خبرگزاری کار ایران

در یک سال گذشته؛

بخش خصوصی صدهزارمیلیارد ریال در مازندران سرمایه‌گذاری کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۴۹۳

استاندار مازندران گفت: صد هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه گردشگری و کشاورزی در یک سال اخیر در استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، ربیع فلاح در نخستین جلسه شورای اداری سال ۹۴ استان مازندران خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته توفیقات خوبی در جذب اعتبار ملی و استانی و سرمایهگذاران بخش خصوصی در استان داشته‌ایم اما هنوز تقویت و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی از سرمایه گذاران در استان مازندران رضایت بخش نیست. 

وی از اقامت ۱۰ میلیون و چهارصد هزار نفر شب و رشد ۱۵ درصدی اقامت در تعطیلات نوروزی در مازندران خبر داد و گفت: با توسعه زیر ساخت‌ها و ارایه خدمات کیفی و مناسب به گردشگران باید علاوه بر اینکه متوسط اقامت آنان را بالا ببریم، تلاش کنیم تا آنان در اماکن سرمایه گذاری شده نظیر هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره اقامت کنند. 

فلاح با بیان اینکه تلاش شده است تا نگاه دولت به مازندران ملی شود، بیان داشت: برای نخستین بار در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی ضریب اعتبار ملی و استانی مازندران بیشتر از جمعیت آن شده است. 

وی گردشگری و کشاورزی در مازندران را دو ظرفیت بسیار مهم برای توسعه و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم این خطه دانست و گفت: گردشگری دریایی در سال جاری مورد جدی مسوولان قرار می‌گیرد و چندین طرح گردشگری دریایی که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده به بهره برداری خواهد رسید. 

فلاح به اهمیت بهره‌وری از اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: شکاف تولید محصولات زراعی و باغی بین کشاورزان پیشرو و کشاورزان عادی در استان باید با مکانیزاسیون و کاربردی شدن مقولات فنی کشاورزی در زمین از بین برود. 

وی طرح‌های زهکشی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در مازندران را از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: دولت به این طرح‌ها توجه ویژه‌ای دارد. 

استاندار مازندران طرح‌های شیلاتی به خصوص طرح پرورش ماهی در قفس در دریای خزر را از طرح‌های مهم دیگر استان عنوان کرد. 

نماینده عالی دولت در مازندران در ادامه ضمن قدردانی از اعضای ستاد خدمات اجرایی سفر استان تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو در تعطیلات نوروزی در قالب مه‌مان وارد استان شده است، اما به رغم محدودیت‌های مختلف جاده‌ای مشکل امنیتی، انتظامی و ترافیکی حادی گزارش نشده است. 

فلاح با اشاره به کاهش حدود ۳۰ درصدی تصادفات جاده‌ای و حدود ۴۰ درصدی فوتی ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروزی سال جاری نسبت به سال قبل در مازندران، بیان داشت: مدیریت برای میزبانی از گردشگران داخلی به خوبی صورت گرفته است. 

استاندار مازندران در بخش دیگری به بیان موفقیت دپیلماسی هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: به برکت خون شهدا و دیپلماسی قوی دولت یازدهم، دستاورد خوبی بدست آمده و امروز استکبار جهانی و کشورهایی که سر صلح و سازش نداشته‌اند اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران باید به انرژی هسته‌ای صلح آمیز دسترسی داشته باشد. 

استاندار مازندران با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در سال ۹۳ افزود: امروز در تمامی حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ثبات و آرامش خاصی در جامعه حاکم شده است. 

فلاح در پایان به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال جاری پرداخت و گفت: تحت هیچ عنوان مسوولان دولتی حق دخالت در مساله نامزد‌ها را ندارند و باید تمام تلاش‌ها در حوزه ماموریت دستگاههای اجرایی فقط منوط به مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز