خبرگزاری کار ایران

هوشمند سازی ساختمان؛ 6 راهکار برای شروع هوشمند سازی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۵۷۰

مفهوم استفاده از تجهیزات هوشمند برای اتوماسیون خانگی مدتی است که فراگیر شده است. با این حال، تنها در چند سال گذشته است که این فناوری هم از نظر دانش فنی مورد نیاز و هم از نظر مقرون به صرفه بودن، برای همه قابل دسترس شده است.

استفاده از اینترنت اشیا(IoT) به بخش جدایی ناپذیر زندگی مدرن تبدیل شده است و شما می توانید با استفاده از اینترنت اشیا و ویژگی بارز آن که ارتباط بین تجهیزات هوشمند می باشد زندگی نوینی را تجربه کنید. در اینجا 6 تجهیز ابتدایی را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند خانه معمولی شما را به یک خانه هوشمند تبدیل کنید. چه مالک خانه خود هستید و چه در حال اجاره آپارتمان، این تجهیزات هوش مصنوعی را در نظر بگیرید.

زنگ های هوشمند

زنگ درب هوشمند افزودنی ساده برای هر خانه است که به راحتی و بدون نیاز به برقکار نصب می شود. این زنگ ها ویژگی های هوشمندانه بسیاری دارند. از جمله دوربین‌هایk4  با دید در شب، نرم‌افزار تشخیص چهره، تشخیص تحویل بسته، ضبط حرکت، حسگرهای تشخیص انسان، تلفن‌های داخلی دو طرفه و آلارم‌های داخلی. بیشتر زنگ‌های درب های هوشمند را می‌توان با یک دستیار دیجیتال ادغام کرد و به شما امکان می‌دهد از طریق هاب مرکزی بلندگوی تلفن، تبلت یا تلفن هوشمند خود، به تمام ویژگی‌ها دسترسی داشته باشید. شما به سادگی آنها را به شبکه WiFi خود متصل کرده و آنها را به لیست دستگاه های مورد تایید خود اضافه می کنید.

دستیار صوتی هوشمند

یک دستیار دیجیتال به عنوان مرکز فرماندهی خانه هوشمند یکپارچه شما عمل می کند. با استفاده از هوش مصنوعی، به شما امکان می دهد محصولات خانه هوشمند را با صدای خود کنترل کنید و آنها را وادار به تعامل با یکدیگر کنید. چه بخواهید نور اتاق خواب خود را کم کنید، چه از راه دور کولر گازی خود را فعال کنید یا یک ویدیوی یوتیوب را در تلویزیون خود پخش کنید، یک دستیار دیجیتال درگاهی است که همه چیز را انجام می دهد.

اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن مجهز به یک دستیار دیجیتال هستند. با این حال، برای یک تجربه بهینه، سرمایه گذاری روی یک بلندگوی هوشمند اختصاصی توصیه می شود. این دستگاه‌ها تعامل با خانه هوشمند شما را با استفاده از دستورات صوتی بسیار آسان‌تر می‌کنند. آنها همچنین از بلندگوهای بهتری در مقایسه با تلفن شما بهره مند هستند.

ربات جاروبرقی

فناوری خانه های هوشمند تماماً در مورد اتوماسیون است - که جاروبرقی های روباتی را به بهترین لوازم جانبی تبدیل می کند. به هر حال، چه کسی می خواهد خانه ای را جاروبرقی بکشد، وقتی می توانید از یک ربات برای انجام این کار برای شما استفاده کنید؟

نسل فعلی ربات‌های جاروبرقی بسیار باهوش‌تر از نسل‌های قبلی خود هستند و می‌توانند به هر گوشه و کنار خانه شما دسترسی پیدا کنند، بدون اینکه گم شوند یا حرکتشان مختل شود. بهترین مدل‌ها می‌توانند سطوح مختلف را با جابه‌جایی بین حالت‌های مکش یا پاک کردن، تمیز کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مخزن آب را پر کنید و بقیه کارها را ربات انجام دهد.

هوشمند سازی ساختمان؛ 6 راهکار برای شروع هوشمند سازی

روشنایی هوشمند

هنگامی که هاب بلندگوی هوشمند خود را راه اندازی کردید، سیستم روشنایی هوشمند باید خرید بعدی شما باشد. چراغ‌های هوشمند از وسایل مشابه چراغ‌های معمولی استفاده می‌کنند، اما مزایای منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. از جمله حسگر حرکت، کاهش نور خودکار، افزایش بهره‌وری انرژی و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها که می‌توانید آنها را تغییر دهید.

یا با خرید کلید لمسی و اتصال آن به هاب هوشمند این امکان را داشته باشید تا از طریق گوشی همراه برای روشنایی خود سناریو اجرایی تعریف کنید تا ساعات خاصی از روز روشن شوند و هنگام خواب به صورت هوشمند خاموش شوند

قفل های هوشمند

یک همراه خوب برای زنگ درب هوشمند، یک قفل هوشمند است. مشابه سیستم های قفل موجود در خودروهای مدرن، این محصولات برای باز کردن قفل درب نیازی به کلید فیزیکی ندارند. در عوض، آنها از طریق یک اتصال اینترنتی رمزگذاری شده با دستگاه شخصی شما جفت(pair)  می شوند و زمانی که به درب ورودی نزدیک می شوید به طور خودکار قفل را باز می کنند. همچنین اگر گوشی خود را گم کردید یا باتری آن تمام شد، می توانید قفل اکثر مدل ها را با صفحه کلید فیزیکی باز کنید.

مزیت اصلی این فناوری آرامش خاطر است. شما هرگز کلیدهای خانه خود را گم نخواهید کرد و مجبور نخواهید شد تمام قفل های خود را تعویض کنید که این یک روش پرهزینه است. آنها همچنین دارای ویژگی های اضافی هستند که در یک قفل معمولی نمی توانید پیدا کنید، از جمله سنسورهای اثر انگشت، صفحه نمایش لمسی داخلی و سوراخ های کلید پنهان که می توانید با یک کلید مکانیکی پشتیبان استفاده کنید.

دوربین های امنیتی هوشمند

خانه هوشمند شما به یک سیستم امنیتی یکپارچه برای محافظت نیاز دارد. خوشبختانه، گزینه های مقرون به صرفه زیادی در بازار وجود دارد که برای راه اندازی همگام هستند. دوربین های امنیتی شامل یک لنز با زاویه باز HD با چرخش عمودی، یک حالت دید در شب، هشدار فعالیت در زمان واقعی و فیلم ضبط شده در فضای ابری است. مزیت اصلی دوربین های امنیتی هوشمند امکان نظارت از راه دور آنها از طریق اینترنت است. مهم نیست کجا هستید، می‌توانید فوراً تصاویر زنده را از طریق برنامه خانه هوشمند خود بررسی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز