نفره یکبار مصرف به همراه یک تکه نان، نمک و آبلیمو بین عزاداران روضه حسینی توزیع کنید. با توجه به اینکه در انجام چنین کار خیری باید گروه‌های مختلف سنی را در نظر بگیرید، عدسی می‌تواند به عنوان یک غذای سالم، مقوی و خوشمزه انتخاب ایده‌آلی برای صبحانه هیئت باشد‌.

۳- آش شعله قلم کار

این آش سنتی پرطرفدار نیز می‌تواند به عنوان صبحانه نذری تهیه شده و بین سوگواران حسینی پخش و توزیع شود. این آش نیز مانند حلیم به زمان زیادی برای پختن نیاز دارد.

صبحانه برای هیئت [7 پیشنهاد سالم و مقوی]

۴- فرنی

فرنی جزو آن دسته از غذاهایی است که تقریبا تمام گروه‌های سنی به آن علاقه دارند؛ بنابراین تهیه آن برای وعده صبحانه هیئت انتخاب جالبی به نظر می‌رسد. یک کاسه یک نفره از فرنی سرشار از خواص و انرژی است و برای عزادارانی که با صدای بلند با مداح همراهی و سوگواری می‌کنند، بهترین انتخاب است؛ چون طبع گرم فرنی گلو را نرم می‌کند‌.

۵- شله زرد

شله زرد یک نذری دیرینه در بین ایرانیان است که در ایام محرم نیز به فراوانی تهیه و توزیع می‌شود. این نذری به راحتی تهیه شده و شما می‌توانید به تنهایی یک ظرف بزرگ از شله زرد را در عرض دو الی سه ساعت پخته و پخش کنید. برای تزیین شله زرد ایده‌های بسیار زیادی وجود دارد. بدون شک شله زرد نیز به عنوان صبحانه مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد.

 

۶- املت

املت از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی است که بیشتر در وعده صبحانه مصرف می‌شود. تصور کنید که تهیه لقمه‌های املت تا چه حد می‌تواند برای افراد در هیئت جذابیت داشته باشد. اگر انتخاب شما برای ادای نذر صبحانه املت باشد، بدون شک حتی یک لقمه از آن نیز باقی نخواهد ماند. به علاوه اینکه تهیه املت به عنوان صبحانه گرم بسیار ساده و کم دردسر است. اگر احیانا بعد از پخت املت، بوی نامطبوع تخم‌مرغ در هیئت ایجاد شد می‌توانید با استفاده از گلاب پاش محرم فضا رو عطرآگین کنید.

۷- صبحانه سرد (نان پنیر سبزی)

گرچه ایرانیان به صبحانه گرم علاقه زیادی دارند؛ اما با توجه به اینکه ایام عزای حسینی در فصل گرم سال است، ممکن است برخی از عزاداران به دلیل داشتن طبع گرم، مزاج و سلیقه‌های شخصی، از مصرف صبحانه گرم خودداری کنند و به صبحانه سرد علاقه بیشتری نشان دهند. یک لقمه از نان، پنیر و سبزی به همراه خرما یا گردو می‌تواند یک صبحانه سبک، سالم، مقوی و البته جذاب برای هیئت باشد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، از نان‌های مختلف مانند: سنگگ، لواش، تست و... برای تهیه این صبحانه هیئت استفاده کنید. همچنین می‌توانید به همراه لقمه نان پنیر و سبزی، یک لیوان چای نیز بین سوگواران توزیع کنید تا صبحانه یک عزادار ایرانی کامل‌تر شود. قطعا می‌دانید که توزیع نوشیدنی در هیئت با سینی جا لیوانی بسیار شکیل‌تر و تمیزتر خواهد بود.

 

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به صبحانه هئیت صحبت کردیم و هفت پیشنهاد برای تهیه صبحانه سالم و مقوی برای پذیرایی هیئت را معرفی کردیم. در ایام عزای حسینی، نذورات بسیار مختلفی بین مردم و افراد هئیت‌ها توزیع می‌شود؛ اما نذر صبحانه خیلی کم دیده می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال کار خیر هستید، تهیه و توزیع صبحانه بهترین انتخاب است. حداقل به دلیل کم بودن پذیرایی هئیت در وعده صبح، همه اعضای هئیت از صبحانه نذری استقبال می‌کنند و به این ترتیب اسراف و دورریزی نیز به حداقل می‌رسد. 

تهیه صبحانه سرد یا گرم کاملا سلیقه‌ای است. اگر شما فرصت کافی برای تهیه صبحانه را دارید، می‌توانید با تهیه صبحانه گرم به سوگواران حسینی خدمت کنید. صبحانه سرد نیز برای تمام گروه‌های سنی جذابیت دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز