خبرگزاری کار ایران

ایده پویا از آشنایی با ترفندهای طراحی سایت در سال 2022 می گوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۴۲

بیشتر از دو سوم کسب‌وکارهای کوچک حالا دیگر از طراحی سایت اختصاصی برای جذب مخاطب و کسب سهم از بازار استفاده می‌کنند. اما آیا هر سایتی برای رسیدن به این اهداف کارایی دارد؟ کاربران اینترنت امروزی زمان خود را برای مرور کردن سایتی که بد طراحی شده است هدر نمی‌دهند.

 اگر سایتی دارید که کاربر فقط 5 ثانیه بعد از ورود متوجه فعالیت و نحوه عملکرد آن نشود، شانسی برای باقی ماندن در بازار رقابتی آنلاین ندارید. اما چطور می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید؟ برای جواب این پرسش و آشنایی با مهم‌ترین نکات اولیه طراحی سایت، ادامه این مطلب از  شرکت طراحی سایت ایده پویا را دنبال کنید.

اصول اولیه طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یک فرایند تخصصی است که توسط تیم‌های متشکل از کارشناسان رشته‌های گوناگون انجام می‌شود. بسیاری از اصول آن مثل طراحی رابط کاربری گرافیکی، معماری سایت، اصول سئو فنی و مواردی مانند این پیچیده‌تر از آن هستند که صاحبان کسب‌وکارهای غیرمرتبط بتوانند بر آنها مسلط شوند. در مقابل، رویکردهای کلی‌تری وجود دارند که با توجه به آنها، صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از عملکرد مناسب سایت خود اطمینان پیدا کنند.

تعیین هدف

حتما باید برای بهترین شرکت طراحی سایت کسب‌وکار خود برنامه‌ دقیقی داشته باشید. یک سایت فروشگاهی ویژگی‌های کاملا متفاوتی با یک سایت شرکتی دارد، و هر دو اینها با سایت‌های اطلاع‌رسانی، مجلات آنلاین و امثال این تفاوت دارند. قبل از شروع طراحی سایت یا سفارش آن لازم است هدفی کاملا شفاف داشته باشید. بعضی از اهدافی که می‌توانید تعیین کنید را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • جذب مشتریان جدید
  • ایجاد امکان فروش آنلاین محصولات یا خدمات
  • افزایش تاثیر بازاریابی. این هدف خودش شامل چندین بخش می‌شود:
  • - توسعه قیف فروش
  • - ایجاد مشتریان وفادار
  • - کاهش هزینه جذب مشتری
  • - بازاریابی محتوایی برای برطرف کردن تاثیر تبلیغات مخرب یا ناکارآمد
  • - کاهش هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی آفلاین
  • غلبه بر محدودیت‌های جغرافیایی مشتریان در نقاط هدف
  • بهبود مشتری‌مداری و روابط عمومی کسب‌وکار

هر کدام از این اهداف از طریق راهکارهای متفاوتی در طراحی سایت پیگیری می‌شوند. با مشخص کردن هدف خود از ایجاد سایت هم به راحتی می‌توانید هزینه آن را تخمین بزنید و هم اطمینان حاصل کنید که نیاز و خواسته خود را به خوبی با شرکت‌های طراحی سایت در میان گذاشته‌اید.

تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی

یکی از مراحل اولیه و کلیدی در موفقیت یک سایت تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی سایت و انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ است. هر کسب‌وکاری ارزش منحصربه‌فردی دارد که برای انتقال آن به مشتریان فعالیت می‌کند. این ویژگی در طرح کسب‌وکار تعریف می‌شود و تمام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات با تمرکز بر پوشش دادن آن انجام می‌شوند. طراحی سایت بر اساس همین استراتژی بازاریابی انجام می‌شود و به این ترتیب سایت تبدیل به نماینده کسب‌وکار در فضای وب و آنلاین می‌شود.

در هر صنفی از قبل چندین سایت وجود دارند که مدت‌ها به نوع خاصی با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و مشتری جذب کرده‌اند. برای اینکه یک سایت جدید بتواند این مخاطبان را هدف قرار داده و تبدیل به مشتری کند لازم است محتوا و ارزش‌های متفاوتی عرضه کند. برای همین بهتر است قبل از شروع طراحی سایت برای خود به خوبی مشخص کنید که می‌خواهید در سایت چه محتوایی با تمرکز روی چه ویژگی‌هایی منتشر کنید. برای این کار البته به آمار و ارقام و تحقیقات بازار نیاز دارید. یعنی باید با بررسی سایت‌های رقیب، نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کنید تا شکاف‌ها و کمبودهایی را پیدا کنید که از طریق آنها می‌توانید مخاطبان را مجاب کنید که نیازهای آنها را پوشش می‌دهید.

تولید محتوای منظم

کاربران برای پیدا کردن راهکارها و برآورده شدن خواسته‌های خود یک عبارت را در گوگل جستجو می‌کنند. برای اینکه سایت شما – و نه رقبا – به این کاربران نمایش داده شود، لازم است محتوای ارزشمندی داشته باشد. محتوای ارزشمند یعنی محتوایی که مرتبط به موضوع باشد، جنبه‌های مختلف را پوشش بدهد، و منحصربه‌فرد و اصیل باشد. برنامه‌ریزی تولید محتوا و انجام آن یک فرایند تخصصی است که بهتر است آن را به افراد مجرب بسپارید. این کار با توجه به استراتژی بازاریابی محتوایی کسب‌وکار شما انجام می‌شود که آن هم بر اساس طرح کسب‌وکار شکل می‌گیرد. اما در همان مراحل اولیه طراحی سایت لازم است درک روشنی از محتوای متمایزی که می‌خواهید در سایت ارائه بدهید داشته باشید.

ترغیب مخاطبان برای به اشتراک‌گذاری محتوا

حالا دیگر بیشتر کاربران آنلاین برای خود در شبکه‌های اجتماعی صفحه و پروفایل دارند. یکی از بهترین راهکارها برای سئو و بهبود رتبه سایت در جستجوی گوگل به اشتراک گذاشتن صفحه‌های آن توسط کاربران است. برای این کار گزینه‌هایی وجود دارند که کاربران با استفاده از آنها به راحتی می‌توانند یک صفحه، محصول، یا پست سایت را در پلتفرم‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. البته برای رسیدن به این هدف حتما لازم است محتوای ارزشمند و منحصربه‌فردی در صفحه‌های سایت خود داشته باشید.

در طراحی وب سایت خود به این نکات توجه کنید

در طراحی سایت نکات فنی و تخصصی زیادی وجود دارد که بدون رعایت آنها، شانس زیادی برای موفقیت وجود ندارد. بعضی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است به آنها توجه شوند را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • گرافیک اختصاصی، سبک و جذاب
  • ناوبری ساده و قابل درک در نگاه اول
  • سرعت لود شدن بالا
  • طراحی مناسب موبایل
  • استفاده از دکمه‌های کال-تو-اکشن با عملکرد روان و در دسترس کاربر
  • طراحی تعاملی و قابلیت اشتراک گذاشتن محتوا و صفحات
  • پاسخگویی کامل به نیت‌های جستجوی کاربران

همان طور که پیشتر اشاره شد، هر کدام از این گزینه‌ها نیاز به راهکارهای متفاوتی دارند که معمولا در قالب‌های از پیش آماده در دسترس کسب‌وکارها قرار نمی‌گیرند. برای همین اگر می‌خواهید سایتی داشته باشید که در همان 5 ثانیه اول کاربر را جذب کند، بهتر است برای طراحی سایت به شرکت‌های مجرب و معتبر مراجعه کنید.

در این مطلب از ایده پویا بعضی از ترفندهای طراحی سایت که صاحبان کسب‌وکار با توجه به آنها می‌توانند از عملکرد مناسب سایت خود اطمینان کسب کنند معرفی شد. همچنین بعضی از ویژگی‌های کلیدی برای جذب مخاطب و عملکرد حرفه ای سایت در انتها مورد بررسی قرار گرفت. ایده پویا یکی از معتبرترین و بهترین شرکت‌های طراحی سایت است که با بیشتر از 15 سال سابقه به مشتریان و کسب‌وکارها خدمات ارائه می‌دهد. اگر به دنبال یک سایت مناسب و مخاطب پسند برای کسب‌وکار خود هستید تا بازار خود را گسترش دهید، همین حالا برای آشنایی با راهکارهای موجود با ایده پویا تماس بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز