خبرگزاری کار ایران

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛

ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۵۰۳

فرزند اصناف و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک با بیان اینکه باید ارتباط صنعت با دانشگاه ها افزایش پیدا کند، گفت: نیروی تحصیل کرده و جوان در کشور بسیار زیاد است که پس از فارغ‌التحصیلی برای آنها کار وجود ندارد. در این راستا باید بخش خصوصی و دولتی با دانشگاه ها ارتباط ایجاد کنند تا دانشجویان پس از پایان تحصیل، جذب بخش های مختلف دولت و بخشی خصوص شوند. در این صورت با ایجاد شغل باعث انگیزه در جوانان خواهیم شد.

بهنام آقاحسین شیرازی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: در تمام دنیا نگاه دولت به بخش خصوصی بوده و این بخش خصوصی است که برای دولت تصمیم‌‎گیری می‌کند. در حالی که در ایران، اقتصاد کاملا دولتی است.

این فعال اقتصادی و کارآفرین در عرصه تولید و فروش پوشاک با بیان اینکه در دنیا بدنه سندیکاها، اتحادیه‌ها قوی بوده و نظراتشان در تصمیمات دولت تاثیرگذار است، گفت:‌ در ایران دولت به بدنه اصناف اعتماد ندارد. خوشبختانه دولت به تازگی پی برده که می‌تواند بر اصناف تکیه کرده و از نظارت آن استفاده کند.

نامزده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور مثال در حوزه مد و لباس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در سطح کلان سیاست گذاری کند و بخش اجرا مانند برپایی نمایشگاه‌ها را به اصناف بسپارد. اما متاسفانه سطح دخالت دولت در تمامی حوزه‌ها گسترده است.

آقاحسین شیرازی معتقد است:‌ در ایران قوانین کاملی بوده و دیگر نیاز به وضع قانون جدید نیست. بنابراین با قوانین موجود نیز می‌تواند کار کرد. در این بین نیازمند خلاقیت هستیم. به طور مثال حوزه کسب و کار به روز شده و دیگر کسب و کار سنتی جوابگو نیست. طبیعتا برای مشاغل اینترنتی نیازمند قوانین جدید هستیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما در حال ورشکستی هستند، گفت: برای رونق تولید باید بسته‌های حمایتی، مشوق‌های مالیاتی و بیمه‌ای ارائه و برای تولیدات ظرفیت ایجاد کرد تا تولید افزایش و در راستای آن اشتغال ایجاد شود.

فرزند اصناف و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس و پوشاک معتقد است: باید از نیروهای جوان در عرصه‌های مختلف استفاده کرد تا برای اجرای قوانین تازه نفس باشند.

وی با بیان اینکه باید ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند، اظهار کرد: نیروی تحصیل کرده و جوان در کشور بسیار زیاد است که پس از فارغ‌التحصیلی برای آنها کار وجود ندارد. در این راستا باید بخش خصوصی و دولتی با دانشگاه‌ها ارتباط ایجاد کنند تا دانشجویان پس از پایان تحصیل، جذب بخش‌های مختلف دولت و بخشی خصوص شوند. در این صورت با ایجاد شغل باعث انگیزه در جوانان خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید قانون نظام صنفی ما اصلاح شود، گفت: نظام صنفی ما قدیمی بوده و باید اصلاح شود. اگر قصد داریم کسب و کارهای ما رونق بگیرد باید برخی از قوانین به روز شود. در این راستا می‌توان برای بررسی خلاهای موجود در حوزه کار، اقتصاد و صنایع از جوانان نخبه استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز