خبرگزاری کار ایران

صدور ۲۱ موافقت اصولی گردشگری در شهرستان گلبهار

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۵۲

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: ۲۱ موافقت اولیه تاسیسات گردشگری (بوم‌گردی) برای شهرستان گلبهار صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد طاهریان‌مقدم با اعلام این خبر افزود: تاسیسات گردشگری در روستاهای آبقد، فریزی، حاجی‌آباد در بخش مرکزی و دولت آباد، گلمکان، نوزاد، پیست اسکی شیرباد، احمد آباد و اسجیل در بخش گلمکان  ظرفیت خدمات‌رسانی به ۲۰۰ نفر گردشگر و مسافر را دارد.

وی ادامه داد: تاکنون چهار اقامتگاه پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۵۰ نفر صادر شده که برای ۲۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌کند.

طاهریان‌مقدم اظهار کرد: استقبال چشمگیر بخش‌خصوصی برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان گلبهار باعث شده که این شهرستان به یکی از مقاصد گردشگری  تبدیل شود.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران تصریح کرد: تاکنون در شهرستان گلبهار ۲۱ موافقت‌نامه اولیه تاسیسات گردشگری صادر و برای چهار مرکز اقامتی در گلمکان پروانه بهره‌برداری صادر شده است که در حال فعالیت و ارائه خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران هستند.

طاهریان‌مقدم گفت: از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرگلمکان وجود آثار تاریخی شامل حسینیه گلمکان، مقبره عبدالرحمن گهواره‌گر و چشمه‌سبز گلمکان است که هرساله پذیرای تعداد زاید مسافر و گردشگر است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران یادآور شد: دریاچه چشمه‌سبز گلمکان، پیست اسکی شیرباد و دریاچه طبیعی چشمه‌سبز در دامنه شمالی رشته کوه بینالود قرار دارد و مشرف بر حوضه آبریز رودخانه گلمکان است و در حدود ۲۰ کیلومتری بخش گلمکان شهرستان گلبهار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز