خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد:

با تکمیل طرح‌های استراتژیک کهگیلویه وبویراحمد برای بیش از ۵ هزار نفر ایجاد اشتغال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۶۴

به گفته رییس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با تکمیل طرح‌های مهم و استراتژیک استان در آینده برای بیش از ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، داریوش دیودیده در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تصریح کرد: مسؤولان استان حمایت خوبی از صنعت در استان دارند.

وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت برنامه‌های خوبی در ارزش افزوده برای توسعه معادن و توسعه تجارت در سطح داخل و خارج دارند و تولید و تجارت را که لازم و ملزوم هم هستند به موازات هم دیده‌اند.

این مسؤول با بیان برخی از ویژگی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به صنایع دستی استان اشاره کرد و گفت: صنایع دستی جایگاه ویژه‌ای در استان دارد.

رییس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۳ شهرک صنعتی در حال عملیاتی شدن است و ۸ شهرک مصوب شده و سایت نمایشگاه در دست احداث است و همچنین یک مورد منطقه ویژه اقتصادی برای استان مصوب شده است.

وی گفت: سهم شاغلان ما در صنعت ۲۹ درصد است و از نظر پرونده بهره‌برداری ۶۴۵ مورد با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر است که ۴۹ درصد در شهرک‌های صنعتی هستند و مهم‌ترین صنایع ما ماشین‌سازی و فولاد و صنایع گیاهان دارویی است و همچنین ۱۵ واحد آب معدنی داریم که در حاضر ۷۳۰ ملییون لیتر تولید واحدهای آب معدنی استان است.

رییس سازمان صنعت و تجارت است در ادامه به طرح‌های مهم و استراتژیک استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه موضوع پتروشیمی‌ها و لاستیک‌ را داریم که در مجموع طرح‌های مهم استان برای آینده، اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را دارد.

وی به موضوع معدن اشاره کرد و گفت: از نظر پهنه‌های معدنی در زمینه فسفات و بوکسیت داریم که در حال اجرایی شدن است که در ۵ هزار کیلومتر مربع این کار انجام می‌شود.

دیودیده به ظرفیت های مواد معدنی در استان اشاره کرد و گفت: با ۸۱ میلیون تن ذخیره ، فسفات بیشترین ذخیره معدنی ماست و بعد از آن بوکسیت قرار دارد.

این مسوول به صادرات استان اشاره کرد و گفت: بیشتر صادرات استان صنعتی است و از نظر وزن در سال ۹۵ یک درصد ارزش را نسبت به قبل و ۹ دهم درصد کاهش در زمینه ارزش را نسبت به سال قبل آن داشته است.

رییس سازمان صنعت و تجارت استان به کارگروه رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی از ۹۲ به بعد تسهیلات بسیار خوب ارزی و ریالی در اختیار استان قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت‌های ما در استان بخش خصوصی است که می‌تواند نوید خوبی برای رونق ایجاد کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز