خبرگزاری کار ایران

تغییر سهم اپراتورهای تلفن همراه از سایت‌های 4G /سهم بازار ثبات ماند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۳۹

جدیدترین گزارش‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت ارتباطات کشور در تابستان و پاییز 1402 منتشر و جایگاه رقابتی اپراتورهای ارتباطی کشور، ثابت گزارش شد.

جدیدترین گزارش‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت ارتباطات کشور در «تابستان و پاییز 1402» به «سهم بازار اینترنت پرسرعت» و «پوشش بالاترین نسل‌های ارتباطی توسط اپراتورها» در کشور پرداخته که مجددا شاهد ثبات در جایگاه رقابتی اپراتورهای تلفن همراه هستیم.

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات رادیویی مربوط به تابستان 1402، تعداد شهرهای تحت پوشش آنتن 4G «همراه اول» 1413 شهر است و این اپراتور حدود 45 هزار روستای کشور رانیز تحت پوشش ارتباطات خود دارد.

تعداد روستاهای تحت پوشش «ایرانسل» و «رایتل» نیز به ترتیب حدود 19 هزار و 950 روستا است و آنتن‌های 4G ایرانسل در 1372 شهر و رایتل در 264 شهر فعال است.

در بخش دیگر گزارش رگولاتوری به «سهم بازار مشترکان پهن باند سیار» اشاره و به تفکیک اپراتورها لیست شده‌اند.

به این ترتیب که همراه اول 54 درصد، ایرانسل 42 درصد و رایتل 4 درصد سهم بازار مشترکان پهن‌باند سیار را در اختیار دارند.

این در حالی است که همراه اول 51 درصد از سایت‌های فیزیکی فعال شبکه 4G کشور را در اختیار دارد؛ سهم ایرانسل از سایت‌های فیزیکی 41 درصد و رایتل 8 درصد است.

وضعیت ارتباطات سیار در پاییز 1402

در گزارش مربوط به سه ماهه سوم رگولاتوری نیز وضعیت «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه در حوزه‌های «سهم بازار مشترکان پهن باند سیار» و «سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه» حفظ شده است.

سهم بازار مشترکان فعال «همراه اول» همچنان 53 درصد و با حدود 80 میلیون مشترک فعال، سهم بازار «ایرانسل» با حدود 65 میلیون مشترک فعال 43 درصد و رایتل نیز با حدود 5 میلیون مشترک فعال 4 درصد باقیمانده است.

اما «درصد سایت‌های فیزیکی فعال 4G» کشور تغییر و تحولاتی را مخابره می‌کند.

همراه اول توانسته با یک درصد رشد، سهم خود از سایت‌های فعال 4G در کشور را به 52 درصد  برساند و در مقابل ایرانسل یک درصد از سهم بازارش در این حوزه ریزشی شده است.

رایتل نیز همچنان در این بخش، 8 درصد سهم در اختیار دارد.

نکته قابل توجه افزایش «تعداد سایت های فیزیکی فعال 5G» همراه اول و ایرانسل در کشور است که مجموعا از 750 سایت در تابستان 1402 به 807 سایت در پاییز 1402 افزایش یافته است.

در مجموع «همراه اول» حدود 97 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود دارد، پوشش «ایرانسل» برای 87 درصد ایرانیان فعال است و سقف ارتباطات «رایتل» روی سر 57 درصد مردم کشور پهن است.

سهم اپراتور ها در جاده های تحت پوشش

گفتنی است در هر دو گزارش مربوط به سال 1402، میزان پوشش جاده‌ای ثابت مانده است.

همراه اول 82.653 کیلومتر، ایرانسل 64.066 کیلومتر و رایتل 27.563 کیلومتر از جاده‌های کشور را تحت پوشش خود دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز