خبرگزاری کار ایران

سرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام خبر داد:

۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی شناسنامه‌دار شدند

کد خبر : ۱۲۰۰۶۱

۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی شناسنامه‌دار شدندسرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از شناسنامه‌دار شدن۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی خبر داد.

سرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از شناسنامه‌دار شدن۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «رائد ناصری‌فر» اظهار کرد: این دوره مسابقهٔ ملی «مرغوبیت صنایع‌دستی» که در استان کرمانشاه برگزار شد چهار رشته صنایع‌دستی استان شامل نمد مالی، دوزله و کار چوب موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و راه‌یابی به مرحله بین‌المللی شدند.

وی با بیان این‌که در چندین دهه فعالیت صنایع‌دستی در استان این برای نخستین بار است که شاهد این موفقیت برای صنایع‌دستی استان و هنرمندان خلاق آن هستیم، افزود: با رویکرد جدیدی که معاونت صنایع‌دستی ترسیم کرد امید می‌رود در سال‌های آتی شاهد افزایش محصولات صنایع‌دستی با مهر اصالت «ایلامی - ایرانی» باشیم.

معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی و گردشگری استان با اشاره به کارهای انجام شده در نیمهٔ نخست سال گفت: خوشبختانه برنامه‌های شش ماههٔ نخست سال با برنامه‌ریزی‌های دقیق حوزهٔ کار‌شناسی، کمیتهٔ فنی، همدلی و همراهی صنعتگران، استان به طور کامل اجرا شده است.

وی با بیان این‌که در نیمهٔ نخست سال بیش از ۶۰۷ هنرمند و صنعتگر در استان شناسنامه‌دار شدند، افزود: علاوه بر این صدور ۵ فقره جواز تاسیس و ۳ فقره پروانه تولید برای کارگاه‌های هنرهای سنتی انجام شده است.

ناصری‌فر، تجهیز ۸ مرکز آموزشی و کارگاه‌های هنرهای سنتی، بیمهٔ ۴۱ هنرمند صنایع‌دستی، مهر اصالت و آماده‌سازی در ۵ رشته صنایع‌دستی و در مجموع ۱۲ نمونه کار، احیاء رشته‌های منسوخ نمد مالی و چیق‌بافی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این دستگاه طی ۶ ماههٔ نخست سال عنوان کرد.

معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی و گردشگری استان با اشاره به این‌که ۲۳ رشتهٔ بومی صنایع‌دستی در استان وجود دارد، یادآور شد: مستندسازی رشته‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گلیم‌بافی، جاجیم بافی، گیوه‌بافی و احرامی‌بافی انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز