خبرگزاری کار ایران

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ثبت شد؛

کاهش ۱۴ درصدی ورودی سدهای بزرگ کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۷۵

بیشترین افت آورد سدهای کشور طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده و از ابتدای دی‌ماه تا ابتدای بهمن‌ماه امسال، ورودی سدها با کاهش ۱۰ درصدی روبه رو بوده است.

حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه ۹۳) تاکنون، ۱۴ درصد درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور به شش میلیارد و ۶۱۰ میلیون مترمکعب رسیده است؛ درحالی که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

با نگاهی به آمار و اطلاعات ورودی سدهای کشور در سال آبی جاری، بیشترین افت آورد سدهای کشور طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده و از ابتدای دی‌ماه تا ابتدای بهمن‌ماه امسال، ورودی سدها با کاهش ۱۰ درصدی روبه رو بوده است.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده است درحالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان هفت میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌اکنون با ۱.۱ درصد افزایش درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در زمان مشابه سال گذشته، معادل ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی ۴۷.۴ میلیارد مترمکعب است که بر این اساس درصد پر بودن این مخازن در زمان حاضر ۴۱ درصد گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز