خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

۱۷ هزار پرونده تخریب در کمیسیون ماده صد شهرداری‌های استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۳

شهروندان تخلفات غیرمجاز را به استانداری و فرمانداری ها اطلاع دهند. / ساخت و سازهای غیرمجاز تجاوز به حریم زندگی افراد است.

ایلنا: استاندار البرز با تاکید بر اینکه نقش شهروندان در کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار مهم است، تصریح کرد: مشارکت مردم در کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز ضرورتی انکارناپذیر است که می‌تواند مسئولان را در اجرای صحیح قانون و جلوگیری از توسعه نامتوازن استان یاری دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، اصغر عربیان با بیان این مطلب پدیده ساخت و سازهای غیرمجاز را محصول بی‌تفاوتی و عدم توجه مسئولان در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: عدم برخورد مناسب مسئولان با این پدیده به جایی رسیده است که امروز تلاش مسئولان به تنهایی پاسخگو نیست و باید برای کنترل آن از مشارکت مردمی بهره جست.

این مسئول خواستار مشارکت بیش از پیش شهروندان به منظور کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان به ویژه در حاشیه شهرهای استان شد و افزود: در این راستا شهروندان می‌توانند در راستای تحقق «مسئولیت اجتماعی» یاریگر مسئولان ذیربط در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز که سلامت و امنیت مردم را به خطر می‌اندازد، باشند.

وی درخواست کرد: شهروندان با مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مسئولان استانداری و فرمانداری‌های استان را در جریان امور قرار داده تا آنان بتوانند بر اساس قوانین و ضوابط موجود اقدام کنند.

استاندار البرز از ساخت و سازهای غیرمجاز به عنوان تخلفی قانونی و تجاوز به حریم زندگی مردم یاد کرد و گفت: علاوه بر تجاوز به حریم زندگی مردم، ساخت و ساز بدون ضابطه و برخلاف رعایت مسائل ایمنی مهم‌ترین معضلی است که مشکلات فراوانی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده و در صورت وقوع حادثه‌ای مسئولیت مردم و مسئولان را دوچندان می‌کند.

عربیان در ادامه سخنان خود از وجود بیش از ۱۷ هزار پرونده تخریب در کمیسیون‌های ماده صد شهرداری‌ها خبر داد و گفت: احکام مربوط به پرونده‌ها به گونه‌ای است که باید تعیین تکلیف شود.

به گفته وی از جمله دلایل عمده بروز و ظهور این پدیده شوم اجتماعی مهاجرت‌های بی‌رویه به استان است که باید با اتخاذ تدابیر و پیش بینی راه حل‌های مناسب به منظور ترغیب و تشویق مردم به رعایت اصول فنی و مهندسی زمینه‌های کاهش آن را در جامعه فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز