خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اصفهان:

قانون الزام درمان در بیمارستان‌های تامین اجتماعی لازم الاجراست

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۷۸۴

قانون همسان‌سازی حقوق مصوبه دولت، تاکنون به اجرا درنیامده و این امرسبب شده تا درحق کارگران اجحاف شود و حقوق واقعی خود را دریافت نکنند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اصفهان ازعدم اجرای قانون همسان سازی حقوق مستمری بگیران کارگری با دولتی انتقاد کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در دهه اخیر هشت مدیرعامل عوض کرده و هنوز نتوانسته این قانون را به درستی اجرا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فتح ا…شاه زمانی تصریح کرد: البته جالب است که کارمندان تامین اجتماعی مشمول این قانون شده اند اما قشر کارگر که همان اعضای اصلی و بزرگ آن هستند به حساب نمی آیند.

وی در خصوص قانون الزام درمان کارگران، گفت: قانون الزام درمان در سال ۱۳۶۸ در مجلس مصوب شد و بر اساس آن بیمارستان‌های ملکی سازمان تامین اجتماعی مکلف به ارایه خدمات به بازنشستگان شدند. براساس همین قانون حتی اعزام بیماران به خارج از کشور برای درمان با هزینه های سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است.

وی با انتقاد از اینکه این قانون عمل نمی شود، گفت: بیمارستان شریعتی در اصفهان متعلق به این سازمان است اما بیمه شدگانی که در بیمارستان درمان نشوند و یا داروی آنها وجود نداشته باشد باید به قیمت های گزاف به دنبال خرید دارو و درمان از سایر مراکز باشند. که بر اساس قانون الزام درمان اخذ این هزینه ها از این قشر صحیح نیست.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: این موضوع سبب شده تا کارگران مشکلات بسیاری در زمینه درمان داشته باشند و هزینه‌های بالایی را برای درمان خود پرداخت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارمند بازنشسته ای که پایه حقوقی اش با کارگران ۵۵۰ هزار تومان بوده بیش از یک ملیون و ۵۰۰ هزار حقوق می گیرد ادامه داد: کارگر بازنشسته در نهایت ۶۰۰ هزار تومان حقوق بازنشستگی دارد که این عمل عادلانه نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز