خبرگزاری کار ایران

پیست های مناسب اسکی سواران مبتدی تا حرفه ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۱۴۷

همیشه شنیده‌ایم که ایران کشوری چهارفصل با طبیعتی زیبا و هیجان‌انگیز است. پیست‌های اسکی بسیاری در ایران وجود دارد که افراد می‌توانند در آنها به ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی بپردازند.

معروف‌ترین پیست‌های اسکی ایران در دیزین تهران، آبعلی تهران و فریدون شهر اصفهان قرار دارند. البته پیست‌های بسیاری در گوشه و کنار ایران قرار دارند که مردم محلی در زمستان برای اسکی به آنجا می‌روند و با اجاره ویلا در نزدیکی این پیست‌ها هم به ورزش برفی مورد علاقه‌شان می‌پردازند و یک اقامت دلچسب را برای سفر انتخاب می‌کنند. در ادامه شما را با مشهورترین پیست‌های اسکی ایران آشنا می‌کنیم.

پرطرفدارترین پیست ها در تهران

تهران چندین پیست اسکی دارد که مناسب برای اسکی سواران مبتدی و حرفه‌ای است. در ادامه به مهمترین پیست‌های تهران اشاره می‌کنیم:

پیست اسکی دیزین

پیست دیزین به تهران چسبیده است بنابراین می‌توانید با اجاره آپارتمان مبله در تهران، هم اسکی بازی خاطره انگیزی را تجربه کنید و هم اقامت دلچسبی داشته باشید.

نام دیزین با اسکی و برف گره خورده است. بدون شک دیزین نه تنها بهترین پیست اسکی تهران، بلکه مشهورترین پیست اسکی ایران است.

شاید جالب باشد بدانید که پیست دیزین نخستین پیست اسکی خاورمیانه محسوب می‌شود و از طرف فدراسیون جهانی اسکی به عنوان یک پیست استاندارد برای برگزاری مسابقات جهانی تأیید شده است.

پیست اسکی توچال

یکی دیگر از پیست‌های اسکی مشهور در تهران پیست توچال است، اسکی کردن در کوه‌های البرز در شمال تهران می‌تواند یک خاطره دل انگیز باشد.

این پیست در ارتفاعات ولنجک واقع شده است. برای رسیدن به این پیست باید از تله کابین توچال استفاده کنید. اقامت در تهران با اجاره کردن یک واحد مبله می‌تواند گزینه خوبی برای لذت بردن از اسکی در پیست توچال باشد.

پیست های مناسب اسکی سواران مبتدی تا حرفه ای

پیست اسکی آبعلی

یکی دیگر پیست‌های معروف تهران، پیست اسکی آبعلی است که در ابتدای جاده تهران به آمل در مسیر هراز واقع شده است.

پیست اسکی آبعلی یک پیست مناسب برای افراد مبتدی است که به تازگی اسکی کردن را آغاز کرده‌اند. بهترین زمان اسکی در آبعلی از اواسط  دی ماه تا اواخر اسفند است.

برای این که دسترسی راحتی به پیست اسکی آبعلی داشته باشید می‌توانید در تهران یا فیروزکوه خانه یا ویلا اجاره کنید.

پیست اسکی دربندسر

این پیست اسکی در 35 کیلومتری تهران واقع شده است و در شمشک قرار دارد. این پیست یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی ایران محسوب می‌شود که متناسب برای اسکی بازی مبتدی تا حرفه‌ای است.

برای این که دسترسی راحتی به پیست اسکی دربندسر داشته باشید می‌توانید در تهران یا شمشک اقامتگاه خود را انتخاب کنید.

 پیست اسکی خور در نزدیکی کردان

این پیست اسکی در ارتفاعات خور یکی از شهرهای استان البرز واقع شده است. پیست اسکی خور عموما از اواسط بهمن پذیرای اسکی بازان در این منطقه است. شما می‌توانید با اجاره ویلا در کردان هم اقامت دلچسبی داشته باشید و هم از مزایای اسکی بازی در ارتفاعات البرز بهره‌مند شوید.

کردان بهشت ویلاهای لاکچری در نزدیکی تهران است. اقامت در ویلاهای لوکس کردان می‌تواند هیجان یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما به همراه داشته باشد، به ویژه اگر بدانید که پیست اسکی خور در نزدیکی این منطقه واقع شده است.

پیست فریدون شهر اصفهان

پیست اسکی فریدون شهر نیز یکی دیگر از پیست‌های مشهور ایران است که در نزدیکی اصفهان قرار دارد.

برای این که دسترسی راحتی به این پیست داشته باشید می‌توانید با اجاره سوئیت در اصفهان محل اقامت خود را نهایی کرده و روزها برای اسکی به پیست فریدون شهر بروید. اقامت در اصفهان اجازه گردشگری در این شهر زیبا و تاریخی را نیز برای شما فراهم می‌سازد.

این پیست در 180کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است و تنها پیست استاندارد و ایمن شهر اصفهان محسوب می‌شود. پیست اسکی فریدون شهر دارای مدرسه اسکی است و استفاده از امکانات آن برای افراد مبتدی و حرفه‌ای امکان پذیر است.

پیست های مناسب اسکی سواران مبتدی تا حرفه ای

اسکی بازی در زمستان‌های ایران

همانطور که اشاره کردیم تعداد پیست‌های اسکی در ایران کم نیست و تقریبا همه شهرهای کوهستانی و سردسیر دارای پیست اسکی محلی هستند.

به طور مثال می توان به پیست اسکی پولادکف در سپیدان شیراز، پیست اسکی خوشاکو در ارومیه، پیست اسکی چلگرد کوهرنگ در دامنه‌های زاگرس شهرکرد و پیست اسکی آلوارس در سرعین اردبیل اشاره کرد که در فصل زمستان پذیرای علاقمندان به اسکی و برف‌بازی در ارتفاعات هستند.

اکثر این پیست‌های اسکی استاندارد بین‌المللی ندارند اما برای گذراندن تعطیلات زمستانی و اسکی بازی افراد مبتدی و متوسط تا حرفه‌ای گزینه مناسبی محسوب می‌شوند، به ویژه اگر در کنار اسکی بازی به گردشگری نیز علاقه داشته باشید، سفر به این شهرها و بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی در کنار لذت اسکی بازی در ارتفاعات می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز