خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اراک در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت به‌تکلیف قانونی خود بر حذف یارانه ثروتمندان عمل کند/ضرورت تزریق دلار از سوی بانک مرکزی به بازار

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۸۳۰

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه ثروتمندان تکلیفی قانونی است که عدم اجرای آن هم فشار بر روی بودجه دولت می‌آورد و هم پروژه‌های عمرانی را به تعطیلی‌ می‌کشد. در این خصوص دولت باید به تکلیف قانونی خود عمل کند و ما هم در مجلس با ابزار قانونی و نظارتی خود این موضوع را مورد سؤال قرار خواهیم داد که چرا تکلیف قانونی دولت بر زمین مانده و انجام نمی‌شود.

علی‌اکبرکریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص قطع یارانه ثروتمندان اظهار داشت: قطع یارانه افراد متمول‌تکلیف قانون در برنامه ششم است که به منظور افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته حضرت امام و بهزیستی از محل حذف یارانه ثروتمندان باید صورت گیرد.

وی افزود: این تکلیف در قانون برنامه ششم برعهده دولت گذاشته شده اما متاسفانه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون این تصمیم اجرایی نشده و بلااقدام باقی مانده است.

کریمی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه سال ۹۶ و همچنین سال ۹۷ لایحه‌ای وجود دارد که این موضوع به جد در آن مطرح است تا کاهش پرداخت یارانه‌های نقدی از محل حذف یارانه ثروتمندان انجام شود اما اینکه دولت از این تکلیف قانونی خود به بهانه‌های مختلف استنکاف می‌کند تنها بدلیل بهانه‌های واهی است و این طفره رفتن‌ها و سرباز زدن‌ها جای تامل دارد.

وی افزود: حذف یارانه ثروتمندان تکلیفی قانونی است که عدم اجرای آن هم فشار بر روی بودجه دولت می‌آورد و هم پروژه‌های عمرانی را به تعطیلی‌ می‌کشد. در این خصوص دولت باید به تکلیف قانونی خود عمل کند و ما هم در مجلس با ابزار قانونی و نظارتی خود این موضوع را مورد سؤال قرار خواهیم داد که چرا تکلیف قانونی دولت بر زمین مانده و انجام نمی‌شود.

وی در مورد خرید و فروش ارز و ارسال اطلاعات افراد به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات بر درآمد نیز گفت: دولت باید در راستای مدیریت بازار ارز از اقدامات و فرایندهایی که به تشدید سفته بازی و بورس بازی منجر می‌شود و در نهایت باعث افزایش نرخ ارز خواهد شد خودداری کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای‌اسلامی گفت: روش‌هایی که می‌تواند برای رسیدن به این هدف دنبال شود باید مبتنی بر قانون و مقررات باشد البته در این چارچوب هر کاری که دولت لازم بداند انجام خواهد داد تا بتواند برای حفظ ثبات ارز مؤثر باشد.

کریمی در مورد کاهش بهای ارز نیز افزود: تزریق دلار از سوی بانک مرکزی به بازار یکی از مهمترین عوامل کنترل ارز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز