خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

رقم بودجه وزارت نفت برای سال 97 مناسب است/ انتشار اوراق، طرح موفقی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۴۶۳

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس اجازه انتشار اوراق مشارکت را منتفی نمی‌کند اما ممکن است میزان آن را تعدیل و یا کم و زیاد کند.

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره بودجه وزارت نفت در لایحه بودجه سال 97 اظهار داشت: در بودجه سال آینده رقم 14.5 درصد بودجه وزارت نفت تغییر نکرده و برای تامین هزینه های جاری و اداره این وزارتخانه کافی است، چنانچه قیمت نفت افزایش یابد بودجه این وزارتخانه نیز رشد می کند و در هر صورت با قیمت کنونی نفت در مقایسه با سال گذشته درصد تعیین شده مناسب است.   

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت باید نسبت به انعقاد قرارداد و اجرایی شدن آی‌پی‌سی تعجیل کند، گفت: وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک و طرح های بالادستی نفت و گاز در قالب قراردادد با E&p های خارجی و جذب سرمایه گذاری بخش خارجی اقدام کند.

قره خانی درباره اجازه انتشار اوراق مشارکت و مالی اسلامی نیز بیان کرد: در گذشته هم اجازه انتشار اوراق ریالی و ارزی داده شده بود اما این طرح موفق نبوده است و از آن استقبال نمی شود و وزارت نفت نباید به آن دل خوش کند. در هر صورت مجلس اجازه انتشار این اوراق را منتفی نمی کند اما ممکن است میزان آن را تعدیل و یا کم و زیاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز