خبرگزاری کار ایران

نماینده مرند و جلفا در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

مجلس از دادن چک سفید امضاء به دولت واهمه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۵۰

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گزارش دیوان محاسبات،مجلس از دادن چک سفید به دولت واهمه دارد و سعی می‌کند در امور دولت ریز شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت بعدازظهر (یکشنبه، ۸ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی نسبت به ادامه رسیدگی کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور پرداختند و در نهایت کلیات این لایحه را با ۸۳ رأی موافق،۱۲۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶نماینده حاضر در مجلس رد کردند.

در این راستا محمد حسن‌نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: مقصود رد لایحه بودجه نبود بلکه مجلس، گزارش‌کمیسیون تلفیق  را رد کرد که حامل چند پیام بود که البته‌اثر گزارش تفریغ بودجه در این اتفاق بی‌تاثیر نبود.

وی ادامه داد: زمانی‌که دیوان محاسبات مجلس گزارش می‌دهد که دولت در بودجه ۸۰ درصد رعایت نکرده و انحراف دارد مجلس اعتماد خود را به دولت از دست می‌دهد و از دادن چک سفید امضاء به دولت واهمه دارد و سعی می‌کند در امور دولت ریز شود.

وی با بیان اینکه اعتماد مجلس به دولت کمرنگ شده است، گفت: ابهامات زیادی در لایحه بودجه وجود دارد به عنوان مثال از ۴.۵ میلیون بشکه نفت ۲.۵ میلیون آن مشخص است اما ۲ میلیون بشکه دیگر هنوز مشخص نیست کجا و چطور هزینه می‌شود و مسلما مجلس به این موضوع حساس می‌شود.

حسن‌نژاد افزود: دو سوم کل بودجه برای شرکت‌های دولتی است که هیچ اطلاعاتی از آن در دست نیست. علاوه بر آن ۵۰ درصد بودجه عمرانی عملا یکجا در دست دولت است و ردیف مشخصی ندارد  به همین دلیل مجلس بر روی آن حساس شده است.

 وی گفت: این سوال برای ما پیش آمده که چرا یارانه‌ها پارسال حذف نشد و در شرایط فعلی باید حذف شود و یا اینکه چرا پس از ۴ سال تصمیم بر گران کردن بنزین گرفته می‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز