خبرگزاری کار ایران

ساختمان اداری هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۵۳

همواره شرکت ها و هولدینگ های بزرگ به دنبال این هستند تا بدانند چگونه می توان راندمان کار خود و کارمندانشان را بالا ببرند. یکی از این روش ها هوشمندسازی ساختمان اداری می باشد. همینطور سازندگان واحد های اداری نیز می توانند با استفاده از این ترفند واحد های خود را گران تر و سریع تر به فروش برسانند.

 

ساختمان اداری هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

این سوال را معمولا چه کسانی جست و جو می کنند؟ معمولا مدیران شرکت ها و یا سازندگان واحد های اداری برای افزایش راندمان خود به سراغ پاسخ این سوال می باشند. پس ابتدا یک ساختمان اداری هوشمند را در نظر بگیرید.

در یک ساختمان اداری باید همه چیز بی وقفه و بدون ایراد کار کند تا بازدهی کارکنان کم نشود. مثلا در ساختمان اداری، دمای محیط همیشه باید مطلوب و مورد دلخواه افراد حاضر در هر اتاق باشد. سیستمهای مختلف باید با دقت و پایداری بالایی با یکدیگر کار کنند تا همه چیز را مطلوب نگه دارند. همچنین پس از هوشمندسازی ساختمان اداری پنل کنترل تمام اجزای خانه باید تحت اختیار یک نفر باشد. و بتواند همه چیز را از طریق یک پنل کنترل کند که شامل تمامی سیستم های روشنایی، گرمایش و سرمایش و پرده برقی و سیستم امنیتی و ... می‌باشد.

 

حالا که میدانیم ساختمان اداری هوشمند چیست بیایید با هم 8 ویژگی یک ساختمان اداری هوشمند اصولی را مرور کنیم :

  • صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان هوشمند

یک ساختمان اداری هوشمند قابلیت تشخیص حضور افراد در محیطهای مختلف را دارد و میتواند با توجه به تعداد افراد حاضر در هر اتاق میزان نور و دمای اتاق را تنظیم کند. همچنین سیستم هوشمند این قابلیت را دارد که از نور آفتاب برای تامین نور محیط و همچنین تنظیم دمای محیط بهره ببرد و این کار با کمک پرده ( شید) هوشمند میسر میشود. گاهی اوقات در ساختمان‌های اداری یک اتاق مانند اتاق کنفرانس، مدت زیادی خالی است و تنها در موارد کمی در روز از این اتاق استفاده میشود. با برنامه ریزی صحیح جلسات میتوان اتاق جلسات را تنها با یک دکمه آماده کرد. یعنی در باقی اوقات که اتاق جلسات خالیست، سیستم سرمایش و گرمایش خاموش است و فقط در مواردی که جلسه‌ای برنامه ریزی شده باشد سیستم تهویه هوا کار میکند.

  • کنترل هوشمند تردد

سیستمهای مختلفی در بازار برای حضور و غیاب کارکنان و تردد آنها در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها به صورت مجزا کار می کنند. اما با کمک هوشمند سازی ساختمان اداری با تجهیزات هوشمندسازی همچون برند اورویبو میتوان به راحتی این سیستمها را با هم ادغام نمود تا مدیریت کارکنان راحت تر از قبل صورت بگیرد. حتی میتوان برای هر کسی با کمک اثر انگشت و یا تشخیص چهره محدودیت در تردد ایجاد کرد. این کار به مدیر امکان ایجاد دسترسی و یا حتی گرفتن دسترسی کارکنان بخش‌های مختلف در لحظه را میدهد و مدیر به راحتی و از طریق یک پنل تحت وب میتواند محدودیت تردد کارمندان را ایجاد کند.

  • ردیابی کارکنان

با کمک سیستمهای هوشمند ساختمان اداری، میتوان از طریق موبایل و لپتاپ کارکنان موقعیت آنها را پیدا کرد. این کار برای شرکتهای بزرگ که در طبقات مختلف یک ساختمان پراکنده هستند بسیار کاربردی است. مدیر به راحتی از طریق یک پنل تحت وب میتواند ببیند که کدام شخص در کدام اتاق حضور دارد.

 

  • کنترل سیستم روشنایی در ساختمان اداری هوشمند

ساختمان اداری هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از چالشهای ساختمان اداری تعداد اتاق‌های زیاد آن است و در هنگام تعطیلی اداره کنترل تمامی چراغها کاری دشوار است. با کمک سیستم هوشمند میتوان در لحظه روشن و یا خاموش بودن چراغها را مشاهده کرد و حتی میتوان آنها را از طریق موبایل خاموش و روشن کرد.

  • پارتیشن هوشمند

یکی از چالشهای مهم در ساختمانهای اداری، پارتیشن بندی آن ساختمان است. با کمک پارتیشن هوشمند و استفاده از شیشه مات شو، میتوان در لحظه پارتیشن‌ها را از حالت شفاف به حالت مات تغییر داد که این کار به ایجاد فضای خصوصی برای کارمندان کمک میکند.

  • پایش تعداد افراد حاضر در یک اتاق

این ویژگی به مدیریت فضای کاری کارکنان کمک میکند و مدیر میتواند تعداد افراد حاضر در یک اتاق را مشاهده کند و برای هر فضا برنامه ریزی کند. همچنین در مواقع اضطراری مانند زلزله یا آتش سوزی، دانستن تعداد افراد حاضر در هر فضا به خروج به موقع آنها کمک میکند و باعث جلوگیری از بروز فاجعه میشود.

  • گزارش امکان خرابی تجهیزات

یکی از مهم ترین موارد برای جلوگیری از افت راندمان کارکنان، پیش بینی تعمیرات و سرویسهای دوره‌ای سیستمهای مختلف اعم از سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، زیرساخت، اینترنت و ... میباشد. با کمک سیستم هوشمند اداری مدیر میتواند قبل از ایجاد خرابی در تجهیزات مهم که تاثیر روی راندمان کاری افراد دارد، آنها را پیش بینی کرده و یا حتی برای سرویس دوره‌ای تجهیزات از قبل برنامه ریزی کند. طوری که با ساعات و تایم اداری کارکنان تداخل نداشته باشد.

 

  • توزیع هوشمند اینترنت در ادارات هوشمند

ساختمان اداری هوشمند چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه یکی از مهم ترین زیرساخت‌ها برای ساختمانهای اداری، زیرساخت شبکه آنهاست. به طوری که کوچکترین اختلال در زیرساخت باعث توقف کامل کار میشود و راندمان کاری کارکنان را پایین می‌آورد. علاوه بر این مورد بحث امنیت نیز در زیرساخت شبکه ساختمان‌های اداری باید رعایت شود. دسترسی افراد مختلف باید محدود باشد و مدیر باید بتواند در لحظه دسترسی یک شخص را قطع کند و یا به او دسترسی بدهد. همچنین بحث توزیع اینترنت wifi هم در یک ساختمان اداری بحثی بسیار مهم است. از آنجایی که امروزه کارکنان میتونن با استفاده از تلفن همراه یا لپتاپ به انجام کارهای خودشون بپردازن، توزیع اینترنت بی سیم بسیار مهم است. برای توضیح صحیح wifi یک سیستم هوشمند باید بتواند تمامی اکسس پوینتها را مدیریت کند و کانال مورد استفاده از آنها را با توجه به محیط طوری تطبیق بدهد که همه بتوانند از بیشترین کیفیت wifi استفاده کنند.

همه این موارد تنها با پیاده سازی اصولی یک سیستم هوشمند که مخصوص ساختمان اداری طراحی شده میسر است و این کار بهتر است بر عهده یک کارگزار با تجربه که سالهاست در این زمینه فعالیت دارد و به تکنولوژی‌های روز دنیا واقف است انجام بپذیرد. یکی از شرکتها فعال و قدیمی در این حوزه شرکت هوشمندسازی ساختمان گوزن زرد میباشد که تجربه موفقی در زمینه پیاده سازی سیستم هوشمند برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، مجتمع‌ها و هتل‌ها دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز