خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی به شعارهای کلیشه‌ای محدود نشود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۳۸

استان البرز پایتخت علمی کشور است / کرسی های آزاد اندیشی باید مأمنی برای طرح مسائل و دغدغه های دانشجویان تبدیل شود.

ایلنا: استاندار البرز با اشاره به برخورداری این استان از وجود ۱۲۰ هزار دانشجوی علمی کشور گفت: استان البرز با برخورداری از ۱۲۰ هزار دانشجو و استقرار دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی امروز به عنوان یکی از پایتخت‌های علمی کشور شناخته می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهرطاهری در گردهمایی «مجمع روسای دانشگاه‌های استان البرز» با بیان اینکه تمام تلاش مسئولان امر باید ادای دین به سنگر دانشگاه‌ها باشند اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور به واقع برنامه ریزی و اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی امری فوق العاده ارزنده و مهم به شمار می‌رود و تمامی مسئولان باید با این دید رسالت خود در جهت اعتلای دانشگاه‌ها به کار گیرند.

وی تصریح کرد: ما مسئولان اگر امروز به نحو مطلوبی در تربیت نیروهای دانشگاهی تلاش داشته باشیم قطع به یقین آثار آن در مجموعه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مبرهن و فوق العاده مفید خواهد بود.

استاندار البرز با اشاره به حضور ۱۲۰ هزار دانشجو در سراسر استان البرز وجود چنین نیروهای علمی را سرمایه‌ای بی‌نظیر دانست و یادآور شد: استقرار دانشگاه‌ها و مراکز متعدد علمی و تحقیقاتی کشور در این استان و برخورداری از ۱۲۰ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف البرز را به پایتخت علمی کشور مبدل ساخته است.

وی افزود: در این راستا استانداری البرز به نحو شایسته‌ای از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در مسیر توسعه این استان بهره‌مند خواهد شد.

نماینده عالی دولت در ادامه، خطاب به روسای دانشگاه‌های استان البرز بر ضرورت پیگیری مشکلات دانشجویان از قبیل پرداخت شهریه، نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی، ترویج ازدواج آگاهانه دانشجویی با محوریت تحکیم بنیان‌های خانواده و.. تأکید کرد.

استاندار البرز در ادامه تداوم کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه‌های استان مورد اشاره قرار داد و گفت: کرسی‌های آزاد اندیشی نباید به شعارهای کلیشه‌ای محدود شود و کرسی‌های آزاد اندیشی باید مأمنی برای طرح مسائل و دغدغه‌های دانشجویان تبدیل شود.

ایجاد ارتباط عملیاتی بین صنعت و دانشگاه‌ها، ارزیابی میزان رشته‌های صنعتی مورد نیاز در استان، تشکیل اتاق فکر روسای دانشگاه‌ها از دیگر محورهای این جلسه ۲ ساعته بود.

در پایان این جلسه نیز با آراء عمومی «حسینی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز» به عنوان «دبیر مجمع روسای دانشگاه‌های استان» معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز