خبرگزاری کار ایران

معرفی و خرید انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۰۷۹

به نظر می آید از همان اولین روزهایی که سیستم آب لوله کشی به زندگی انسان وارد شد، نیاز به شلنگ نیز وجود داشت. خیلی مواقع استفاده از لوله های سنگین و بزرگ به صرفه نیست و دردسرهای خاصی خود را دارد. به همین خاطر است که شیلنگ می تواند کاربردی تر و بهتر باشد.

در این مقاله می خواهیم در مورد انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی صحبت کنیم و بگوییم که هر یک از این شیلنگ های ساختمانی چه ویژگی هایی دارند و به چه کاری می آیند. اگر این مطلب برایتان جذابیت دارد در ادامه با ما همراه باشید.

انواع شلنگ

همان طور که اشاره کردیم و احتمالاً خودتان نیز به خوبی می دانید، شلنگ ها انواع و اقسام زیادی دارند. برخی از آن ها در صنعت کشاورزی و صنایع سنگین دیگر به کار می روند و بعضی دیگر نیز کاربردهای خانگی و ساختمانی دارند. در ادامه به مهم ترین انواع شلنگ اشاره کرده ایم.

شلنگ آب کشاورزی

حتما شما هم تا به حال از کنار زمین های کشاورزی عبور کرده اید و دیده اید که برخی مواقع برای آبیاری قسمت هایی از زمین کشاورزی از شلنگ های مخصوصی استفاده می شود. این شیلنگ ها که با نام شلنگ کشاورزی شناخته می شوند، بسیار با کیفیت و مقاوم هستند و به خوبی می توانند جریان آب را از خود عبور دهند.

در واقع از زمانی که منابع آبی رو به کاهش رفت و معضلات جدی در مورد کمبود منابع آبی پیش آمد، استفاده از شلنگ های مناسب کشاورزی مرسوم شد.

زمانی که تصمیم به خرید شلنگ کشاورزی دارید قبل از هر چیزی باید دقت داشته باشید که مقاومت خوبی در برابر تمامی شرایط آب و هوایی و محیطی داشته باشد. مثلاً بسیار حائز اهمیت است که شلنگ مورد نظر شما در برابر نور خورشید مقاوم باشد.

البته لازم به ذکر است که خود شلنگ های کشاورزی به چند دسته تقسیم می شوند که یکی از مهم ترین آن ها شلنگ های آبیاری قطره ای می باشد.

  • شلنگ آبیاری قطره ای

از این نوع شیلنگ های می توان در هر نوع زمین کشاورزی ای استفاده کرد و متراژ آن اهمیت زیادی ندارد. در واقع اصلی ترین دلیل استفاده از این شیلنگ های آبیاری این است که مصرف آب کمتری خواهند داشت و به این ترتیب هم در کاهش هزینه های موجود مؤثر هستند و هم این که از هدر رفتن منابع آبی جلوگیری می کنند.

در نهایت نباید فراموش کنیم که استفاده از این نوع شلنگ های آبیاری باعث می شود که آب به شکل مساوی در تمامی بخش های زمین پخش می شود و به این ترتیب محصول بهتری خواهید داشت.

شلنگ های خرطومی

اگر بخواهیم به یکی از بهترین و منعطف ترین شلنگ های موجود در بازار اشاره کنیم قطعاً باید به نام شلنگ های خرطومی نیز اشاره کنیم. این شیلنگ ها همان طور که از نامشان نیز پیداست شکل خرطومی دارند و بسیار قابل انعطاف هستند. قیمت این محصول نیز بسیار مناسب است و به همین دلیل بیشتر مواقع در مصارف انبوه مثل کشاورزی و آبیاری از این نوع شیلنگ استفاده می شود.

ابعاد شلنگ های خرطومی به سفارش مشتری خواهد بود و شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین ابعاد را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم به مزایای شیلنگ های خرطومی اشاره کنیم، قطعاً باید به مقاومت بالای آن در برابر حرارت و گرما نیز اشاره کنیم. خصوصیتی که باعث شده تا از این محصول در مناطق گرم نیز استفاده شود.

انعطاف پذیری بسیار بالای شیلنگ های خرطومی باعث شده تا بتوان با استفاده از آن ها، آب را به جاهای مختلفی انتقال داد. علاوه بر این باید اشاره کنیم که شیلنگ های خرطومی بسیار سبک هستند و جا به جایی آن ها انرژی زیادی نخواهد گرفت.

تمامی این مزیت ها باعث شده است که تبدیل به یکی از محبوب ترین شلنگ های صنعتی شود.

این شلنگ ها را در رنگ های مختلفی تهیه می کنند. هم چنین می توان چنین گفت که شلنگ های خرطومی از جنس های مختلفی مثل استیل، سیلیکون و ...نیز ساخته می شوند.

بنابراین قبل از هر خرید هر یک از این شلنگ های خرطومی، کاربرد آن را در نظر داشته باشید و مطمئن شوید که انتخاب درستی کرده اید.

شلنگ بافت استیل خرطومی یکی از بهترین محصولات موجود در بازار است که مقاومت خیلی بالایی دارد. استیل ضد زنگ آن باعث می شود که در برابر عبور جریان آب در مدت زمان طولانی، مقاوم باشد.

معرفی و خرید انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی

شلنگ آب صنعتی

کشاورزی یکی از صنایعی است که به انتقال آب فراوان نیاز دارد اما به هر حال، تنها صنعتی نیست که نیازمند آب است. طبیعی است که شلنگ هایی که برای مصارف خانگی و کشاورزی به کار می روند جهت استفاده در صنایع بزرگ تر و سنگین تر مناسب نیستند.

به همین دلیل است که نوع دیگری از شلنگ های آب ساخته می شود که مقاومت بیشتری دارند و طبیعتاً قیمت گران تری نیز خواهند داشت. استاندارد ساخت این شلنگ های صنعتی بسیار بالاست و پیشرفته به حساب می آیند. در واقع کیفیت این شلنگ ها به خاطر کاربردی که دارند باید بسیار بالا باشد.

به عنوان مثال برخی از صنایع مادر و سنگین نیازمند انتقال آب با فشار بالا هستند، به نحوی که هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید و دچار خرابی نیز نشوند. در چنین شرایطی نیازمند شلنگ های صنعتی هستیم که مقاومت بالایی دارند.

اصلی ترین ماده ی به کار رفته در ساختار این شلنگ های صنعتی، پلاستیک است. چرا که علاوه بر انعطاف پذیری بسیار بالا، طول عمر زیادی هم دارند و می توان تا سال ها از آن ها استفاده کرد.

در نهایت نباید فراموش کنیم که یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت این نوع شلنگ های آب صنعتی این است که به خاطر ساختار مقاوم و مستحکم خود می توانند جریان آب را با سرعت بیشتری منتقل کنند. این ویژگی باعث شده تا کارایی و کارآمدی صنایع بالاتر برود.

البته می توان از متریال دیگری مثل استیل و ...نیز در ساخت شلنگ های صنعتی بهره برد اما به هرحال قیمت پلاستیک ارزان تر و به صرفه تر است و می توان در مصارف انبوه از آن بهره برد. در حالی که فلزاتی مثل استیل گران هستند و می توانند هزینه های زیادی را به کار اضافه کنند.

شلنگ آب ساختمانی

اما صرف نظر از کاربردهای شلنگ در کشاورزی و صنعت، یکی از رایج ترین مصارف شلنگ ها، در ساختمان های مسکونی است. تقریباً به هرجای خانه که نگاه کنیم می توانیم ردی از لوله کشی آب ببینیم که در بعضی موارد نیازمند شلنگ نیز هستند.

در واقع یکی از پر فروش ترین شلنگ های موجود در بازار، شلنگ هایی هستند که مصارف ساختمانی و مسکونی دارند.

مثلاً می توان شلنگ های ساختمانی در آشپزخانه و برای وسایلی مثل لباس شویی به کار برد. معمولاً از شلنگ بافت آلومینیوم یا استیل در مصارف خانگی استفاده می شود.

در واقع یکی از برترین و بهترین شلنگ های موجود در ساختمان به دو دسته تقسیم می شوند:

شلنگ های استیل

این نوع شلنگ ها همان طور که از نامشان نیز پیداست، از جنس استیل می باشند و بیشتر مواقع در جاهایی به کار می روند که در معرض رطوبت قرار دارد. مثلاً با نگاهی به سرویس بهداشتی خانه می توانید شلنگ های استیل دستشویی را دوش حمام را ببینید. در واقع به خاطر مقاومت استیل در برابر رطوبت، می توان با خیالی آسوده از این شلنگ ها استفاده کرد.

شلنگ های استیل هم چنین مقاومت خیلی خوبی در برابر ضربه و فشار دارند و می توان در جاهای زیادی از آن ها بهره گرفت.

قیمت شلنگ های استیل ممکن است بسته به جنس استیل و میزان ضد زنگ بودن آن متفاوت باشد. به طور کلی استیل، متریال گران قیمتی است و معمولاً برای مصارف انبوه کاربرد ندارد. طول شلنگ های استیل معمولاً چندان زیاد نیست و بیشتر مواقع در سرویس های بهداشتی یا به عنوان شلنگ لباس شویی و...استفاده می شود.

معرفی و خرید انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی

شلنگ های آلومینیومی

یکی دیگر از بهترین شلنگ های خانگی، شلنگ هایی است که از بافت آلومینیوم ساخته شده اند. اصلی ترین مشخصه ی این شلنگ ها مقاومت در برابر رطوبت و فشار است. البته نباید فراموش کرد که این دسته از شیلنگ ها بسیار انعطاف پذیر نیز می باشند. شلنگ های آلومینیومی سبک نیز هستند و به راحتی می توان از آن ها در مصارف مختلف خانگی بهره برد.

می توان از شلنگ های آلومینیومی برای آبیاری باغچه نیز استفاده کرد.

قیمت شلنگ آلومینیومی نیز بستگی به ابعاد و مقاومتش دارد؛ اما به طور کلی می توان چنین بیان کرد که ارزان تر از شیلنگ های استیل می باشند و به صرفه تر هستند.

شما می توانید تمامی این محصولات را از تولید کننده شلنگ ساختمانی تهیه کنید.

شیلنگ سیلیکونی

یکی دیگر از متریال بسیار خوبی که در ساخت شلنگ از آن استفاده می شود، سیلیکون است. سیلیکون نوعی پلیمر است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت دارد. در واقع انعطاف پذیری بالای سیلیکون باعث شده تا بهترین گزینه برای ساخت شیلنگ باشند. این شلنگ ها معمولاً رنگ ندارند و به صورت شفاف ساخته می شوند.

می توان از این شلنگ ها در صنایع و مصارف زیادی استفاده کرد.

شلنگ کارواش

یکی دیگر از شلنگ های موجود در بازار که برای انتقال آب با فشار زیاد استفاده می شود، شلنگ های مخصوص کارواش است. اگر شما هم سری به کارواش زده باشید، احتمالاً به خوبی می دانید که فشار آبی که روی خودرو ریخته می شود، چقدر زیاد است. در واقع این فشار به خاطر این است که هر گونه آلودگی از روی ماشین زدوده شود. یکی از اصلی ترین ویژگی های مربوط به شلنگ کارواش این است که مقاومت خیلی زیادی داشته باشد و کیفیتش بالا باشد. به همین خاطر است که این شلنگ ها در قیاس با شلنگ های معمولی خانگی گران تر است.

شلنگ آبنما فنردار

یکی دیگر از شلنگ هایی که برای انتقال جریان آب به کار می رود، شلنگ های آبنما فنردار است که از جنس پی وی سی می باشد. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از پی وی سی در ساخت شلنگ، قیمت ارزان است. به این ترتیب محصول نهایی نیز به صرفه و اقتصادی خواهد شد.

اما علت نام گذاری این نوع شلنگ ها، این است که در واقع به خاطر جنس این نوع شلنگ، می توان عبور آب را از داخل آن مشاهده کرد و شفاف هستند. شلنگ های آبنما با فولاد گالوانیزه نیز تقویت شده اند تا به این ترتیب قادر به تحمل فشار آب بالا را داشته باشند. در ضمن سبک بودن این شلنگ باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

یکی از اصلی ترین مزیت های این نوع شلنگ ها که اتفاقاً فنر دار هم هستند، این است که می توان عبور مایعات را از داخل آن مشاهده کرد. به این ترتیب اگر چیزی مانع جریان آب شده باشد، می توان آن را دید و مشکل را برطرف کرد.

انعطاف پذیری این نوع شلنگ نیز به خاطر حالت فنرمانند آن است.

شلنگ خرطومی استنلس استیل

همان طور که گفتیم یکی از اصلی ترین متریال به کار رفته در ساخت شلنگ های ساختمانی، استیل است. نوعی خاصی از شلنگ های خرطومی وجود دارد که به نام استنلس استیل شناخته می شود. این جنس شلنگ های خرطومی ضد زنگ هستند و به راحتی دچار خرابی نمی شوند.

می توان از این شلنگ ها در جاهای مختلفی استفاده کرد. هم چنین ابعاد و سایز شلنگ های استنلس استیل نیز بسیار متنوع است و همین نکته، آن را مناسب کاربردهای متفاوتی می کند.

از دیگر مزیت های بزرگ شلنگ های خرطومی استنلس استیل این است که می توان آن ها را در حرارت بسیار بالا نگه داشت. در واقع مقاومت حرارتی آن ها تا 500 درجه سانتی گراد است. در ضمن نباید فراموش کرد که این نوع شلنگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و در جاهای کوچک با متراژ پایین نیز به سادگی می توان از آن ها بهره برد.

از هر لحاظ می توان شلنگ های استنلس استیل را محصولاتی مقاوم به حساب آورد. چرا که در برابر ضربه، حرارت، فشار، زنگ زدگی و خوردگی، سایش و خم شدگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. به همین دلیل است که طول عمر بسیار بالایی هم دارند و می توان تا مدت از آن ها استفاده نمود.

می توان از این شلنگ ها برای عبور جریان انواع مایعات مثل آب، روغن و ... بهره برد. البته استفاده از این نوع شلنگ های خرطومی استنلس استیل در صنایع بزرگ نیز رایج است و برای انتقال گازهای شیمیایی نیز از آن استفاده می شود.

خرید انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی

در نهایت باید اشاره کنیم که خرید هر یک از این شلنگ های ساختمانی و صنعتی، خالی از چالش نیست. اگر نتوانید شلنگ با کیفیت و مرغوبی را تهیه کنید، احتمالاً به زودی دچار مشکل خواهید شد و نیاز به تعمیر یا تعویض آن ها وجود خواهد داشت.

اگر به دنبال جایی برای خرید مطمئن شلنگ و اتصالات ساختمانی هستید، وب سایت شهبازی اتصال می تواند بهترین گزینه باشد.

این گروه صنعتی، سال هاست که در زمینه تولید انواع شلنگ و اتصالات ساختمانی فعالیت دارد و بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت عرضه می کند. شما می توانید با خیالی آسوده از این مجموعه خرید کنید. در نهایت امیدواریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. فراموش نکنید که جهت خرید یک شلنگ ساختمانی، بهتر است از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز