خبرگزاری کار ایران

چگونه اینترنت اشیا بر زندگی ما در خانه‌ها و شهرها تأثیر می‌گذارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۲۳۴

برای درک اینکه چگونه اینترنت اشیا (IoT) بر زندگی ما در خانه های هوشمند و شهرهایی که در آنها زندگی می کنیم تأثیر می گذارد، ما باید دانش خود را از چیستی اینترنت اشیا درک کنیم.

 اینترنت اشیا مجموعه ای از اشیاء فیزیکی را که شامل حسگرها، نرم افزارها و سایر دستگاه های تکنولوژیکی برای پیوند و تبادل داده ها با دستگاه ها و سیستم های دیگر است، توضیح می دهد. اینترنت اشیا همچنین به افزایش سرسام‌آور تعداد دستگاه‌های دیجیتال اشاره دارد. این دستگاه ها داده ها را از طریق ارتباط از طریق اینترنت در سراسر جهان به اشتراک می گذارند. شما می توانید این دستگاه ها را از راه دور از طریق رابط کاربری یا حتی گوشی های هوشمند خود کنترل کنید. در واقع فناوری های نسل بعدی مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی خانه و زندگی ما را متحول می کنند.

 

تاثیر پیشرفت تکنولوژی بر اینترنت اشیا

به دلیل پیشرفت‌های فناوری در جامعه دیجیتال ما، سیستم‌های تعبیه‌شده، نرم‌افزارهای تعاملی با کاربر، سیستم‌های کنترل، سیستم‌های حسگر بی‌سیم و موارد دیگر اینترنت اشیاء را فعال می‌کنند. بازار مصرف فناوری IoT را به مفهوم خانه های هوشمند مرتبط می کند که شامل دستگاه هایی مانند سیستم های امنیتی خانه، ترموستات ها،کلید هوشمند، سیستم روشنایی و دوربین ها می شود. تمامی این دستگاه ها دارای بلوتوث هستند. آنها می توانند از اینترنت برای به اشتراک گذاری داده ها و ذخیره داده ها در یک پایگاه داده برای پشتیبانی از یک اکوسیستم استفاده کنند. از آنجایی که امکان اشتراک گذاری داده ها را فراهم می کند، کاربران می توانند دستگاه ها را از طریق دستگاه های متصل به اکوسیستم مانند تلفن های هوشمند کنترل کنند.

 

اینترنت اشیا تا چه حد بر زندگی ما تأثیر می گذارد؟

اینترنت اشیا نحوه انجام کارهای ساده را تغییر داده است و از آنجایی که می توانیم دستگاه های اطراف خود را با لمس صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود کنترل کنیم، زندگی ما را راحت کرده است. قبل از اینترنت اشیا، افراد به صورت فیزیکی برای انجام کارهایی در اطراف خانه، مانند روشن کردن آبگرمکن یا روشن کردن چراغ‌ها، بلند می‌شدند.

اینترنت اشیا شامل دستگاه های تلفن همراه نیز می شود. از آنجایی که آنها می توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و داده ها را مدیریت کنند، در همه جا یک دستگاه است. همه در طول روز یک گوشی هوشمند حمل می کنند. شما می توانید اشیاء را با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه کنترل کنید.

امروزه می‌توانید یخچال‌های هوشمند را با دوربین‌های داخلی تهیه کنید، بنابراین می‌توانید هنگام خرید به داخل آن نگاهی بیاندازید. در آینده، یخچال‌هایی را خواهید دید که متوجه می‌شوند کمبود منابع دارید و خلاصه‌ای از مواد غذایی ضروری را به تلفن همراهتان ارسال می‌کنند. سپس فروشگاه‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن خریدهای قبلی و الگوهای خرید متوسط، پیشنهاداتی را برای اضافه کردن غذا و چیزهای مختلف ارائه دهند. هنگام قدم زدن در سوپرمارکت، یادآورهایی به تلفن هوشمند شما ارسال می شود تا اطمینان حاصل شود که دیگر نیازی به بازگشت به فروشگاه ندارید.

 استفاده از اینترنت اشیا می تواند هزینه های شرکت هایی را که در اقتصاد فعالیت می کنند کاهش دهد. سازمان ها از اینترنت اشیا برای مدیریت نوآورانه و مشاهده داده های پراکنده استفاده می کنند. بنابراین، آنها می توانند داده ها را از مکان های دور اداره کنند، زیرا داده ها را به برنامه ها و ذخیره سازی اطلاعات (ذخیره سازی داده ها) وارد می کنند.

اینترنت اشیا این مزیت را می دهد که همه چیز را زودتر درک کنید. به دلیل حداقل هزینه اینترنت اشیا، اکنون امکان غربالگری و مدیریت فعالیت‌های غیرقابل دسترسی وجود دارد. جنبه پولی بهترین مزیت است زیرا این نوآوری می تواند جایگزین افرادی شود که مسئول رعایت مقررات هستند. بنابراین، هزینه ها اساساً می توانند کاهش یافته و بهینه شوند. اینترنت اشیاء نیز به همین ترتیب کسب اطلاعات جدید را قابل دسترس می کند. برای مثال، آنها تأثیر آب و هوا را با تولید مرتبط می‌کنند.

 

نگرانی در مورد اینترنت اشیا چیست؟

یکی از محرک های مهم اینترنت اشیا، اطلاعات است. دستیابی به ابزارهای رابط برای بهره وری بیشتر منوط به دسترسی به ظرفیت و آماده سازی داده است. به همین دلیل، سازمان‌هایی که با اینترنت اشیا سروکار دارند، اطلاعات را از منابع بسیاری جمع‌آوری می‌کنند و آن‌ها را در شبکه ابری خود ذخیره می‌کنند. داده‌ها آسیب‌پذیر هستند و هکرها آن‌ها را برای دسترسی به اطلاعات خصوصی هدف قرار می‌دهند اما استفاده از پروتکل های ارتباطی ایمن از جمله استفاده از پروتکل لورا، پروتکل z-wave، پروتکل zigbee و ... این دلنگرانی را به حداقل رسانده است.

 

آینده اینترنت اشیا و تاثیرات آن

آینده اینترنت اشیا نامحدود است. این راه‌حل‌ها را در همه زمینه‌ها، از جمله تولید، خدمات پزشکی، تحصیل، و غیره ارائه می‌دهد. سایت‌های نوآورانه می‌توانند یک پلت‌فرم شهر هوشمند معمولی را به اشتراک بگذارند که به خوبی پیوند می‌خورد، به‌ویژه برای جوامع کوچک شهری. ماهیت مبتنی بر ابر راه‌حل‌های اینترنت اشیا برای شهرهای هوشمند با اشتراک‌گذاری مرحله‌ای که وابسته به اطلاعات است، تطبیق می‌یابد. جوامع شهری کوچک می توانند یک اکوسیستم شهری معمولی را شکل دهند.

در امتداد این خطوط، راه حل های شهرهای هوشمند کوچک و عظیم از طریق پلت فرم مرکزی ابری سازماندهی و کنترل می شوند. در نهایت، وسعت یک شهر برای «هوشمند شدن» مشکل محسوب نمی شود. جوامع شهری در هر گروه می‌توانند از پیشرفت‌های فن‌آوری بینشی سود ببرند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز