خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان مطرح کرد:

ابلاغ افزایش 10 درصدی حقوق غیر قانونی بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۱۸

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان گفت: ابلاغیه مصوبه افزایش 10 درصدی افزایش حقوق بازنشستگان از سوی دولت غیر قانونی بود و به درستی لغو شد.

حمید رضا امینی در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: افزایش دستمزد مستمری بگیران و بازنشستگان مصوب شورای عالی کار است، اما امسال شاهد بودیم که دولت غیر قانونی عمل کرده به مصوبات این شورا  بی توجه بود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای عالی کار، قرار بود به حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان حداقل بگیر، 57 درصد و سایر سطوح 38 درصد به علاوه پانصد و پانزده هزار تومان اضافه شود. در حالیکه دولت در قانون شکنی بدعت گذاشت و برای سایر سطوح 10 درصد در نظر گرفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان اصفهان افزود: مصوبه شورای عالی کار در کمیسیون تطبیق قوانین و کمیسیون اجتماعی مجلس بررسی و مشخص شد دولت در ابلاغ مصوبه تخلف کرده است و طبق قانون در این زمان، رئیس مجلس گزارش تخلف به دولت ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق از صندوق تامین اجتماعی انجام می شود تاکید کرد: دولت متحمل هزینه اضافه حقوق قشر زحمت کش جامعه کارگری بازنشسته و مستمری بگیر نیست و این هزینه از صندوق سازمان پرداخت می شود؛ بنابر این دلیلی برای  مخالفت با اجرای افزایش 38 درصدی حقوق آن ها وجود ندارد.

امینی یادآور شد: بدین ترتیب افزایش حقوق 57 درصد برای حداقل بگیران و 38 درصد برای سایر سطوح باید اجرا و ما به تفاوت حقوق فروردین، اردیبهشت و خرداد بازنشستگان و مستمری بگیران که به آنها پرداخت نشده بود، نیز باید به حساب آن ها واریز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز