خبرگزاری کار ایران

در نشست امضای تفاهمنامه مطرح شد:

شریعتمداری: از ثروتمند شدن مردم نمی‌ترسیم/کرباسیان: باید مشکلات معادن کوچک حل شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۸۳۱

رییس سازمان توسعه صنایع معدنی ایران و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت بر حل مشکلات معادت کوچک تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کرباسیان در نشست امضای تفاهمنامه حمایتی برای معادن کوچک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ ما سیاستی را داشتیم که باید برای معادن کوچک و رفع مشکلات آنها تصمیم‌گیری می‌شد. امروز دو تفاهم‌نامه امضا می‌شود که اولی یک تفاهم‌نامه از طرف وزارت صمت با ایمیدرو و میدکو است و دومین تفاهم‌نامه مربوط به انجمن سنگ و آهن ، گل‌گهر و ایمیدرو است.

رییس سازمان توسعه صنایع معدنی ایران افزود: 60 درصد از معادن در اختیار سازمان توسعه صنایع معدنی ایران است و 92 درصد از معادن در همه حوزه‌ها شامل فولاد، مس و طلا را معادن کوچک تشکیل می‌دهد، به همین دلیل است که باید مشکلات معادن کوچک حل شود.

کرباسیان با بیان اینکه معادن کوچک در فناوری و حمایت دچار مشکلات متعددی هستند، تاکید کرد: بیشتر معادن در نقاط محروم واقع شده یا نیاز توسعه وجود دارد و معادن کوچک با مشکلات کوچک و بزرگی در تمامی حوزه‌ها از جمله ایمنی، فناوری روبرو هستند.

رییس سازمان توسعه صنایع معدنی ایران درباره سیاست‌های دولت و مجلس گفت: دولت و مجلس 5/1 میلیارد دلار برای توسعه مناطق محروم در بودجه در نظر گرفته که 10 درصد از این مبلغ برای معادن است اما هنوز هیچ پرداختی انجام نشده و باید این مساله پیگیری شود.

کرباسیان درباره معادن کوچک اظهار داشت: معتقدیم برابری معادن کوچک اهمیت بالایی دارد. ما بنا داریم فناوری حوزه موبایل یا کوچک قرار دهیم. همچنین در بخش اکتشاف و ارتقاء صنعت سیاست‌هایی در نظر گرفته شده که باید انجام شود.

حسین شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در نشست امضای تفاهم‌نامه معادن کوچک گفت: مسوولان بخش صنعت باید قدر خود را بدانند. ما هم همواره به‌عنوان نهاد دولت از آنها حمایت می‌کنیم.

وزیر صنعت افزود: از ثروتمند شدن مردم نمی‌ترسیم چراکه مردم باید درآمد بالایی داشته باشند تا مشکلات آنها رفع شود.

شریعتمداری با بیان اینکه باید مشکلات معادن کوچک حل شود، گفت:  باید از معادن کوچک به‌دلیل نیاز صنعت معدن به آنها حمایت صورت گیرد. دولت باید حمایت کند و بخش‌خصوصی هم در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

وی متذکر شد: مهمترین مساله این است که امید داریم تا کاری انجام شود و دولت‌دوازدهم به‌عنوان دولت گسترش و رشد صنایع معدنی ایران تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز