خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی:

۱۳۰۰کیلومتر جاده در دهه فجر بهره برداری می شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۱۴

۲۷۳ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه مبارک فجر در سراسر کشور بهره برداری می شوند که از جمله آنها بهره برداری از ۱۳۰۰ کیلومتر جاده در سراسر کشوراست.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ۲۷۳ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی به مناسبت دهه مبارک فجر در سراسر کشور بهره برداری می شوند که از جمله آنها بهره برداری از ۱۳۰۰ کیلومتر جاده در سراسر کشوراست.

به گزارش ایلنا، امیرامینی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح پل پیامبر اعظم(ص) بروجرد با تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به بهره برداری از ۲۷۳ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی در این دهه اظهار داشت: ۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه ریزی های این معاونت در سال جاری گفت: امسال وزارت راه و شهرسازی در حوزه برنامه ریزی کلان رویکرد خوبی در پیش گرفته است و بر اساس طرح جامع حمل ونقل۱۰ کریدور توسعه در کشور شناسایی شده است که استان لرستان و خرم آباد در چهار راه اصلی این کریدور قرارگرفته است که احداثاین راه ها قطعا موجب توسعه همه جانبه منطقه می شوند.

امینی از افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات راه و شهرسازی استان لرستان در سال آینده خبر داد و گفت: تمرکز اعتبارات بر روی راه های حمل و نقل در سال ۹۴ در لایجه بودجه پیش بینی شده است و در این راستا استان لرستان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه چهارخطه شدن محور پلدختر - خرم آباد افزود: این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر به بهره برداری رسید که ۳۰ کیلومترآن چهارخطه و مابقی تا سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به احداثکمربندی جدید در بروجرد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح اقدامات لازم از جمله کار مطالعاتی و تامین اعتبار صورت می گیرد.

وی افزود: استان لرستان از لحاظ راه های اصلی، بزرگراه و راه روستایی در موقعیت خوبی قرار دارد و دارای ۳۷۱ کیلومتر بزرگراه است و ۱۸۴کیلومتر نیز در دست ساخت دارد.

امینی با اشاره به اینکه در استان لرستان در حال حاضر ۲۳۹ کیلومتر آزادراه در دست احداثاست، عنوان کرد: از این میزان آزادراه در دست احداث۱۰۴ کیلومتر در دست بهره‌برداری است که با پیشرفت ۹۸ درصدی آن پیش‌بینی می‌شود به‌زودی قابل بهره‌برداری باشد.

وی عنوان کرد: پروژه محور توره که ۲۷ کیلومتر آن در حوزه استان لرستان واقع‌شده است، ۱۱ کیلومتر آن در دو قطعه تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد که ادامه این محور در حوزه شرکت راه و شهرسازی تکمیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در استان لرستان بیش از ۳۷۱ کیلومتر آزادراه وجود دارد که با اضافه شدن ۳۸۴ کیلومتر دیگر به آن این استان رتبه بالایی در میزان آزادراه‌های کشور کسب می‌کند.

افتتاح ۱۵۲۹ واحد مسکن مهر، کمربندیو تقاطع غیرهمسطح

ظهر امروز با حضور معاون ویزر راه و شهرسازی، استاندار لرستان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استانی ۱۵۲۹ واحد مسکن مهر در شهرستان بروجرد افتتاح و به متقاضیان واگذار شد.

از تعداد ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر بروجرد حدود ۹۸۰ واحد دولتی و مابقی خود مالک بوده است که برای این واحدها حدود ۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

تعداد واحدهای مسکن مهر در بروجرد ۱۲ هزار و ۷۰۵ واحد هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۱۵ واحد به صورت آپارتمانی و ۶ هزار و ۲۹ واحد به صورت خود مالک هستند و از ۶ هزار و ۴۱۵ واحد آپارتمان‌های مسکن مهر بروجرد، ۳ هزار واحد دستگاه‌های دولتی آماده به متقاضیان مسکن مهر واگذار شده است.

با حضور معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی علاوه بر افتتاح ۱۵۲۹ واحد مسکن مهر، کمربندی و تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم(ص) بروجرد افتتاح شد.

در مجموع برای بهره برداری از پروژه پل تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم(ص) بروجرد و همچنین کمربندی بروجرد بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

پل غیرهمسطح پیامبر اعظم(ص) با اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و ازجمله طرح‌هایی است که نقش مؤثری درروان سازی ترافیک در برخی خیابان‌های شهر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز