خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

حدود 120 هزار خودروی فرسوده در ناوگان جاده‌ای تردد دارد/ پرداخت اعتبار 2 میلیارد و 700 میلیون دلاری برای نوسازی ناوگان جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۴۵۰۶۸۴

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که برای کاهش آلودگی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام به نوسازی ناوگان جاده‌ای کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داوود کشاورزیان در مراسم امضای قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کشنده با شرکت ماموت در جریان طرح نوسازی ناوگان فرسوده، اظهار داشت: براساس مصوبات موجود، وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف به نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای از محل درآمدهای ناشی از صرفه جویی مصرف سوخت شده‌اند که امروز قرارداد نوسازی بخشی ازاین ناوگان جاده ای توسط ماموت به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد باید 65 هزار دستگاه ناوگان فرسوده جاده‌ای نوسازی شوند گفت: این نوسازی ناوگان جاده‌ای با اعتبار2 میلیارد و 700 میلیون دلار انجام می‌شود که به صورت متوسط هزینه نوسازی هر دستگاه چیزی حدود 42 هزار دلار تخمین زده می‌شود که البته این رقم برای خودروهای سبک و سنگین متفاوت خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت 42 هزار دلار یارانه به هر دستگاه کشنده برای نوسازی این ناوگان از محل درآمدهای ناشی از صرفه‌جویی سوخت تامین می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه 120 هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای فرسوده در کشور در حال تردد هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که برای کاهش آلودگی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام به نوسازی ناوگان جاده‌ای کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از لیزینگ شرکت ماموت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز