خبرگزاری کار ایران

رییس دیوان عدالت اداری:

حفظ استقلال قضات و تعامل بین بخشی، زمینه‌ساز رفع مشکلات آرای ماده ۱۰۰ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۰۱

سیاست کاری دیوان عدالت اداری حل مشکلات شهروندان در پرونده‌های دعاوی میان شهروندان و دستگاه‌های اجرایی است از طریق تعامل و همکاری میان بخشی است و در این راه با تکیه بر اعتقاد به اصل استقلال قضات به دنبال آن هستیم که از طریق تعامل نیز امورات مربوط به دعاوی را پی گیری کنیم چرا که این موضوع هیچ منافاتی با هم ندارد.

ایلنا: رییس دیوان عدالت اداری گفت: می‌توان در عین حفظ استقلال قضات، با تکیه بر اصل تعامل و همکاری، زمینه را برای رفع و کاهش مشکلات مربوط به آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ در پرونده‌های شهرداری فراهم کرد.
به گزارش ایلنا، حجه الاسلام منتظری که در اولین نشست مشترک مسوولان و قضات دیوان عدالت اداری، دادگستری استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز سخن می‌گفت افزود: سیاست کاری دیوان عدالت اداری حل مشکلات شهروندان در پرونده‌های دعاوی میان شهروندان و دستگاه‌های اجرایی است از طریق تعامل و همکاری میان بخشی است و در این راه با تکیه بر اعتقاد به اصل استقلال قضات به دنبال آن هستیم که از طریق تعامل نیز امورات مربوط به دعاوی را پی گیری کنیم چرا که این موضوع هیچ منافاتی با هم ندارد.
حجه الاسلام منتظری خود التزام و اعتقاد عملی به قانون و پرهیز از بی‌قانونی را وظیفه شهروندی تمامی آحاد جامعه اعم از مردم و مسوولان دانست و گفت: رعایت این اصل در تصمیم گیری‌ها و رویه‌های علمی باید مدنظر باشد.
رییس دیوان عدالت اداری تأکید کرد: رعایت دقیق قانون و اتخاذ سیاست‌های پیشگیرانه و بازدارنده زمینه ساز کاهش تخلفات و شکایات وارده به دیوان خواهد بود.
حجه الاسلام و المسلمین منتظری در عین حال با قدردانی از ابتکار و اقدام مبتکرانه شهردار تبریز در برپایی این نشست، آن را بی‌سابقه دانست و ابراز امیدواری کرد با احصاء و تدوین و انتشار نتایج، نشست مذکور به پایلوت و الگوی کشوری تبدیل شود.
وی در خاتمه با اشاره به ظرفیت بالقوه شورای عالی استان‌ها به عنوان یکی از نهادهای سیاست گذار و تصمیم ساز در حوزه مدیریت شهری گفت: شورای عالی استان‌ها می‌تواند با تدوین، طرح و تصویب لوایح مرتبط با حوزه شهرداری به ویژه قوانین و ضوابط موضوعه و ارجاع آن به مجلس شورای اسلامی، سهم ویژه و مهمی در اصلاح و تغییر قوانین داشته باشند
همین گزارش حاکی است نخستین نشست هم اندیشی دیوان عدالت اداری، دادگستری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار شد.
در این نشست راه‌های موثر در حل مشکلات مربوط به آرای کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی و در این خصوص تصمیم گیری و چاره اندیشی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز