خبرگزاری کار ایران

مشاور حقوق کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران:

فشل بودن وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت نگران کننده است/ نگذارید حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان از قانون کمتر شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۴۷۰

مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: نگران آینده سازمان هستیم چرا که در برخی موارد بی خیالی و فشل بودن در وصول مطالبات سازمان از دولت مشاهده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله یحیایی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: قوانین سازمان تامین اجتماعی به طور جدی نیازمند بازنگری است چرا که در آن زمان نگارش اولیه تشکل‌هایی وجود نداشت و امروز تشکل‌ها حلقه‌های واسط حاکمیت و سازمان و مردم هستند و لذا ضرورت دارد تا بازنگری انجام شود.

وی افزود: ما نگران آینده سازمان هستیم چرا که در برخی موارد بی‌خیالی و فشل بودن در وصول مطالبات سازمان از دولت مشاهده می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران گفت: سالها است از مطالبات چند صدهزار میلیارد تومانی سازمان از دولت می گذرد و پرداخت نشده و ساختار بدنه مدیریتی سازمان هیچ اقدام موثری در این بخش انجام نداده و مطالبات اصل طلب، خسارت تاخیر که ده‌ها برابر اصل طلب است و خسارت معوض که سازمان پرداخت کرده است، همچنان باقی است.

وی با بیان اینکه خواسته ما از نمایندگان مجلس است که در این بخش مطالبه‌گری کنند، یادآور شد: دولت قدرت فاحش در سازمان دارد و وصول مطالبات سازمان از دولت باید مورد توجه قرار گیرد و نمایندگان‌مجلس در این بخش ورود و چاره جویی کنند.

یحیایی افزود: سازمان باید به حلقه های واسط تشکیلاتی توجه کند و آرامش امروز سازمان در قبال مطالبات و فشارهای مختلف به دلیل وجود تشکل ها است که ضرب گیر سازمان شده‌اند.

وی گفت: اگر تاب آوری و تحمل از بین برود دودش به چشم مدیران سازمان خواهد رفت و باید به مطالبات بازنشستگان و بیمه شدگان توجه شود.

 مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران خاطر نشان کرد: انتظار ما از دولت و مجلس این است که ما را در تعیین حقوق بازنشستگان محض قانون ببینند و به آنچه در قانون ۴۱ و ۹۶ و ۱۱۱ سازمان آمده توجه شود.

یحیایی گفت: شبهه افکنی تیم اقتصادی دولت در این خصوص همانی بود که بلایی را بر سر دولت آورد که ۶ ماه تمام قشر عظیمی از جامعه را در مقابل دولت مردمی قرار داد.

 مشاور حقوقی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران یادآور شد: درست اندیشی و افکار سالم شما اگر نبود اتفاقات ناگواری در کف خیابان می‌افتاد که فقط و فقط به دلیل شبهه افکنی تیم اقتصادی دولت بود.

وی گفت: مزدمان را گره به تئوری‌ها و دکترین ناقص و تجربه نشده تیم اقتصادی دولت واگذار نکنند چرا که قانون تکلیف برقراری مزد و کم و زیاد کردن را تعیین کرده و ما حرفی بالاتر از قانون نداریم. در اجرای این موضوع و تعیین مزد کارگران و حقوق مستمری بازنشستگان به قانون توجه شود.

یحیایی گفت: با توجه به ضعف قانون مزد که بر اساس حداقلی است، نگذارید از این حداقل پایین‌تر برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز