خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس جمهور در همایش کارآفرینی و تولید ملی:

قوانین مزاحم کسب و کار شناسایی شده‌اند / برای ایجاد اشتغال درها بسته نیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۲۱

اگر بتوانیم در حوزه اشتغال و کارآفرینی بخش خصوصی را فعال و قوانین را اجرا کنیم، بی تردید در فضای کسب و کار برای کارآفرین امنیت خاطر ایجاد می شود.

معاون حقوقی رییس جمهور با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی خلاء قانونی نداریم، گفت: اگر بتوانیم در این حوزه ها بخش خصوصی را فعال و قوانین را اجرا کنیم، بی تردید در فضای کسب و کار برای کارآفرین امنیت خاطر ایجاد می شود.

به گزارش ایلنا، الهام امین زاده عصر چهارشنبه در همایش کارآفرینی و تولید ملی که در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما برگزار شد، تصریح کرد: اکنون در عصرخلاقیت و دانایی هستیم که در این عصراقتصاد صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان تبدیل می‌شود و براساس اسناد بالادستی ما باید تا چند سال دیگربه کشوری توسعه یافته تبدیل شویم که این امر نیازمند بهره مندی از نیروهای کارآفرین است.

معاون حقوقی رییس جمهور با بیان اینکه کارآفرینان افرادی هستند که موجب توسعه در اقتصاد، فرهنگ و تجارت می شوند، گفت: کارآفرین نیاز به استقلال و خطرپذیری دارد و ایجاد امنیت خاطر برای کارآفرین موجب بی تاثیری تحریم ها در اقتصاد کشور می شود.

امین زاده از کارآفرینان دعوت کرد پیشنهادات خود را برای تدوین برنامه ششم توسعه ارائه دهند.

معاون حقوقی رییس جمهور از سیاست های کلی اشتغال که در سال ۱۳۹۰ تصویب شده است به عنوان مهم ترین سند کارآفرینی یاد کرد و گفت: شاید این تصور وجود داشته باشد که دولت باید اشتغال کامل ایجاد کند اما بر اساس نظر حقوقدانان و اقتصاددانان، دولت متعهد به وسیله است نه نتیجه که در همه کشورهای جهان نیز همین نگاه حاکم است.

وی افزود: مشکلات کارآفرینان در هیات دولت مطرح و بررسی شده است. دولت معتقد است باید تسهیلاتی را فراهم کنیم تا کسی که دغدغه و فکر اقتصادی دارد در فضای کسب و کار با مشکلی مواجه نشود به همین منظور هر دو هفته یک بار در اتاق بازرگانی جلساتی را با حضور نمایندگانی از دولت، مجلس و قوه قضائیه برگزار می کنیم که در آن جلسه ها تاکنون حدود ۶۰ قانون مزاحم کسب و کار را شناسایی کرده ایم که اگر مصوبه دولت باشد، آیین نامه را لغو و اگر مصوبه مجلس باشد به صورت طرح دوفوریتی به مجلس ارسال می کنیم تا این قوانین برای ایجاد فضایی مناسب برای کارآفرینان اصلاح شود.

امین زاده همچنین در جمع خبرنگاران بر ضرورت آگاهی نیروی انسانی از قوانین موجود برای اشتغال تاکید کرد و گفت: برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی درها بسته نیست اما راههای خاصی وجود دارد که با معرفی این راهها به کارآفرین دلسوز و خلاق می توان مشکل اشتغال را حل کرد.

در پایان این همایش با حضور معاون حقوقی رییس جمهور با اهدا لوح تقدیر از ۶۰ کارآفرین برتر تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز