خبرگزاری کار ایران

طرح جامع گردشگری «ایوب» تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۳۷

باید در حوزه گردشگری به شکل زیرساختی کار شود، اگر گردشگری رونق یابد موجب درآمدزایی و رونق استان می شود.

طرح جامع گردشگری ایوب در جلسه کارگروه گردشگری میراثفرهنگی و صنایع دستی خراسان شمالی، تصویب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی؛ علی نیا معاون عمرانی استاندار گفت: آثار باستانی و اماکن تاریخی زیادی در شهرها وجود دارد، با این حال گردشگری شهری مغفول مانده است، باید با ایجاد جاذبه‌های گردشگری به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: معرفی جاذبه های گردشگری یکی از مواردی است که همواره بر آن تأکید داریم و باید در این زمینه از ظرفیت رسانه ها استفاده کنیم.

علی‌نیا با اشاره به ۲۳روستای هدف گردشگری در استان خراسان شمالی، اظهارداشت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از روستاهای استان قابلیت جذب گردشگر را دارند و می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

محمد سویدانلویی مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این جلسه به وضعیت صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ۳۸ هزار تن پشم، ۶۹ تن کرک و ۷۸ تن موی بز در استان تولید می شود، این در حالی است که مواد اولیه مورد استفاده در بخش تولیدات صنایع دستی ۱۸۰ تن پشم، ۱۲ تن کرک و ۲۰ تن موی بز است.

وی با اشاره به تولید سالانه ۶۰ هزار تخته گلیم در استان، عنوان کرد: با احداثکارگاه نخ ریسی و رنگرزی در استان علاوه بر تأمین مواد اولیه مورد نیاز، امکان صدور آن ها به استان های همجوار نیز وجود دارد.

نیکدل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با بیان این که گردشگری استان مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: باید در حوزه گردشگری به شکل زیرساختی کار کنیم، اگر گردشگری رونق یابد موجب درآمدزایی و رونق استان می شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد بسته‌های تبلیغاتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان تهیه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز