خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

قابلیت های اقتصادی ارس، فرصت طلایی برای سرمایه گذاران خارجی است

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۷۶۵

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: قابلیت های اقتصادی این منطقه در بخش های مختلف، فرصت طلایی سرمایه گذاری و تجارت برای سرمایه گذاران کشورهای خارجی به ویژه کشورهای همسایه ای نظیر ترکیه است.

به گزارش ایلنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم عرب باغی روز دوشنبه در جلسه با هیات اقتصادی کشور ترکیه در محل این سازمان با تاکید بر ضرورت تولید برندهای برتر دنیا در ارس و تامین بخشی از نیاز بازار ایران و صدور به کشور هدف توسط سرمایه گذاران خارجی، تولید و صادرات در ارس را آسان و سودآور اعلام کرد.

وی گفت: کالاهای تولید ترکیه نسبت به کالاهای بی کیفیت سایر کشورها از مقبولیت نسبی در ایران برخوردار است و این موضوع فرصتی برای تجار ترکیه به شمار می رود.

وی همچنین تولید بخشی از کالا در یک کشور و تکمیل آن در کشور دیگر را سرمایه گذاری کم هزینه و پرسود برای فعالان اقتصادی ایران و ترکیه دانست و گفت: سرمایه گذاری های مشترک ایران و ترکیه همواره با موفقیت همراه بوده و این مهم در ارس مشهود است.

وی اظهار کرد: مزیت های رقابتی، گمرکی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس، فرصتی طلایی برای سودآوری بیشتر و گشایش بازارهای جدید و ایجاد تنوع در تولید است.

عرب باغی افزود: علاوه بر مزیت های قانونی و منطقه ای، وجود انرژی، نیروی کار متخصص و مواد اولیه ارزان قیمت در ایران نسبت به کشورهای خارجی، فرایند بازاریابی، تولید و صادرات را سهل و سریع تر کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تولید محصولات باکیفیت در ارس، تولید و مونتاژ کالاهای مطرح دنیا و توجه به موضوع برندسازی و جلب رضایت مشتریان را مهم ارزیابی کرد و گفت: از هرگونه فعالیت اقتصادی صادرات محور و مطابق با استانداردهای جهانی حمایت می کنیم.

هیات اقتصادی ترکیه با حضور 21 نفر از فعالان اقتصادی این کشور از مراکز صنعتی و کارخانه های فعال و در حال احداث ارس بازدید کردند و در جلسه ای با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با فرایندهای سرمایه گذاری در این منطقه آشنا شدند.

سازمان منطقه آزاد ارس با بیش از 50 هزار هکتار وسعت، یک محدوده متصل در جلفا، یک محدوده منفصل در نوردوز (مرز ارمنستان) و دو محدوده منفصل در خداآفرین با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان همسایه است؛ محدوده متصل این منطقه در جلفا از دیرباز به دلیل قرارگرفتن در مسیر جاده ابریشم از مراکز مهم تجارت در شمال غرب کشور به شمار می رود.

جلفا به عنوان قلب تپنده منطقه آزاد ارس در فاصله حدود 140 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز