خبرگزاری کار ایران

کلید هوشمند کولر آبی وعملکرد آن با خانه هوشمند ریل اسمارت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۷۹۸

کلید هوشمند کولر آبی بافرارسیدن فصل تابستان به‌نحو چشمگیری در کاهش مصرف برق وبهینه سازی مصرف انرژی تاثیرگذار است. تکنولوژی خانه هوشمند درخدمات شماست.

بدون شک شماهم با انواع متنوع کلیدهای کولر آشنا هستید و یکی از آنها را در منزل یا محل کار دیده‌اید. کلیدهای سنتی بعد از مدتی کار، کم کم مشکلات و ایراداتی را از خود بروز می‌دهند. این اتفاق برای کلید کولر آبی هم رخ می‌دهد، حالا؛ جدیدترین مدل این کلیدها با نام کلید هوشمند کولر آبی وارد بازار شده، تا معایب کلیدهای قدیمی را برطرف کند.

کلید هوشمند کولر آبی چیست

تصور کنید شما دمای محیط را ۲۲ تا ۲۴ درجه تنظیم کرده‌اید. اگر دمای اتاق به بالاتر از ۲۴ درجه برسد، کلید هوشمند فرمان روشن شدن کولر را می دهد و بعد از روشن شدن کولر، اگر دما از مقدار ۲۲ درجه سردتر شود، کلید فرمان قطع را به کولر میدهد.

این عمل همیشه در حال انجام خواهد بود تا دمای محیط همیشه بین ۲۲ تا ۲۴ درجه باقی بماند. درنتیجه مقدار زیادی مصرف آب و برق صرفه جویی خواهد شد. به‌این قابلیت خاموش و روشن کردن اتوماتیک کولر بر اساس دمای انتخابی مینیمم و ماکزیمم گویند.

خاموش کردن کولر بعد از زمان مشخص ازدیگر ویژگی‌های آن‌است. مثلاً عادت دارید همیشه با کولر روشن بخوابید. در این صورت می‌توانید از قابلیت خاموشی برنامه‌ریزی شده استفاده کرده و کولر راطوری تنظیم کنید که‌یک ساعت بعداز خوابیدن شما خاموش شود.

ویژگی های کلید هوشمند کولر آبی درمقایسه بامدل های قدیمی

برخی ساختمان ها به‌نحوی طراحی شده که کولر با طبقه دیگری مشترک است! حال ازچه مدل کلیدی استفاده کنیم تا هر دو طبقه بتوانند بر کولر کنترل داشته باشند؟

در پاسخ باید گفت کلید هوشمند کولر آبی بهترین گزینه خواهد بود. برخی‌از این مدل کلیدها به خاطر داشتن ریموت کنترل، یکی از طبقات می تواند با ریموت کنترل عمل خاموش و روشن کردن را انجام دهد. برد این ریموت کنترل‌ها به راحتی می تواند تا شعاع ۲۵ متر را جوابگو باشد.

ازدیگر ویژگی‌های کلید هوشمند کولر می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

بدون نیاز به تغییر در سیمکشی قبلی ساختمان

برنامه ریزی روشن خاموشی در زمان دلخواه

قابل نصب روی تمام مدل های کولرآبی

محافظت از کولر در برابر قطع و وصل ناگهانی برق

کلید هوشمند کولر آبی وعملکرد آن با خانه هوشمند ریل اسمارت

کولرهای آبی در اکثر مناطق وسیله‌ای مناسب و پرطرفدار در سرمایش ساختمان بشمار می‌روند. اما نکته قابل توجه کولرهای تولیدی در کشور این‌است که دارای دستگاه کنترلی مناسب،  پیشرفته نبوده و امکان بهره برداری مناسب از آنها وجود ندارد.

کلید هوشمند کولر آبی برای رفع این نقیصه و افزایش کارایی همزمان با صرفه جویی در مصرف برق، مطابق استاندارد کلیدهای کولر موجود طراحی شده . ترموستات هوشمند به راحتی جایگزین کلیدهای معمولی کولر آبی می‌گردد. دارای امکانات منحصر به فردی است که علاوه بر آسایش و راحتی امکان کنترل عملکرد سیستم کولر با روش های مختلف را امکان پذیر ساخته.

بررسی نحوه عملکرد کلید هوشمند کولر آبی

کلیدهای کولر آبی مانند دیگر وسایل با پیشرفت تکنولوژی تغییر کرده و از مدل‌های سه پل و چهار پل به کلید‌های هوشمند و لمسی تبدیل شده‌اند. این کلید‌ها عمدتا دارای یک صفحه لمسی بوده که روی آن وضعیت کولر و درجه حرارت محیط مشخص می‌شود.

کلید‌های کولر آبی در چند سال اخیر وارد بازار شده اند و امکان کنترل کردن کولر از راه دور را فراهم می‌کنند. کلید‌های لمسی کنترل کولر را در سه حالت اتوماتیک، تایمر و کنترل از راه دور انجام می‌دهند.

در حالت اتوماتیک چند دقیقه بعد از روشن کردن پمپ و خیس شدن پوشال یا پدهای سلولزی کولر روشن می‌شود. تنظیمات تایمر معمولا از طریق تصویر ساعت روی صفحه کلید قابل انتخاب است که بعد از هر بار انتخاب آن به زمان روشن بودن کولر نیم ساعت اضافه می‌شود.

حالت کنترل از راه دور توسط کنترل کلید انجام می‌شود و دیگر نیاز نیست به کلید لمسی نزدیک نشوید و می‌توانید از راه دور با ریموت آن را کنترل کنید.

کلید هوشمند کولر آبی از ترموستات، تایمر خاموش و روشن، و تایمر چرخشی تشکیل شده است. با استفاده از ترموستات قابلیت کنترل دمای اتاق فراهم می‌شود. اگر دمای فضای داخلی به دمای مورد نیاز برای روشن شدن برسد، الکتروموتور و الکتروپمپ شروع به کار می‌کند.

اگر به دمای خاموش هم برسد پمپ آب قطع خواهد شد. یکی دیگر از حالت های کلید هوشمند کولر آبی تایمر چرخشی است، که این قابلیت را دارد که اگر به صورت دستی تنظیم انجام نشود، پمپ آب قطع و وصل خواهد شد.

تاثیرات کلید هوشمند کولر در هزینه برق مصرفی وانرژی

با پیشرفت تکنولوژی بدیهی است که هرساله شاهد ابداع و اختراع تجهیزاتی مدرن باشیم. کلید هوشمند کولر آبی نیز یکی از فناوری های مدرن است که کمک شایانی به کاهش مصرف انرژی درسیستم ها شده اما با توجه به جدید بودن آن بسیاری از افراد آشنایی زیادی با کاربرد این سیستم ندارند.

با توجه به پرکاربرد بودن کولر آبی در ایران و استفاده از این سیستم در اکثر ساختمان ها به منظور تامین هوایی مطبوع، شرکت های بسیاری به منظور تامین نیاز بازار به طراحی و ساخت انواع کولر آبی پرداخته و سالانه میلیون ها دستگاه از انواع مدل های کولر آبی روانه بازار رقابت می کنند.

رایج‌ترین شکل متداول برای کنترل و روشن شدن کولر آبی توسط سه کلید انجام می شود، که یکی از مشکلات رایج این کلید ها نبود ترموستات می باشد. تنها گزینه ی انتخابی در این کلید ها دور کند و یا تند بوده که همین امر از معایب این کلیدها به شمار می آید.

با روشن شدن کولر آبی دمای اتاق خنک می شود اما گاهی لازم است که مقداری دما کمتر و یا بیشتر شود، که در کلیدهای قدیمی این قابلیت امکان پذیر نیست.

به طور مثال در تمام طول شب کولر آبی به طور دائم روشن بوده  و در حال عملکرد است. که همین امر مشکلات متعددی از قبیل افزایش هزینه ها، سرد شدن بیش از حد اتاق را به همراه دارد.

به منظور حل این مشکل کلید هوشمند کولر آبی طراحی و عرضه شده است. بدون خطاهای رایج انسانی مدیریت دمای محیط ومصرف انرژی را به هوش مصنوعی بسپارید واز خدمات گذاری آنها درطول تابستان لذت ببرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز