خبرگزاری کار ایران

خصوصیات رشته پلویی سبوس دار و خواص آن

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۰۳

یکی از انواع پلوها که در آشپزی ایرانی از جایگاه بسیار ویژه ای برخودار است رشته پلویی می باشد که به عنوان یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی شناخته می شود.

که هم به صورت سنتی و هم به صورت صنعتی در کارگاه ها و کارخانجات صنعتی تولید شده و ارزش غدایی برابر با گروخ نان و غلات دارد.

رشته پلو مجلسی در اصل ترکیبات و مواد اولیه خود را از سبوس گندم گرفته است بنباریان همچون برنج دارای نشاسته و کالری بالایی خود خواهد ضمن اینکه پروتئین بسیار زیادی نیز در این ماده موجود می باشد و برای عموم افرادی که به ورزش یا فعالیتهای کاری سنگین می پردازند کاملا موثر واقع خواهد شد برای تان ایطور مصال می زنیم که یک رشته پلو به طور معمول تا 2000 کیلوکالری است که اگر بخواهید آن را بین 4 نفر تقسیم کنید به هر نفر بالغ بر 500 کیلوکالری خواهد رسید.

از قدیم الایام پخت و طبخ رشته پلو شب سال تحویل یکی از رسیوم بسیار دیرینه و پسندیده ای بوده است که هر ساله توسط بزرگ هر خانواده صورت می پذیرد آنها عقیده داشتند که اگر فردی در شروع سال از این غذا بخورد رشته کارها تا آخر سال در دست او خواهد بود.

اما از این موضوعات که بگذریم رشته پلو دارای ارزش غذای فراوانی است و برای عموم افراد مفید و پرفایده خواهد بود اما اینکه برای چه کسانی ارز ارزش غذایی بالاتری برخوردار است موضوعی است که قصد داریم در ادامه به بیان آن بپردازیم.

 

رشته پلویی سبوس دار

اغلب تولید کننده های ایرانی رشته پلویی سبوس دار را به صورت ارگانیک و طبیعی به تولید می رسانند که از هیچ مواد شیمیایی و نگهدارنده ای استفاده نشده است لذا این مزیت باعث شده تا افرا بیشتری تشویق به تهیه این محصولات شوند و آن را در برنامه غذایی هفتگیشان قرار دهند.

برای تهیه این رشتها از هیچ گونه نمکی استفاده نکرده و در کل از آرد گندم طبیعی تولید می شوند. بسته بندی این محصولات متنوع بوده و افراد می توانند به راحتی به هر میزانی که قصد دارند آن را تامین کننده ها سفرش دهند.

رنگ این رشته ها قهوه ای و یا کرمی تیره می باشد که به علت دارا بودن سبوس در گندم به این رنگ تولید می شوند.

خصوصیات رشته پلویی سبوس دار و خواص آن

بسیاری از افراد این رشته پلویی سبوس دار  را همراه با برنج یا به صورت ساده نوش جان می کنند یا در کنار مرغ، ماهی یا چرخ کرده سرو می کنند که کاملا به صورت سلیقه ای می باشد و شما می توانید با توجه به ذائقه خانواده تان این غذای لذیذ را تهیه کنید.

صادرات این محصول خوشبختانه دارای جایگاه مطلوبی بوده که کشورهای همسایه و عراق از بهترین مقاصد صادراتی هستند که سالانه میزان قابل توجهی از این محصولات را تهیه کرده که این امر منجر به سود دهی زیاد برای فرد تولید کننده می باشد همچنین با صادرات این محصول می توان تا حد زیادی ارز آوری را گسترش داد و اقتصاد بازار داخلی را تا حد ممکن به بالا ترین سطح ممکن رساند.

 

رشته پلویی اصفهان

یکی از رشته هایی که در اصفهان معروف است رشته آشی است اما بهتر است بدانید که انواع دیگر رشته ها مانند: رشته پلویی نیز در این شهر به فروش می رسد.

علاوه بر رشته آشی که از آن برای پخت آش رشته استفاده می شود، برای درست کردن رشته پلویی اصفهان موادی مانند: آب، آرد گندم و نمک را با یکدیگر ترکیب می کنند و پس از طی مراحل مختلفی خمیر به درست آمده را توسط دستگاهی به صورت رشته هایی نازک در می آورند سپس آن را خشک می کنند و در نهایت پس از اینکه به صورت بو داده در آمد بسته بندی شده و در دسترس افراد قرار می گیرد.

خصوصیات رشته پلویی سبوس دار و خواص آن

میزان انرژی نصف لیوان از رشته پلویی پخته شده 80 کیلو کالری می باشد که برابر با یک سهم نان است، همچنین مانند برنج می تواند انرژی مورد نیاز بدن برای انجام فعالیتهای روزانه را به خوبی تامین کند، توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف رشته پلو می تواند باعث افزایش وزن شود.

توجه داشته باشید که نیازی نیست رشته ها را سرخ کنید اما نباید اجازه دهید که رنگ رشته ها به رنگ قهوه ای در بیایند و هنگامی که رنگ آنها کمی تغییر کرد کافی است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز