خبرگزاری کار ایران

چرا خرید کتاب دست دوم تصمیم هوشمندانه‌ای است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۲۵۴۵

این روزها خیلی‌ها از خرید کتاب دست دوم صحبت می‌کنند. خیلی‌ها هم برای اولین بار دست به خرید کتاب دست دوم می‌زنند.  دلایل متفاوتی وجود دارند که بازار کتاب دست دوم را در ایران بیش از هر وقت دیگری داغ کرده‌اند. در این مقاله از عواملی که باعث رونق گرفتن بیش از پیش این بازار شده است خواهیم گفت و یک راه مطمئن و ارزان برای خرید و فروش کتاب دست دوم را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تاریخچه کتاب دست دوم:

حقیقتش را بخواهید تاریخ کتاب دست دوم باز می‌گردد به تولید اولین کتاب. در زمان‌هایی که کتاب‌ها  به صورت امروزی چاپ نمی‌شدند بلکه نسخه‌های خطی و حاصل زحمات کاتبان بودند، راهی به جز استفاده از کتاب‌های خوانده شده نبود. کتاب‌ها کمتر در خانه‌ها و دست افراد عادی دیده می شدند. به علت زحمات زیاد و هزینه بالایی که تولید نسخ خطی داشت، کتاب ها در دربارها و کتابخانه‌های اشرافی بیشتر از هرجای دیگری یافت می‌شدند. علاقمندان کتاب بار زحمت سفرهای طولانی و درازی را برای رسیدن و دسترسی به کتاب‌ها متحمل می‌شدند. سالها گذشت تا ابداع جوهر و ابزار اولیه چاپ، تولید و دسترسی به کتاب‌ها را آسانتر وگسترده تر کرد. این امر باعث گسترش دانش در میان اقشار عام مردم شد. تکنولوژی‌های جدید، تولید کتاب را از آنچه بود هم آسان تر کردند. دیگر ماشین های قول پیکر چاپ و نشر با سرعتی سرسام آور می توانستند در یک دقیقه صفحات زیادی را به طور اتوماتیک چاپ کنند. قیمت کتاب ها اینگونه کاهش  یافت. مردم روز به روز بیشتر به کتاب خواندن روی می آوردند. در همین میان دانشگاه ها هم از هر گوشه ای سر درآوردند و تعداد دانشجوها به همراه افزایش چشمگیر جمعیت نیاز به کتاب را بیش از پیش کرد. برای خیلی ها کتاب خواندن و کتاب خریدن تبدیل به یک تفریح شده بود.

در این سالهای طولانی که از اولین چاپ صنعتی کتاب در ایران می گذرد هزاران هزار کتاب ارزشمند تولید شده است. در این میان تنها تعداد معدودی از آنها از میان دهه ها گذشتند و با چاپ های جدید به دست ما رسیدند. خیلی از این کتاب ها دیگر در بازار کتاب موجود نیستند. اما این کتاب ها را به تعداد معدودی می تواند در کتابخانه های شخصی و در بازارهای کتاب و شاید هم در حراجی ها یافت. افرادی که به خرید کتاب های قدیمی تر علاقمند بودند بازار کتاب دست دوم را در ایران ایجاد کردند.

دانشجویان و خرید کتاب دانشگاهی

خرید و فروش کتاب های درسی هم یکی از مهمترین دلایل شگل گیری بازار کتاب دست دوم بود. اساتید در شروع هر ترم منابع درسی و امتحانی را به دانشجویان معرفی می‌کنند و از آن‌ها می خواهند که این کتاب ها را تهیه کنند. دانشجویان که زیر بار فشار هزینه‌های زندگی و شهریه‌های بالای دانشگاه قرار دارند چاره‌ای جز تهیه این کتابها ندارند. از سوی دیگر فروختن کتابهای ترم قبلی هم می تواند منبعی برای درآمد باشد. پس بازار کتاب دست دوم در اطراف دانشگاه ها شکل گرفت و دانشجویان عادت به خرید و فروش کتاب های دست دوم کردند. آنها به زودی متوجه شدند که این کار هوشمندانه و مقرون به صرفه است. چراکه با خواندن کتاب نو همان نمره ای را می توان در امتحان کسب کرد که با خواندن کتاب دست دوم.

خرید و فروش کتاب دانشگاهی مربوط به دروس عمومی در این میان بیش از هر نوع کتاب دیگری توجه دانشجویان را به خود جلب کرد. کتاب های عمومی فقط برای خواندن شب امتحان و قبول شدن در امتحان بود. احتمالا کسی پس از قبول شدن در امتحان یک درس عمومی کتاب مربوط به آنرا مجددا مطالعه نکرده است. پس بهترین راه برای باز کردن جا در کتابخانه های شخصی فروختن این کتاب ها ست .

چرا خرید کتاب دست دوم تصمیم هوشمندانه‌ای است؟

علاقمندان به محیط زیست

در میان خریداران و فروشندگان کتاب‌های دست دو افرادی به چشم می خورند که نگران محیط زیست خود و نگران تغییرات اقلیمی و آب و هوایی هستند. آنها می‌دانند که درختان نقش مهمی را در اکوسیستم طبیعی زمین اجرا می‌کنند و به همین دلیل نمی خواهند که مطالعه‌ی آنها باعث قطع درختان شود. این افراد تلاش می‌کنند تا الگوی مصرفی خود را بازبینی کنند برای مثال  کمتر از محصولات پلاستیکی استفاده می کنند. آنها سعی می‌کنند به جای دور ریختن آنچه که امکان استفاده شدن مجدد دارد، آنرا تعمیر کنند و یا در اختیار شخص دیگری قرار دهند. این افراد نسبت به نسل آینده و منابع تجدید ناپذیر زمین نگران  هستند. آنها به حیوانات و گیاهان اهمیت می دهند و سعی می کنند در مورد آنها و راه‌های حفاظت از آنها بیشتر مطالعه کنند و خودشان را در مقابل گرمایش زمین مسئول می دانند.

هزینه کمتر

کتاب خواندن حق اولیه و اساسی هر انسان است. شرایط سخت اقتصادی و افزایش روزافزون قیمت‌ها، خرید این کالای فرهنگی را برای خیلی ها دشوار کرده است. امروزه قیمت کتاب ها ماهانه تغییر پیدا می کنند و هر بار گرانتر می شوند. این موضوع دسترسی قشر متوسط و پایین درآمدی را به کتاب سخت تر کرده و برای آینده فرهنگی کشورمان خطر جدی را ایجاد کرده است. یکی از راه کارهای کارآمد و آسانی که می تواند دسترسی ارزان و آسان به کتاب  را فراهم کنند، استفاده از کتاب های دست دوم است.

نگرانی از خرید کتاب دست دوم

خرید کتاب دست دوم همیشه با نگرانی از کیفیت این کتاب ها همراه است. شاید شما هم نسبت به خرید کتاب دست دوم در اینترنت کمی شکاک باشید. خیلی ها تجربه خوش آیندی از خرید کتاب دست دوم نداشته اند. ریباکس برای رفع همین نگرانی وارد بازار کتاب ایران شده است. ورود کتاب ها به ریباکس تنها پس از بررسی های چند باره و تائید کیفیت ممکن است. پس تمامی کاربران ریباکس می توانند از کیفیت کتاب هایی که می خرند مطمئن باشند و با خیال راحت کتاب های ارزان تهیه کنند.

ریباکس اولین خریدار و فروشنده مستقیم و آنلاین کتاب دست دوم در ایران است. شما هم می توانید کتاب‌های خوانده شده خود را به راحتی و تنها با چند کلیک به ریباکس بفروشید و پول نقد دریافت کنید. علاوه بر این اگر قصد خرید کتاب ارزان و با کیفیت دارید می توانید با خیالت راحت در بین 17 هزار کتاب موجود در سایت ریباکس کتاب های مورد نظر خود را خریداری کنید.

چرا خرید کتاب دست دوم تصمیم هوشمندانه‌ای است؟

سخن آخر

کتاب دست دوم، کتاب کثیف و خط خورده نیست. کیفیت کتاب حرف اول را می‌زند. همکاران آموزش دیده و متخصص ریباکس کتاب‌ها را قبل از تایید ورق به ورق از زیر ذره‌بین می‌گذرانند تا از صحت و سلامت آن‌ها مطمئن شوند. اگر تا امروز درمورد خرید کتاب دست دوم شک داشتید، با ریباکس می توانید با خیال آسوده، کتاب‌های ارازان و با کیفیت تضمین شده تهیه کنید. فرقی نمی‌کند به دنبال چه کتابی هستید. کتاب کودک یا دانشگاهی، رمان و شعر و ادبیات، مدیریت و شاید هم خودشناسی. تمامی این کتاب‌ها در سایت فروش ریباکس قابل تهیه هستند. پس اگر شما هم قصد خرید کتاب دارید همین الان دست به کار شوید و با کلیک بر روی لینک زیر برای یکبار هم که شده سایت ریباکس را امتحان کنید:

خرید و فروش کتاب دست دوم

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز