خبرگزاری کار ایران

جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۸۹۸

زمانی که حداقل حقوق کارگران و کارمندان به تصویب دولت می رسد، مبلغ عیدی و سنوات آخر سال نیز تا حدود زیادی مشخص می شود. با این حال در این مقاله قصد داریم جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401 به شما ارائه دهیم، میزان مالیات آن را بررسی کنیم، قوانین مربوط به آن را برای شما روشن کنیم و نهایتا روش محاسبه آن را برای شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال 1401

طبق قانون کار در سال 1401 حداقل عیدی پرداختی به کارگران از 8 میلیون و 359 هزار تومان شروع می شود و حداکثر به 12 میلیون و 539 هزار و 250 تومان میرسد. بنا به توافق کارفرما و کارگر این مبلغ می تواند در پایان سال 1401 یا ابتدای سال 1402 به کارگران پرداخت شود.

جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

برای محاسبه دقیق حقوق پرسنل خود طبق قوانین کار ما به شما نرم افزار جامع ویسمن را پیشنهاد می دهیم. برای تهیه جامع ترین نرم افزار حضور و غیاب  و  نرم افزار حقوق و دستمزد یکپارچه ویسمن به سایت vismanit.com  مراجعه کنید. ویسمن رهبر بازار نرم افزار های حضور غیاب در ایران.

جدول عیدی و سنوات سال 1401

همانطور که می دانید، مبلغ عیدی کارگران، بسته به میزان سابقه آن ها متفاوت است بر همین اساس جدول زیر را طراحی کرده ایم:

جدول عیدی سال 1401

جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

جدول سنوات سال 1401

سنوات کارگری در سال 1401، با افزایش قابل توجهی رو به رو بوده است. (مبلغ فوق به شرط یک سال سابقه می باشد.)

جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

مالیات عیدی و سنوات 1401

طبق قانون معافیت مالیات عیدی سال 1401، کارگران و کارمندانی که عیدی آن ها کمتر از مبلغ 56.000.000 ریال باشد، مشمول معافیت مالیات عیدی هستند. وعیدی بالاتر از بیش از مبلغ 56.000.000 ریال عیدی دریافت کنند، طبق قانون ملزم به پرداخت مالیات عیدی خواهند بود. اما سنوات مشمول مالیات نیست.

برخی از قوانین عیدی و سنوات 1401

  • کارگران فصلی یا پاره وقت برمبنای ساعات کاری خود عیدی و سنوات دریافت می کنند.
  • برای محاسبه عیدی و سنوات، همه ردیف های رسمی که حقوق را افزایش می دهند، مانند حق ایاب و وذهاب شب کاری و ... مشمول دریافت پایه سنوات و عیدی خواهند شد.
  • مبالغی مانند پاداش در محاسبه عیدی و سنوات وارد نمی شوند.
  • به فردی که ترک کار کرده است، سنوات تعلق می گیرد.
  • سنوات به دانشجویان و دانش آموزانی که مشاغل تابستانی دارند، تعلق نمی‌گیرد.
  • تفاوتی بین کارگر رسمی و غیررسمی در دریافت سنوات نیست.
  • عیدی مشمول بیمه نیست اما مشمول مالیات (تا سقف مبلغ ذکر شده) خواهد بود.
  • سنوات معاف از بیمه و مالیات است.

برای خرید  دستگاه حضور و غیاب با تضمین قیمت و 18 ماه گارانتی همراه با نرم افزار رایگان به سایت مهرکیا به نشانی Mehrkia.com  مراجعه کنید.

 

فرمول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

در این بخش قصد داریم شما را با فرمول محاسبه عیدی و سنوات آشنا کنیم:

روش محاسبه عیدی

طبق قانون اداره کار، هیچ کارفرمایی نباید کمتر از حداقل حقوق مصوب به کارمندان پرداخت نماید. با این وجود عیدی کارگران کمتر از دو برابر حداقل حقوق کارگران نخواهد بود.

  • فرمول حداکثر عیدی 1401:

حداقل دستمزد روزانه (139.325)* 90

  • فرمول حداقل عیدی 1401:

حداقل دستمزد روزانه (139.325 )* 60

روش محاسبه سنوات

سنوات به افرادی پرداخت می شود که (حداقل) یک سال سابقه کار در شرکت را داشته باشند. اگر حداقل دستمزد روزانه کارگر را ۱.۳۹۳.۲۵۰ ریال در نظر بگیریم، مبلغ سنوات مطابق با همین دستمزد روزانه پرداخت خواهد شد (البته به شرط یک سال کار).

طبق جدولی که در بالا مشاهده کردید:

  • مبلغ پایه سنوات روزانه در سال 1401: برابر با 7.000 تومان
  • مبلغ پایه سنوات ماهانه در سال 1401: برابر با 210.000 تومان

در نظر داشته باشید سنوات روزانه یا ماهانه با در نظر گرفتن روزهای کارکرد محاسبه می‌شود. به عنوان مثال چنانچه روزهای کاری یک شرکت از شنبه تا چهارشنبه باشد، سنوات روزانه به ازای همین 5 روز محاسبه و پرداخت می گردد. فرمول زیر برای محاسبه سنوات 1401 به شما کمک خواهد کرد:

حقوق پایه x تعداد روزهای کارکرد تقسیم بر 365 = سنوات

 

جمع بندی

مزایایی مانند عیدی و سنوات برای رفع برخی از دغدغه های کارمندان و کارگران در پایان سال بسیار موثر است. به همین دلیل لازم است کارفرمایان با پرداخت حق سنوات و عیدی در زمان مقرر خود، امنیت روانی و اقتصادی کارمندان خود را فراهم آورند.

جدول محاسبه عیدی و سنوات سال 1401

برای رهایی از حساب و کتاب هایی مانند عیدی و سنوات که ممکن است برای شما کارفرمایان بار حقوقی به همراه داشته باشد، نرم افزار حضور و غیاب حقوق و دستمزد ویسمن را پیشنهاد می کنیم! با توجه به اینکه این نرم افزار طبق قوانین اداره کار نوشته شده است به شما یادآور می شود که همه امور اعم از پرداخت ها، کسورات و یا مالیات را با دقت بالا انجام دهید و بهره وری سازمانتان را بالا ببرید. برای تهیه نرم افزار حضور و غیاب به سایت ویسمن مراجعه کنید.

www.vismanit.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز