خبرگزاری کار ایران

سرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام خبر داد:

۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی شناسنامه‌دار شدند

کد خبر : ۱۲۰۰۶۱

۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی شناسنامه‌دار شدندسرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از شناسنامه‌دار شدن۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی خبر داد.

سرپرست صنایع‌دستی میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام از شناسنامه‌دار شدن۶۰۷ هنرمند و صنعتگر ایلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «رائد ناصری‌فر» اظهار کرد: این دوره مسابقهٔ ملی «مرغوبیت صنایع‌دستی» که در استان کرمانشاه برگزار شد چهار رشته صنایع‌دستی استان شامل نمد مالی، دوزله و کار چوب موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت و راه‌یابی به مرحله بین‌المللی شدند.

وی با بیان این‌که در چندین دهه فعالیت صنایع‌دستی در استان این برای نخستین بار است که شاهد این موفقیت برای صنایع‌دستی استان و هنرمندان خلاق آن هستیم، افزود: با رویکرد جدیدی که معاونت صنایع‌دستی ترسیم کرد امید می‌رود در سال‌های آتی شاهد افزایش محصولات صنایع‌دستی با مهر اصالت «ایلامی - ایرانی» باشیم.

معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی و گردشگری استان با اشاره به کارهای انجام شده در نیمهٔ نخست سال گفت: خوشبختانه برنامه‌های شش ماههٔ نخست سال با برنامه‌ریزی‌های دقیق حوزهٔ کار‌شناسی، کمیتهٔ فنی، همدلی و همراهی صنعتگران، استان به طور کامل اجرا شده است.

وی با بیان این‌که در نیمهٔ نخست سال بیش از ۶۰۷ هنرمند و صنعتگر در استان شناسنامه‌دار شدند، افزود: علاوه بر این صدور ۵ فقره جواز تاسیس و ۳ فقره پروانه تولید برای کارگاه‌های هنرهای سنتی انجام شده است.

ناصری‌فر، تجهیز ۸ مرکز آموزشی و کارگاه‌های هنرهای سنتی، بیمهٔ ۴۱ هنرمند صنایع‌دستی، مهر اصالت و آماده‌سازی در ۵ رشته صنایع‌دستی و در مجموع ۱۲ نمونه کار، احیاء رشته‌های منسوخ نمد مالی و چیق‌بافی را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این دستگاه طی ۶ ماههٔ نخست سال عنوان کرد.

معاون صنایع‌دستی میراثفرهنگی و گردشگری استان با اشاره به این‌که ۲۳ رشتهٔ بومی صنایع‌دستی در استان وجود دارد، یادآور شد: مستندسازی رشته‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی گلیم‌بافی، جاجیم بافی، گیوه‌بافی و احرامی‌بافی انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر