خبرگزاری کار ایران

شاخص کیفی آب شرب سدهای رودخانه ارس خوب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۷۳۱

رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس از پیگیری راه‌اندازی بانک اطلاعاتی و سامانه کیفیت آب ارس خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی کیفیت آب سدهای شرب رودخانه ارس از نظر شاخص استاندارد در کلاس نسبتا خوب و خوب قرار دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو،احمد قندهاری رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس اظهار داشت: کیفیت آب رودخانه ارس همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نیرو بوده و برای تحقق این امر برنامه‌ها و اقدامات جدی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: کارگروه راهبری مدیریت کیفیت منابع آب حوضه آبریز ارس، شامل نمایندگان سه استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و نیز سازمان محیط زیست کشور و شرکت مهندسی آبفای کشور از دو سال پیش تشکیل شد که این کارگروه با برگزاری جلسات منظم نسبت به پایش اقدامات هریک از دستگاه‌ها، تصمیمات لازم در این زمینه را اتخاذ کرده است.

رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس از پیگیری ایجاد بانک اطلاعاتی و سامانه کیفیت منابع آب ارس خبر داد و افزود: تجهیز آزمایشگاه‌های شرکت‌های آب منطقه‌ای واقع در این حوضه آبریز و نیز استقرار سامانه رصد تحولات کیفی منابع آب ارس مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستور کار قرار دارد.

قندهاری با اشاره به اینکه رودخانه ارس یک رودخانه بین‌المللی است، گفت: همه کشورهای ذینفع باید نسبت به وضعیت کیفیت منابع آب آن حساسیت و جدیت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور ایران با ابتکار عمل و حضور دستگاه‌های مختلف از ‌جمله وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست در حال ایجاد هم‌گرایی و نهایتا اقدامات مشترک بین کشورها با هدف حفاظت کمی و کیفی از منابع آب رودخانه ارس است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز