خبرگزاری کار ایران

خانه هوشمند ، رویای دست یافتنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۱۷

خانه ی هوشمند ، ویلای هوشمند ، ساختمان هوشمند و دیگر عبارت های جذاب از این دست ، سال هاست که دست مایه ی فروشندگان ملک و معامله گران بوده است . از این واژه ها برای ارزش افزوده ی ملک خود استفاده کردند بدون اینکه کوچکترین تجهیز هوشمندی در خانه بکار رفته باشد . دلیل این فریبکاری عدم آشنایی در خصوص خانه های هوشمند است . واقعا یک خانه هوشمند چه مواردی را باید داشته باشد ؟ سوال درست این است که به چه خانه ای هوشمند گفته می شود ؟

تعریف خانه هوشمند

به طور کلی هوشمند سازی به معنای درک درست محیط از خواسته های ما و سبک زندگی ماست . یعنی وسایل داخل خانه بفهمند چه زمانی باید چه کاری را انجام بدهند . به طور تئوری خیلی جذاب و دور از واقعیت است . بیشتر شبیه فانتزی است که یک خانه بداند ما چه نیازهایی داریم . اما واقعیت این است که وجود دارد . فرض کنید در بدو ورود به خانه با دستان پر از خرید فقط با یک فرمان صوتی درخواست روشن شدن لامپ ها را صادر کنید و یا به محض نزدیک شدن به درب پارکینگ با تشخیص لوکیشن شما ، فرمان باز شدن درب پارکینگ صادر شود . و یا وسایل برقی خانه طبق زمانبندی های مشخص شده شروع به کار کنند و تمام سناریو هایی که در ذهن شماست . همه این موارد بخش کوچکی از خانه هوشمند است . کنترل از راه دور توسط گوشی موبایل و یا ثبت سناریو های دلخواه بخشی از هوش واقعی یک خانه است . اگر از هوش مصنوعی و پردازش اطلاعات بخواهیم کمک بگیریم در یک خانه هوشمند ، هدف پردازش سبک زندگی ماست . یعنی حرکت به سمتی که پلتفرم های بزرگ دنیا مثل آمازون و گوگل ، خواسته های مارا اعتبار سنجی کنند و به ما به بهبود زندگی کمک کنند . به نحوی که حتی شاید گاهی خود ما هم متوجه این موضوع نشویم . به طور مثال شما هر روز ساعت 7 از خواب بیدار میشوید و قهوه میل می کنید و هر چهارشنبه حدود ساعت 5 بعد از ظهر سفارشات اینترنتی خود را تحویل میگیرید و جمعه ها تا پاسی از شب بیدار هستید و به تماشای تلویزیون میپردازید . این سبک زندگی را تجهیزات هوشمند با کسب تجربه ، ذخیره کردند و بعد از این شرایط را برای شما فراهم میکنند بدون آنکه شما سناریویی ثبت کنید . برای واضح شدن مفهوم هوشمند سازی خانه به یک مثال دیگر میپردازم . جاروبرقی های هوشمند با فرمان ما شروع به کار میکنند و در زمان مشخص به کار خود خاتمه می دهند . اما این عمل صرفا کنترل پذیری یک گجت هوشمند است . زمانی با خانه ی هوشمند تطبیق پیدا میکند که با تجربه ی خود در زمانی که شما در منزل حضور ندارید کار نظافت را شروع و قبل از بازگشت شما کار نظافت را به اتمام برساند . موزیک مورد علاقه ی شما ( با توجه به مواردی که بیشتر گوش میدهید ) به طور خودکار در زمان درست شروع به پخش شدن کند . مواد غذایی مصرفی شما با توجه به خرید شما از فروشگاه های مرتبط به سیستم هوشمند ، شناسایی شود و در زمان اتمام مواد غذایی اقدام به خرید مجدد شود ( تاکید میکنم که به صورت خودکار و بدون برنامه ریزی شما ) .

خانه هوشمند ، رویای دست یافتنی

خانه هوشمند با کمترین هزینه

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دانش تولید میکروچیپ های هوشمند و ارتباطی با پروتکل های مختلف ، قیمت تجهیزات هوشمند به شدت کم شده . رقابت در ارائه خدمات بهتر بیشتر شده و تلاش تولید کنندگان مختلف جذب کاربران بیشتر است . متاسفانه در ایران هیچ یک از تولید کنندگان حتی به سمت تولید محصول قابل قبول در زمینه هوشمندسازی هم نرفتند و تمامی گجت های هوشمند از قبیل کلید لمسی و سیستم امنیتی و دوربین و دستگیره درب هوشمند و ... محصولات خارجی هستند . با توجه به دانش کم مهندسین فنی در ایران ، هزینه ی نصب و راه اندازی این تجهیزات بسیار زیاد است در صورتی که به راحتی با داشتن دفترچه راهنمای داخل تجهیزات هوشمند می توان نصب و راه اندازی آن را انجام داد و نیازی به متخصص نیست . خانه هوشمند استر اسمارت با بکار گیری دانش فنی و تجربه بیش از 5 سال در زمینه هوشمندسازی ، بهترین تجهیزات هوشمند را با گارانتی و پشتیبانی رایگان در اختیار دوستان قرار میدهد .

خانه هوشمند استر اسمارت

شرکت خانه هوشمند استر اسمارت با بررسی های فراوان و تست های بیشمار ، مجموعه ای از گجت های هوشمند را از بهترین برند های روز دنیا جمع آوری کرده و با پشتیبانی و مشاوره رایگان ، خدمات نوینی را در اختیار علاقمندان قرار داده است .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز