خبرگزاری کار ایران

نشست سه جانبه روسای اتاق‌های اصناف، تعاون وبازرگانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۲۳۷

سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در یک اقدام هماهنگ با تشکیل دبیرخانه مشترک سعی دارند که مرحله گذر اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی را سرعت بخشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن جلال پور رییس اتاق بازرگانی ایران در نشستی که به منظور اعلام ایجاد دبیر خانه مشترک سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون، تشکلیل شد، گفت: ما در حال حاضر در شرایط خاصی از اقتصاد کشور به سر می‌بریم به طوری که در طول هشت دهه از فعالیت‌ اقتصادی کشور در هیچ برهه زمانی اقتصاد کشور این گونه به سمت خصوصی‌سازی پیش نرفته بود متاسفانه به علت سوء تدبیر در دولت‌های نهم و دهم کشور ما در بد‌ترین وضعیت اقتصادی قرار گرفت و اقتصاد کشور ثبات‌ناپذیر بود به طوری که در حال حاضر 450 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام بر روی دست دولت مانده است و دهها هزار میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی و دولتی وجود دارد.

جلال‌پور افزود: اینها در شرایطی است که دولت بدهی زیادی به بانک‌ها و موسسات مالی دارد. با این شرایط 20 سال طول می‌کشد که پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسد و با توجه به افت قیمت نفت به نظر می‌رسد این کاهش ادامه داشته باشد. رکود اقتصادی حاکم بر دنیا و  ناامنی کشورهای همسایه و منطقه و بیکاری بین 5 تا 7 میلیون نفر، سبب شده است که برای مسئولین دولتی ثابت شود که تغییر جهت اقتصادی کشور امری اجتناب‌ناپذیر است. به همین جهت، سه اتاق در یک اقدام هماهنگ با تشکیل دبیرخانه مشترک سعی دارند که مرحله گذر اقتصاد دولتی به اقتصاد غیردولتی را سرعت بخشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز